پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

استفاده از زباله در تولید مدالهای المپیک 2010!+ عکس

يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 71576
شرکت مسئول تولید مدالهای المپیک 2010 قصد دارد فلز مورد نیاز برای تولید مدالهای المپیک را فلزات به دست آمده از زباله های الکترونیک تهیه کند. به گزارش خبرگزاری مهر، برندگان مدال المپیک ونکوور 2010 و پارا المپیک زمستانی پیروزی خود را با مدالهایی از جنس زباله های مدارهای الکتریکی بر گردن جشن خواهند گرفت. مدالهای طلا، نقره و برنز امسال المپیک از فلزاتی تشکیل خواهند شد که از بازیافت فلزات موجود در تلویزیونها، رایانه ها و صفحه کلیدهای بازیافت شده که معمولا به عنوان زباله شناخته می شوند به دست می آیند. شرکت Teck Resources قصد دارد این مدالها را با همکاری ضرابخانه ملی کانادا تولید کند. برای دستیابی به فلزات مورد نیاز برای ساخت مدالها این شرکت مواد موجود در لامپهای اشعه کاتد، قطعات مختلف رایانه ها و تجهیزات حرارت زا را جمع آوری کرده و با ترکیب آنها با فلزاتی از دیگر منابع مدالها را تولید خواهند کرد. با استفاده از همین شیوه بیش از هزار مدال برای المپیک 2010 در حال تولید هستند.
طرح این مدالها توسط هنرمندی کانادایی ارائه شده و با الهام از امواج اقیانوس، توده های برف و مناظر کوهستانی که در منطقه برگزاری بازی ها به چشم خواهند آمد سطح آنها مسطح نبوده و موج دار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *