سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۹
۶
دیدار دو نسل‌ در مجتمع‌ غنی‌سازی‌ شهیداحمدی روشن

وقتی صدای سانترفیوژها در میان شعارهای سربازان دیروز و امروز امام زمان(عج) گم می‌شود

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 315757
در هفته دفاع مقدس، جمعی از جانبازان که در میان آنان جانبازان قطع نخاعی و شیمیایی نیز حضور داشتند، از سایت شهید مصطفی احمدی روشن در نظنز بازدید کردند.
جهان نیوز - گروه فرهنگی: دیدار دو نسل از سربازان جمهوری اسلامی ایران، سربازان قدیمی در جنگ تحمیلی و سربازان جدید در جهاد علمی و صنعتی هسته ای. همین مشابهت برای به پا شدن طوفانی از احساس میان این دو گروه کافی است.

ابراز تمایل جانبازان گرانقدر برای بازدید از موفقیت های دانشمندان مجاهد هسته ای موجب شد تا مسؤولان، زمینه این دیدار را فراهم کنند. صبح دوشنبه اول مهرماه، به هنگام ورود جانبازان به سایت و محل استقرار سانترفیوژها، دانشمندان و متخصصان هسته ای سایت، به استقبال آنان آمدند. مصافحه و معانقه گرم مجاهدان دیروز و امروز، شور و حال وصف ناشدنی داشت. شبیه حس پیروزی پس از عملیات.

گزارشی از نحوه فعالیت سایت، فرآیند غنی سازی و تلاش دشمن برای اجزای انواع خرابکاری‌ها صنعتی در سایت، به جانبازان ارائه شد. جانبازان نیز مطالب و پرسش هایشان را مطرح کردند.

جانبازی که خود، جسمش را فدای اسلام و انقلاب کرده بود خطاب به متخصصان سایت که به دلایل امنیتی چهره خود را پوشانده بودند گفت: شما سربازان گمنامی هستید که خودتان دیده نمی شوید ولی کارتان آنچنان دیده شده که پشت دشمن را به لرزه انداخته است. جانباز دیگری گفت: دست شما را می بوسیم.

به هنگام بازدید از سانترفیوژها، جانبازان و دانشمندان هسته‌ای دست در دست یکدیگر با شعارهای انقلابی، با آرمان های امام و شهدا تجدید پیمان کردند. فضا آنقدر پرنشاط و معنوی شده بود که بچه های مستقر در اتاق کنترل سایت را نیز به جمع جانبازان کشاند. صدای آزاردهنده سانترفیوژها در میان شعارهای پرغرور سربازان امام زمان(عج) گم شده بود.

جانبازان، پس از بازدید از سایت، به زیارت مزار شهید گمنامی که در کنار مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن آرام گرفته بود رفتند. اذان ظهر نزدیک بود. آماده شدن جانبازان برای نماز در مکانی که مایه غرور همه ایرانیان است دیدنی بود و وضو گرفتن جانبازان قطع نخاعی از آن دیدنی تر.

جای یکی میان این جمع خیلی خالی بود، مصطفی احمدی روشن. شهیدی که مجاهدت‌هایش، نام نطنز را جهانی کرد.
https://jahannews.com/vdcfttdmew6dyea.igiw.html
jahannews.com/vdcfttdmew6dyea.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


brt
به خداوندی خدا از خون شهدا می ترسم وگرنه نکته های زیبایی در این زمینه به ذهنم می رسد که می تواند شما را اندکی آگاه نماید .
اگر زیبا باشد ترس نداره
کارخیلی خوبی بود
Turkey
ما تا آخر ایستاده ایم
علی
United States
تا آخر ایستاده ایم
اجرتون باخدا ای آزادمردان.....................