جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۳
۱۷

قدیمی‎ترین‌عکس‌ازقتلگاه امام‌حسین(ع)

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 391644
قدیمی‎ترین عکسی که از"قتلگاه امام‌حسین(ع)"در کربلا گرفته شده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


السلام علیک یا ابا عبدالله
لعنت خدا بر منفی دهندگان
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی زدند ان شاء الله ، سوء تعبیر نکنید
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا اشتباه دستشون خورده، کی هست که بر این عبارات صحه نگذارد
همونا که ۸۸ عزادارانش رو سنگ زدند و کف وهورا داشتند!
حسین
انشا الله اشتباهی بود .
ولی هنوز شمر و یزید زمان در این دوران کم نیستند.
خدا لعنت کند بر قاتلان حسین و اصحاب الحسین ع
سید
Iran, Islamic Republic of
یا حسین(ع)
امان از دل زینب(س)
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
«إِنَّ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ فِی السَّمَاءِ أَکْبَرُ مِنْهُ فِی الْأَرْضِ وَ إِنَّهُ لَمَکْتُوبٌ عَنْ یَمِینِ عَرْشِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِصْبَاحُ هُدًى وَ سَفِینَةُ نَجَاةٍ»
عیون أخبار الرضا علیه السلام، ج ‏1، ص 59 – 64
على بن عاصم از امام جواد(ع) و آن حضرت نیز به واسطه پدران بزرگوار خود از امام حسین(ع) چنین نقل فرمودند: روزى به خدمت جدّم رسول خدا(ص) رسیدم، ابىّ بن کعب نیز در آن‌جا حضور داشت. رسول خدا فرمودند: خوش آمدى اى أبا عبد اللَّه! اى زینت بخش آسمان‌ها و زمین‌‏ها. ابىّ پرسید: چگونه ممکن است کسى غیر از شما زینت بخش آسمان‌ها و زمین‌‏ها باشد؟ حضرت فرمودند: قسم به خدایى که به حقّ مرا پیامبر فرموده است، [مقام‏] حسین بن على در آسمان بالاتر از [مقام‏] او در زمین است، و در طرف راست عرش الهى در باره او چنین نوشته شده است: چراغ هدایت و کشتى نجات، امام استوار، مایه عزّت و افتخار و [دریاى‏] علم و گنجینه. خداوند در صلب او نطفه‌‏اى پاک و پاکیزه و مبارک قرار داده است. دعاهایى به او تعلیم داده شده است که اگر هر مخلوقى آنها را بخواند خداوند- عزّ و جلّ- وى را به همراه او (امام حسین) محشور مى‌‏فرماید و در آخرت [حسین‏] شفیع او خواهد بود، و خداوند ناراحتى او را برطرف خواهد کرد، و به واسطه آن دعاها دین او را اداء کرده، کارش را آسان مى‌‏گرداند و راهش را روشن کرده، او را در مقابل دشمن، قوى مى‏‌گرداند، و عیوب او را آشکار نخواهد کرد.
ابىّ پرسید: یا رسول اللَّه این دعاها چیست؟ حضرت فرمودند: بعد از این‌که از نمازت فارغ شدى در حالى‌که هنوز در جایت نشستى، این دعاها را بخوان:
«اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِکَلِمَاتِکَ وَ مَعَاقِدِ عَرْشِکَ وَ سُکَّانِ سَمَاوَاتِکَ وَ أَنْبِیَائِکَ وَ رُسُلِکَ أَنْ تَسْتَجِیبَ لِی فَقَدْ رَهِقَنِی مِنْ أَمْرِی عُسْراً فَأَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَجْعَلَ لِی مِنْ أَمْرِی یُسْراً»
(یعنى خداوندا! به حقّ کلماتت و به حقّ آنچه عرشت را عزّت بخشیده است و به حقّ ساکنان آسمان‌هایت و به حقّ أنبیا و پیامبرانت از تو مى‏‌خواهم که دعاى‏ مرا مستجاب کنى؛ زیرا که در کارهایم سختى بر من روآورده؛ لذا از تو مى‌‏خواهم بر محمّد و آل محمّد درود فرستى و براى من در امور و کارهایم آسانى و راحتى قرار دهى).
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
فلئن أخرتني الدهور، و عافني عن نصرك المقدور، و لم أكن لمن حاربك محاربا، و لمن نصب لك العداوة مناصبا، فلأندبنك صباحا و مساء، و لأبكين لك بدل الدموع دما، حسرة عليك، و تاسفا علي ما دهاك و تلهفا، حتي أموت بلوعة المصاب، و غصة الاكتياب (الصحيفة المبارکة المهدية: ۴۳۰) . اگر روزگار مرا به تأخير انداخت، و دست تقدير مرا از ياري تو بازداشت، و نشد كه با كساني كه با تو پيكار نمودند بستيزم، و با كساني كه با تو دشمني داشتند به نبرد برخيزم، اكنون هر صبح و شام براي تو ناله مي كنم، و به جاي اشك برايت خون گريه مي كنم، از روي حسرت بر تو و تأسف بر مصيبت هايي كه بر تو وارد شد، تا اين كه در اثر سوز مصيبت ها و غصه ي جانكاه و اندوه فراوان بميرم.
Iran, Islamic Republic of
احیانا شماها که منفی دادین از نوادگان شمر و ابن زیاد ملعون نیستید؟
یا حــــــــــــــــــــــــــــــــســــــــــــــــــین
علیه السلام
یا مظلوم
یا غریب
واویلا...
چند میگری منفی میدی؟!!!!!
سید
Latvia
لبیک یا حسین
مهدی
Iran, Islamic Republic of
ببخشید من اشتباه منفی دادم
کیا
Iran, Islamic Republic of
امام حسین(ع) ما خاندان رسالتیم و یزید فردی فاسق وجنایتکار است و قرآن میفرماید ....بیشترشان فاسق و بدکارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جانم به فدايت آقا
ﻋﻠﻲ
ﻫﻴﭻ ﻛﺴﻲ ﺭﻭ ﺗﻮ ﻗﺒﺮ ﻛﺴﻲ ﺩﻳﮕﻪ ﻧﻤﻴﺰاﺭﻧﺪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻛﻪ اﻋﺘﻘﺎﺩ ﺩاﺭﻩ ﺧﻮﺏ ﺩﻣﺶ ﮔﺮﻡ اﻧﺸﺎاﻟﻠﻪ اﻗﺎ اﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ(ع) ﺑﻬﺶ ﻧﻆﺮ ﻛﺮﺩﻩ اﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ(ص) ﺑﻬﺶ ﻧﻆﺮ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﻨﻔﻲ ﻣﻴﺪﻥ ﻗﻠﺒﺎﺷﻮﻥ ﻣﻬﺮ ﺑﻲ ﺑﺎﻭﺭﻱ. ﺧﻮﺭﺩﻩ. ﺭاﻫﺸﻮﻥ ﺭﻭ ﮔﻢ ﻛﺮﺩﻥ .ﺧﺪا ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻛﻤﻚ ﻛﻨﻪ و اﻗﺎ و ﺳﺮﻭﺭ ﻫﻤﻪ ﻋﺎﻟﻢ ﺭﻭ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﺑﻔﺮﺳﺘﻪ ﻛﻪ ﻧﺠﺎﺕ ﻓﻘﻄ ﺩﺳﺖ اﻗﺎ اﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ
ﺧﺪا ﻫﻤﻪ ﻣﺮﻳﻀﺎﻥ ﺭﻭ ﺷﻔﺎ ﺑﺪﻩ