جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۵
۲۷
آیا ایران از مواضع انقلابی خود عقب نشسته است؟

خباثت انگلیس تنها یک روز پس از بازگشایی سفارت در تهران

چراهاموندازتغییر موضوع‌ایران‌نسبت‌به‌اسراییل‌سخن‌گفت؟
سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 440707
از جمله طرح‌هایی که برای پس از توافق هسته ای، انگلیسی ها و امریکایی ها به اعتقاد کارشناسان دنبال می کنند، تصویر سازی از برند تعدیل شده مقاومت در ایران است.
خباثت انگلیس تنها یک روز پس از بازگشایی سفارت در تهران
گروه بین الملل جهان نيوز: انگلیسی ها تنها ساعاتی پس از بازگشایی سفارت لندن در تهران یکبار دیگر خباثت خود را نشان دادند. وزیر خارجه انگلیس یک روز پس از بازگشایی سفارت در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی، ضمن طرح این ادعا که ایران دیگر تهدیدی برای اسرائیل و سایر بازیگران منطقه‌ای نیست، مدعی شد: موضع ایران نسبت به اسراییل اندکی تغییر کرده است.

هاموند اظهار داشت: ما نسبت به خطاهای ایران کور و چشم بسته نیستیم و باید با احتیاط با ایران گام برداریم. میراث عمیقی از عدم اعتماد میان دو سو وجود دارد و عرصه‌های مهمی هستند که سیاست‌هایمان تفاوت‌های اساسی دارد.

هاموند با این ادعا که موضع ایران نسبت به اسرائیل اندکی تغییر کرده است، گفت که ایران را براساس اقداماتش در قبال اسرائیل قضاوت می‌کنیم. وی به رادیو بی‌بی‌سی گفت «آنچه در مورد ایران اهمیت دارد رفتار ایران در قبال بازیگران منطقه چه اسرائیل و چه دیگر کشورهاست که معلوم می‌شود که ایران دیگر تهدیدی برای آنها نیست».

وی در ادامه اظهارت قابل تاملش بیان کرد: «اگر با ایرانی‌ها صحبت نکنیم، قادر نخواهیم بود در توسعه سیاست ایران تاثیرگذار باشیم.»

اما یک سوال اساسی در اینجا مطرح می شود که چرا هاموند به راحتی از تغییر موضع ایران نسبت به اسراییل سخن می گوید؟

در پاسخ به این سوال مهم، توجه به نکات ذیل ضروری به نظر می‌رسد:

الف: به رسمیت نشناختن اسراییل و مبارزه با این رژیم غیر قانونی از اصول خدشه ناپذیر سیاست خارجه ایران است که در همه سالهای پس از انقلاب نه تنها تعدیل نشده بلکه همواره افزایش یافته است. در دو سال اخیر و به خصوص اخیرا نیز رهبر معظم انقلاب با صراحت از عدم تغییر موضع ایران نسبت به مسئله فلسطین و همچنین مبارزه با اسراییل و حمایت از هرگروهی که با اسراییل مبارزه کند ،سخن گفته اند.

اظهارات صریح رهبر معظم انقلاب در هفته های اخیر به خوبی نشان می دهد که ایشان چگونه با پیش بینی چنین اظهارات شاذی از طرف مقامات غربی، بر تکرار شفاف و صریح و اصولی سیاست خارجه ایران در قبال مسئله اسراییل تاکید و بر بی اثر کردن چنین اظهاراتی از طرف مقامات غربی اصرار داشته اند. در همین راستا باید رئیس جمهور محترم و وزرات خارجه با اتخاذ مواضع سریع و محکم و به موقع باید جلوی تکرار چنین مواضعی از طرف مقامات غربی را بگیرند.

ب: از جمله طرح‌هایی که برای پس از توافق هسته ای، انگلیسی ها و امریکایی ها به اعتقاد کارشناسان دنبال می کنند، تصویر سازی از برند تعدیل شده مقاومت در ایران است. در این طرح که ده ها شاهد از آن را می توان در رسانه های غربی در هفته های اخیر نیز مشاهده کرد، در فضای منطقه و برخی سیاست های اصولی خارجه ایران اینگونه تصویر سازی می کنند که ایران پس از توافق هسته ای ضمن اینکه عقب نشینی های در حوزه هسته ای داشته، نسبت به برخی موضوعات منطقه و فرامنطقه ای نیز در حال عقب نشینی است.

