شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱

قطع روابط اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب: 410502
کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی از توقف همکاری‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از جروزالم پست خبر داد: کانال ۱۰ اسرائیل در گزارشی اعلام کرد که همکاری اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران متوقف شده است.

گزارش توقف در همکاری اطلاعاتی در حال مطرح می‌شود که تنش‌ها در روابط میان اسرائیل و دولت آمریکا به ریاست جمهوری اوباما درباره اختلاف نظرها در زمینه توافق هسته‌ای با ایران و همچنین سخنرانی نتانیاهو در کنگره تشدید یافته است.

کانال ۱۰ گزارش داد که همکاری اطلاعاتی میان اسرائیل و آمریکا به آژانس بین المللی انرژی اتمی در جمع آوری اطلاعات برای گزارش دهی درباره برنامه هسته‌ای ایران کمک می کرده است.

گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز جامعه بین المللی را در حمایت از تحریم‌ها علیه ایران به دلیل برنامه هسته‌ایش کمک می‌کرده است.

کاخ سفید در نشست‌های محرمانه خود ابراز نگرانی کرده که نتانیاهو در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در کنگره به جزئیات محرمانه مذاکرات با ایران اشاره کند.

خشم دولت اوباما از سفر نتانیاهو به واشنگتن تا به اندازه‌ای است که علاوه بر آنکه مقامات آمریکایی از دیدار با نتانیاهو در زمان حضورش در واشنگتن خودداری کرده‌اند، اوباما حتی قصد ندارد تا تلفنی با نتانیاهو صحبت کند.

این در حالی است که نتانیاهو در سخنرانی خود در کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل گفت: سخنرانی سه شنبه در کنگره با هدف بی‌احترامی به اوباما نبوده است. سخنرانی من همچنین با هدف وارد کردن اسرائیل در بحثهای جناحی نیست.

نتانیاهو گفت: من متأسف هستم که برخی این درک را کرده‌اند که سخنرانی من در کنگره با هدف وارد کردن اسرائیل در مباحث حزبی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه سخنرانی خود گفت: توافق احتمالی با ایران می‌تواند موجودیت اسرائیل را تهدید کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
Iran, Islamic Republic of
سیاست خارجی احمدی نژاد اروپا را هم در کنار امریکا و اسراییل در جبهه مخالفان ایران قرار داد. ولی هنر روحانی و ظریف بین امریکا و اسراییل که دو متحد قدیمی بودند اختلاف انداخته. روحانی متشکریم.