پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ویژه نامه هفته دفاع مقدس

سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 67107
روز شمار جنگ ( اول مهرماه)
1/7/1359
اشغال سرپل ذهاب، به دست ارتش متجاوز عراق، كه به نابودی شهر و شهادت 95 نفر از اهالی آن انجامید.

تشكیل جلسه شورای امنیت، به درخواست دبیركل سازمان ملل متحد، با توجه به خطرهای گسترش جنگ تحمیلی در جهان، كه به صدور بیانیه‌ای انجامید و از طرفین خواست تا اقدام نظامی را كنار بگذارند و حل اختلاف‌ها با روش‌های صلح آمیز صورت پذیرد.

ناوگان امریكایی حاضر در دهانه خلیج فارس اخیراً نقل و انتقالاتی را انجام داده است كه بهتر بتواند نبرد ایران و عراق را زیر نظر بگیرد. (روزنامه الوطن)

1/7/1363
ادامه وضعیت عادی جبهه ها: تبادل آتش طرفین؛ اسارت دو تن از نیروهای ایرانی در منطقه عملیاتی میسان؛ كشته شدن چهار پاسدار ایرانی طی حمله عراق به یك پاسگاه مرزی در مریوان طبق ادعای عراق؛ تحكیم و تثبیت مواضع پدافندی؛ اجرای آتش های ایذایی توپخانه و شناسایی هوایی به وسیله هلیكوپتر و هواپیما به گزارش یك قرارگاه عملیاتی ارتش؛ بررسی وضعیت آبگرفتگی در شرق بصره و جنوب هور؛ گزارش تحرك دریایی دشمن. گزارش هایی از شناسایی خطوط و مواضع دشمن در هور و آبراه های آن به وسیله نیروهای اطلاعات نظامی سپاه.

آزادی كلیه بازداشت شدگان ایرانی در مدینه كه به دست مأموران سعودی به اتهام پخش اعلامیه و شركت در تظاهرات بازداشت شده بودند، با تلاش دفتر وزارت خارجه مستقر در مدینه.

1/7/1365
در عملیات ایذایی در منطقه هورالهویزه، دو كمین دشمن منهدم شد و تلفات دشمن به 40 تن رسید.

افزایش اقدامات دشمن برای كسب اطلاع از تحركات آتی نیروهای خودی در منطقه بصره.

هواپیماهای خودی مجتمع نفتی رومیله در 50 كیلومتری جنوب غربی بصره را بمباران كردند.

یك نفتكش انگلیسی در نزدیكی جزیره ابوموسی مورد اصابت یك راكت قرارگرفت كه آسیب جدی ندید. یك مقام انگلیسی ایران را به پاسخگویی تهدید كرد.



اعزام نیروهای داوطلب از مشهد به جبهه های نبرد.

در كمیته سیاسی اجلاس هشتم سران عدم تعهد كه در روز چهارشنبه و پنج‌شنبه تشكیل شد متنی در سه پاراگراف در مورد جنگ به تصویب رسید.

مورد اصابت قرار گرفتن یك سوپر تانك فرانسه در خلیج فارس توسط جنگنده ایرانی.

1/7/1366

سفر واینبرگر به خلیج فارس.

شولتز: واشنگتن، مشورت با دیگر اعضای شورای امنیت در مورد قطعنامه‌ای برای اعمال یك تحریم تسلیحاتی جهانی علیه ایران را شدت می‌بخشد.

دیدار رئیس جمهور- آقای خامنه ای- با دبیركل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت.

بسته شدن دفاتر خریدهای نظامی ایران در لندن توسط دولت انگلیس.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *