جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تلاش دولت برای همکاری بیمه ها با ماماها

يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 420709
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: مهمترین خواست جامعه مامایی، بستن قرارداد سازمان‌های بیمه‌گر با آنهاست، بنده اخیراً نامه‌ای به آقای ربیعی وزیر کار در این خصوص نوشته و طرح این مورد در صحن شورای عالی بیمه را خواستار شدم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علیرضا زالی امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما در وزارت بهداشت اظهارداشت: با ترویج زایمان طبیعی که با تلاش معاونت درمان وزارت بهداشت در حال پیگیری است بالغ بر ۴۷۰ هزار زایمان طبیعی در کشور انجام شده است و وجود بلوک‌های توسعه‌یافته در کشور نشان دهنده توسعه و ترویج زایمان طبیعی است.

وی افزود: زایمان مادران کار سختی است و توانمندسازی ۳۰ درصد ماماها در برنامه ترویج زایمان طبیعی نشان دهنده سختی کار است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد بخش زیادی از طراحی و راه‌اندازی سیاست افزایش جمعیت به دست ماماها عملیاتی خواهد شد و این فرصت‌ها می‌تواند برای جامعه مامایی فرصتی تاریخی باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: بخشی از مشکلات جامعه مامایی باید بیرون از وزارت بهداشت باشد، مهمترین نکته، بستن قرارداد سازمان‌های بیمه‌گر با ماماها است، این موضوع بارها مطرح شده است و بنده اخیراً نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص نوشته و خواستار طرح این مورد در صحن شورای عالی بیمه شده‌ام.

وی افزود: چند هفته پیش نیز نامه‌ای به دکتر هاشمی وزیر بهداشت نوشتم و خواستار تقلیل ۵ سال خدمت ماماها شدم.

زالی تصریح کرد: خلاء‌های زیادی در نظام سلامت کشور وجود دارد و با طراحی مناسب می‌توان برای پرکردن آنها از ماماها استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوب در وزارت بهداشت تدوین آیین نامه و ضوابط کاری ماماها است. گروه مامایی جزء گروه‌های حرفه‌ای مستقل است و با توجه به ظرفیت فراوان مامایی در کشور باید در تحقق اهداف نظام سلامت از خدمات این گروه بهره لازم را ببریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *