جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۱
۱۵
اختصاصی جهان نیوز

جزییات دستگیری عوامل و پشت پرده ترور معلمان در بلوچستان

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 400008
صبح دیروز طی یک عملیات اطلاعاتی ۹ نفر از عوامل اصلی ترور معلمان شیعه در بلوچستان دستگیر شدند.
جزییات دستگیری عوامل و پشت پرده ترور معلمان در بلوچستان
به گزارش جهان نيوز، این عملیات در یکی از روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده است.

نکته قابل تامل آنکه از همان ابتدای دستگیری مشخص شده که این باند کاملا تشکیلاتی و با هدف و برنامه ریزی قبلی، ترورهای اخیر را انجام داده است.

بر اساس پیگیری های اولیه خبرنگار جهان نيوز، این باند توسط یک چهره مذهبی محلی و مروج وهابی گری در جنوب بلوچستان اداره می‌شده و بر اساس فتواهای وی این ترورها صورت گرفته است.

عوامل این ترورها با گروه جیش العدل ارتباط تشکیلاتی نداشته و خود به عنوان یک گروه مستقل در داخل برخی روستاهای بلوچستان مشغول به فعالیت بوده اند.

همچنین برخی حواشی این دستگیری نشان می دهد که این ترورها کاملا هدفمند و منطبق با خواسته سرویس های اطلاعاتی و به منظور ایجاد تفرقه و رعب و وحشت در میان معلمان شیعه در بلوچستان صورت گرفته است.

بر اساس اطلاعات اولیه منشاء فکری و عقیدتی این باند به لحاظ مبانی با گروه جیش العدل و دیگر گروه های تکفیری تفاوت چندانی ندارد.

گفتنی است، کم توجهی به رشد وهابیت در جنوب سیستان و بلوچستان سبب آسیب های امنیتی در چند سال اخیر در جنوب شرق کشور شده است.

لازم به ذکر است، در یکسال اخیر چند کارمند و سه معلم در بلوچستان به شهادت رسیده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود خدا بر قهرمانان مرزهای ایران
اقتدار خود را در برابر تروریست های جیره بگیر استکبار جهانی حفظ کنید
آرمان ها کشک است منافع ملی رو بچسب
خداوند این معلمان مظلوم را چه آنها که ازدنیا رفته اند و چه آنها که ازدنیانرفته اند پاداش بزرگی عنایت کند
شیطونک915
ارمان و منافع ملی:
هردو برای باسوادان راستگوی با شناسنامه وتازه به دوران رسیده،چیزی نیست وفقط ارمانشان منافع اوبامای با ادب است اینا،رگ غیرتشان سالها قبل گم شده!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر تروریست تکفیری
...
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرشون بده که دستگیرشون کردند
علی
Iran, Islamic Republic of
خداوند پدر و مادر و نیاکان شما را بیامرزد که لااقل اخبار مظلومیت معلمان مظلوم سیستانی را که در اوج محرومیت در مناطق دور افتاده بلوچستان خدمت می کنند و مظلومانه و غریبانه به شهادت می رسند پیگیری و منتشر می کنید.
مرگ بر وهابی.دل شیعیان مظلوم سیستان را شاد کردید.
مينابي
Iran, Islamic Republic of
روحاني مچكريم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
م
Iran, Islamic Republic of
این افکار از زمان دولت سازندگی که با دولت عربستان رابطه ی خوبی داشت شکل گرفت ...
رادارگریز جهنمی
Iran, Islamic Republic of
خون مظلوم پایمال نمی شود. خداوند ریشه نفاق و کج اندیشی را در بین مسلمانان بخشکاند. یقین بدانید اهل سنت واقعی با این حرکات ضد آموزه های رسول الله (ص) کاملا" مخالف است. دشمن، تفرقه و اختلاف می خواهد ما باید وحدت و همدلی را تبلیغ کنیم. هفته وحدت بر همه مسلمانان مبارک. دست تمام رزمندگان اسلام درد نکند.
معلم از تهران
Iran, Islamic Republic of
خیییییییلی خوش حالم که این ها را دستگیر کردید جلوی مدارس همان معلمان مظلوم این هارا به دار بیاویزید تا عبرت سایر جنایت پیشگان شود.
دار زدنشون فایده ای نداره
دار زدن این تروریست ها فایده ای نداره .باید اون شخص به اصطلاح مذهبی که اینها رو شست شوی مغزی داده و انداخته به جون معلمان شیعه دارش بزنن تا دوباره کفتار جدید تربیت نکنه .باید این تروریست ها رو بیارن تو یه برنامه تلویزیونی پته ی این تروریست تربیت کن رو بریزن رو آب و همه چی رو برملا کنن
Germany
فقر و بی کاری تنها عامله .
عادل
وخداوند بهترین حکم کنندگان هست وعادل ترین.خداوند ریشه ظلم کنندگان رابخشکاند