شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

نمایشگاه نقاشی‌های ننه حسن

شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 295703
نمایشگاه آثار نقاشی منور رمضانی «ننه حسن» نقاش خود آموخته ی ایرانی، از پنج شنبه 6 تیر در خانه ی هنرمندان ایران برگزار می شود.
 منور رمضانی معروف به «ننه حسن» متولد 1316 خورشیدی در سهرورد و ساکن شهرستان خدابنده شهر قیدار از توابع استان زنجان، نقاش خود آموخته ی ایرانی است. وی که از کودکی تا سن 70 سالگی به هنر قالی بافی وطراحی نقوش قالی مشغول بود در سالیان اخیر به نقاشی روی آورده است.
 
دوران زندگی پر فراز و نشیب «ننه حسن» سرشار از تجربیات وآموخته هایی است که او نسل به نسل وسینه به سینه از پیشینیان خود به ارث برده است که این آموخته ها شامل روایت ها، افسانه ها، داستان واره ها، منظومه ها، اعتقادات، اسطوره ها و آئین های کهن است که انبوهی از ناگفته ها را پیش روی ما قرار می دهد، که بازگو کننده ی هویت این مرز و بوم بوده و بازنمود آنها را در قالب آثار نقاشی «ننه حسن» می توان دید.
 
زندگی، طبیعت و انسان از شاخصه های مهم و مشترک اغلب آثار این هنرمند است و نحوه ی بازنمایی تصاویر یادآور  نقش های کهن و آثارتمدن های باستانی است که گویی او این شیوه ی بازنمایی را بی واسطه از پیشینیان خود آموخته و میراث دار دانسته های آنان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *