سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۱

ابرازمحبت اهل‌سنت‌گنبد به‌امام‌حسین ع

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 389692
اهل سنت منطقه ترکمن نشین شرق گلستان، به خصوص گنبدکاووس، همواره در محبت به اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین زبانزد بوده اند. از جلوه‌های این ابراز محبت و ارادت به خاندان رسول الله صلی الله علیه و اله، برپایی آئین‌های بزرگداشت مقام سیدالشهدا و شهدای کربلا در ماه محرم و به خصوص در روز تاسوعا و عاشورا است.
به گزارش جهان به نقل از سلام گنبد، ترکمن ها گرچه در این ماه، همانند برادران شیعه سینه زنی نکرده و دسته های سینه زنی راه نمی اندازند، اما با برگزاری آئین های مخصوص، مراتب اخلاص خود را به امام حسین علیه السلام نشان می دهند. یکی از این آئین‌ها، صدقه دادن است.

ایشان با دعوت از بزرگان، ریش سفیدان و علما و تدارک دیدن ناهار، به محبان امام حسین علیه السلام، صدقه می‌دهند و نام خود را در طومار محبان و ارادتمندان به آن امام بزرگوار ثبت می‌کنند.

در روز تاسوعای حسینی، اهل سنت گنبدکاووس با اجتماع در مساجد و حوزه‌های خود یا در منزل خود به اطعام و صدقه دادن به محبان اهل بیت، پرداختند.

نکته قابل توجه، حضور برادران شیعه و سنی در کنار هم در این محافل بزرگداشت بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدایا اختلاف بین مسلمین را روز به روز کمرنگ تر بفرما