پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

رقص 'سماع' در غیاب احمدی‌نژاد +تصاویر

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 260992
پیشتر قرار بود محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم شرکت کند اما سفر وی به ترکیه در دقایق آخر لغو شد.رییس جمهور تاجیکستان بلند رتبه ترین مقام یک کشور فارسی زبان بود که در این مراسم شرکت داشت.
شب گذشته سالگرد رحلت مولانا جلال الدین بلخی شاعر و عارف پرآوازه ایرانی در شهر قونیه ترکیه برگزار شد. 
 
به گزارش جهان به نقل از عصر ایران، در این مراسم بسیاری از شخصیت های سیاسی ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان نخست وزیر و احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه و نیز صدها تن از میهمانان خارجی حضور داشتند.رییس جمهور تاجیکستان بلند رتبه ترین مقام یک کشور فارسی زبان بود که در این مراسم شرکت داشت. 
 
پیشتر قرار بود محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم شرکت کند اما سفر وی به ترکیه در دقایق آخر لغو شد. 
 
مراسم سالگرد رحلت مولانا در ترکیه با عنوان " شب وصلت" یا " شب عروسی " برگزار می شود.شهر قونیه در هفته منتهی به این شب روزهای شلوغی را می گذراند و مولوی دوستان از سراسر جهان برای شرکت در این مراسم به این شهر می روند. 
 
مولانا جلال الدین رومی شاعر بلند آوازه ایرانی که نامی به بلندای جهان دارد پس از تولد در شهر بلخ در قرن هفتم هجری در سنین طفولیت به آناتولی مهاجرت کرد و درآنجا سکنی گزید. زبان اصلی اشعار عرفانی مولانا از جمله دو شاهکار اصلی وی که " مثنوی معنوی" و " دیوان شمس" است،به فارسی است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *