جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۰
۳
بازیکنان سرباز در باشگاهها حق بازی دارند ولی

یک بام و دو هوا برای بازیکنان سرباز ؟

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 442692
این پرسش مطرح می شود اگراین بازیکنان خلاف کرده اند، چرا حق بازی در باشگاهها به آنان داده شده است ؟ و اگر خلافی صورت نگرفته و به هر صورت بخشیده شده اند چرا در اختیار تیم ملی فوتبال کشورمان قرار نمی گیرند
یک بام و دو هوا برای بازیکنان سرباز ؟
به گزارش جهان -مسعود پاشنا : تیم ملی فوتبال جوان شده ایران در دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف گوام رفت و به پیروزی پر گل رسید .

نکته جالب در این دیدار حضور پرشمار بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی فوتبال بود که پس از مدتها این امر در بازی رسمی صورت گرفت . رامین رضاییان، وحید امیری، امید ابراهیمی،امید عالیشاه، سردار آزمون،مهدی ترابی و مهدی طارمی جوانان آینده داری هستند که در این دیدار در ترکیب تیم ملی فوتبال حضور داشتند تا پس از مدتها شاهد یک بازی با طراوت از سوی ملی پوشان فوتبال باشیم .

البته به جز جوانان فوق جوانان دیگری هستند که می توانند به تیم ملی کمک کنند تا نمایش تیم ملی بهتر شود .

همان طور که می دانید بازیکنان سرباز بخشیده‌ شدند و اجازه بازی در باشگاه‌ها را دارند ولی همین بازیکنان اجازه همراهی تیم ملی کشورمان را ندارند !؟

حال این پرسش مطرح می شود اگراین بازیکنان خلاف کرده اند ، چرا حق بازی در باشگاهها به آنان داده شده است ؟ و اگر خلافی صورت نگرفته و به هر صورت بخشیده شده اند چرا در اختیار تیم ملی فوتبال کشورمان قرار نمی گیرند ؟

اگر قرار بود این دست بازیکنان محروم باشند باید از بازی در تمام سطوح محروم می‌شدند نه اینگونه که فقط در تیم ملی اجازه بازی نداشته باشند.

چگونه ممکن است مصوبه‌ای به تصویب برسد که به بازیکنان متخلف برای بازی در باشگاه‌ها مجوز بدهد تا منافع این باشگاه‌ها تامین شود اما به این ظرفیت‌ها برای تیم ملی و در جهت منافع ملی مجوز داده نشود. چطور ممکن است منافع باشگاه‌ها، مهم‌تر از منافع ملی قلمداد شود؟

بازیکنانی مانند شجاع خلیل زاده ، سروش رفیعی ، بختیار رحمانی و چند تن دیگر جزو این دسته از بازیکنان هستند که به رغم جوانی مدتها در اردوی تیم ملی فوتبال بودند و در مجموع تیم ملی روی آنان سرمایه گذاری کرده است ...

به هر روی تردیدی در مجازات کردن بازیکنانی که اقدام به جعل کارت معافیت سربازی کردند و با این کار تلاش کردند از مسوولیت اجتماعی خود فرار کنند، وجود ندارد اما این مجازات نباید خسارتی به منافع ملی وارد کند . به هر حال این تفاوت  بین بازی در باشگاه و محرومیت در تیم ملی خیلی سوال برانگیز است ..

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
اگه واقعیت داشته باشه خنده داره ....این بنده خداها که دارن سربازیشون رو میگذرونن اگه حقشونه چرا تو تیم ملی نباشند
از این اتفاقات بامزه فقط تو ایران رخ میده. باز بگین مردم تفریح ندارن
United States
چطور براش هم نوشابه باز کنیم