هدف اساسی این طرح ایجاد تصویر شکست خورده ای از ایران در فضای بین الملل و به خصوص در افکار عمومی ملت های منطقه است. ضربه به برند مقاومت ایران از همان زمان آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ آغاز شد، مخدوش کردن چهره مقاوم ایران بخش اساسی از طرح های همزمان غربی در حین مذاکرات با ایران بود. این در حالیست که غربی ها در طول این مذاکرات گاه از به رسمیت شناخته شدن اسراییل از طرف ایران به عنوان شرط توافق یاد می کردند. البته با مواضع صریح رهبر معظم انقلاب در طول دو سال اخیر درباره رژیم صهیونیستی، این خواسته به شدت رد و بی اثر شد. به نظر میرسد که اینک پس از توافق هسته ای یکبار دیگر این پروژه در دستور کار غربی ها قرار گرفته است. همچنانکه خود هاموند نیز تاکید کرده که گفتگوهای دو طرفه می تواند زمینه ای برای تاثیر در توسعه سیاست ایران باشد. هدف از بازگشایی سفارت انگلیس در تهران بی شک برای پیگیری یکی از ده ها پروژه شبیه به این پروژه – تصویر سازی از ایران تعدیل شده در حوزه مقاومت- است که انگلیسی و امریکایی ها اینک از طریق سفارت لندن در تهران فرصت زمینه سازی برای به سرانجام رساندن آن پیدا کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید110
«سخت بترس از دشمنت بعد از آنکه از در دوستی و آشتی درآمد، زیرا او بوسیله صلح، نزدیک می شود تا از شیوه غافلگیری استفاده کند، پس احتیاط کن و دقت را پیشه کن و در چنین مواردی زودباور و خوش گمان نباش» خطبه 53 نهج البلاغه
ایکاش بعضی از حقوقدانان هم به نصایح آن امام همام گوش فرا میدادند
منصف
ازدشمن نمی خوادبترسی ازخودی ها که وا داده اندبترس
مهدی
احسنت آقا سعید بابت درج ان کلام مولا

فقط این متن نامه 53 هست که شما اشتباها خطبه 53 نوشتید.

این بخشی از نامه حضرت به مالک اشتر است.
دولت تدبیر مبارکه
یا علی مدد
بهتر است بگویید ننگ است
قابل توجه جناب حقوووووووووووقدان
شکارچی روباه
امام خامنه ای فرمودند:چه توافق بشود وچه نشود امنیت اسراییل تامین نخواهد شد و دوباره فرمودند: هرکس بر علیه اسراییل اقدام بکند و اسراییل را بکوبد ما به هر طریقی از ان حمایت می کنیم وان جمله ماندگار اقا که گفتند: اگر غلطی از اسراییل سر بزند تل اویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم ــــــــــــــــ به وجود چنین رهبری افتخار میکنم اما به وجود چنینن دولتی....................... که با چراغ سبزشان به استکبار مایه سرافکندگی...................
یاسر
Iran, Islamic Republic of
اسم انگلیس رو میشنوم یاد شعر روباه وکلاغ می افتم
بنظرم الان به اینجای شعر رسیدیم
روبه پرفریب و حیلت‌ساز

رفت پای درخت و کرد آواز

گفت به به چقدر زیبایی

چه سری چه دُمی عجب پایی
Iran, Islamic Republic of
پنیر را ربوده اند و کلاه سر آقایان رفته است
Iran, Islamic Republic of
جلوتر از آن رسیدیم به افتادن پنیر
Iran, Islamic Republic of
این شعر واقعا در وصف انگلیس سروده شده

روبه پرفریب و حیلت‌ساز

رفت پای درخت و کرد آواز

گفت به به چقدر زیبایی

چه سری چه دُمی عجب پایی

پر و بالت سیاه‌رنگ و قشنگ
حداکثر بهره برداری سیاسی رو برای درهم شکستن وجهه ضد اسرائیلی ایران میکنند.اونوقت ظریف .....
بی سواد
سفارتو باز کردن برای راه انداختن فتنه 94 (انتخابات مجلس)
اینها همه کد است تا ما با خدمتگزارانمون بیشتر آشنا بشیم
Canada
از دشمن تراشی هیچکس به جایی نرسیده.فلسطین بطور اتوماتیک کشورش را تاسیس خواهد کرد.تلفات دادن در این مورد فقط ضرر است.
Iran, Islamic Republic of
تنش زدایی از افتخارات دولت تدبیر و امید است دیگر زمان جنگ و تهدید به سر امده
Latvia
اخه اسراییل کجای منفعت ما نشسته که 37 سال باهاش دشمنی میکنین
م
United Kingdom
داشتن سفارت یعنی داشتن نمایندگی و دفتری که از منافع ان کشور در کشور دیگر دفاع کند ضمن عدم دخالت در امور کشور دیگر ، پس !؟ انتظاری غیر از این نباید داشت مگر اینکه دخالتی واضح و روشن صورت گیرد که این به برداشت مسئولان ارشد نظام بستگی دارد .....
Iran, Islamic Republic of
واقعا داستان روباه و کلاغ برای من زنده شد
موضوع انقلابی ایران چه ربطی به دشمنی با اسراییل داره
عمار
Iran, Islamic Republic of
مقامات آلمانی هم که پس از توافق به ایران سفر کردند صحبتهایی درهمین مضمون داشتند.مسئول پاسخ بدهند چرا مدعوین انها پس از ملاقات با انها چنین ادعایی میکنند.
ایا درکشور کسی اینها را امیدوارمیکند؟یا دلیل دیگری وجود دارد؟
Canada
اونها نظر خودشان را میدهند. همه دنیا اشتباه میکنند.فقط شماها درست میگویید.!!!
پلنگ ایران
الهی بمیرم به این همه تدبیر دوووووووووووووووووووووووووووولت
تدبییییییییییییییییییییییییییییییییییر!!!!
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر انگلستان خبیث
خیلی دروغ هم نگفته

عربستان هم دیگه داره ما رو تهدید نظامی میکنه و ما همچنان کف خیابانها مچکریم
من ومن
انگلیس و آمریکاواسرائیل و خلاصه همه اتباع شیطان هیج غلطی نمی توانند بکنند......