جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۲

مصاحبه حمید علیمی در سوریه

شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب: 295787
حمید علیمی اعلام داشت: من به فرمان یا طبق دستور هیچ یک از مراجع بزرگوار به سوریه نیامدم، هرچند همه این بزرگواران برای من عزیز هستند.
به گزارش جهان، حمید علیمی از مداحان جوان کشور که در حال حاضر در سوریه به سر می‌برد؛ ساعاتی پیش در حرم حضرت رقیه سلام الله علیها با حسن شمشادی گفتگویی دوستانه انجام داد که مشروح آن در ادامه آمده است. گفتنی‌است که این گفتگو توسط آقای حسن شمشادی خبرنگار صدا و سیما در دمشق انجام گرفته و ما متن آن را به نقل از صفحه فیسبوک ایشان نقل کرده‌ایم.

Shemshadi 01


چند روزی بود که شنیده بودم، حمید علیمی، مداح و ذاکر اهلبیت (ع)، به سوریه آمده. می خواستم که تا وقتی که علیمی در دمشق هست، بتونم ببینمش و گپی باهاش بزنم، این اشتیاق زمانی بیشتر شد که خبر حضور علیمی در سوریه، رسانه ای شد. انتشار این خبر، واکنش های مختلفی رو به همراه داشت، و به همین خاطر قراری با آقا حمید علیمی گذاشتم در ظهر روز جمعه، در حرم مطهر حضرت رقیه سلام الله علیها تا با هم گپ و گفتی داشته باشیم وبتونم حاصل اون رو به اطلاع دوستان هموطنان برسونم.

این گفتگو نزدیک به یک ساعت و نیم طول کشید و چکیده مهم ترین صحبت های ایشان این شد که بدون هیچ دخل تصرف و قضاوت و پیشداوری تقدیم می کنم.

-به عشق خانم حضرت زینب سلام الله علیها به سوریه آمدم.

-من جنگجو نیستم و صرفا هدفم دفاع از بارگاه خانم هست، هرچند که حافظ اصلی عتبات عالیات خدای آن بزرگواران است.

Shemshadi 02


-من به فرمان یا طبق دستور هیچ یک از مراجع بزرگوار به سوریه نیامدم، هرچند همه این بزرگواران برای من عزیز هستند، اما، در پاسخ به ندای دلم و به عشق دختر امیر المومنین علیه السلام هست که خودم رو به اینجا رسوندم.

-تصورم این بود که واقعا برای دفاع از بارگاه خانم، به وجود من نیاز هست، اما وقتی به زینبیه رسیدم، اونقدر اشتیاق گروه های مردمی و ساکنان این منطقه و محبان اهلبیت (ع)، اعم از شیعه و برخی از اهل سنت رو دیدم، که دریافتم نوبت به همچون منی نمی رسد.

-در یک هفته اول حضور من و دوستم در سوریه، جز خانواده نزدیکم کسی از این مساله با خبر نبود و قصدم هم این بود که این سفر، اعلام و رسانه ای نشود.

-پس از انتشار برخی عکس ها و خبرها، در وبلاگ شخصی ام اطلاع رسانی و هدف و چگونگی حضورم در سوریه را بیان کردم.

-عکس های منتشر شده در فضای رسانه ای و مجازی، کار من نبوده و نیست، که اگر اینگونه بود در وبلاگ و صفحه شخصی ام، اقدام به این کار می کردم.

-باز تاکید می کنم که از طرف کسی و نهادی و ارگانی به سوریه نیامدم و هدفم همان بود که بیان کردم.

-احساس شخصی من این بود که شاید بتوانم در دفاع از حرم خانم زینب کبری (س)، نقش ناچیزی داشته باشم و به محض اینکه به این برداشت قطعی برسم که نیازی به حضورم در سوریه نیست، به کشور باز می گردم.

-اقامت ما (من و دوست همراهم) در یکی از هتل های منطقه زینبه است و الان هم برای زیارت حرم خانم رقیه (س) به دمشق آمدم و در یکی از اقامتگاه های پایتخت مستقر می شم.

-بر خلاف برداشت اولیه ام، تصور می کنم که نیازی به حضور محبان اهل بیت (ع) در سوریه برای دفاع از اماکن مقدس نیست، که اگر اینگونه باشد، مسئولان قطعا اطلاع رسانی و اقدام می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


parkas
دمش گرم
خلخالی
امثال همین آقای علیمی با اون جلسات لعن و ... که داشتند و گوششون هم بدهکار هیچ موعظه ای نبود راه رو برای رشد سلفی ها و الحاق بخشی از اهل سنت به وهابیت هموار کردند. خوبه رفتند از نزدیک می بینند که سنی در کنار شیعه داره از حرم دفاع می کنه. همین ایشون در اولین جلسه هیاتش بعد از اجلاس عدم تعهد احمدی نژاد رو شست که چرا بعد از این که مرسی اسم خلفا رو اورده تو جلسه نشسته و ایشون این وضعیت در دولت رو غیرقابل تحمل دونست!