جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۳
ششمین روز تهاجم نظامی به یمن

هشدار درباره استفاده عربستان از سلاح‌های ممنوعه/ مانور مشترک سعودی‌-‌پاکستانی نزدیک مرزهای یمن

سه شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 414904
حمله جنگنده‌های سعودی به آوارگان یمنی ۴۵ یمنی را کشت و ۲۵۰ نفر دیگر را زخمی کرد. همزمان، شاه عربستان تلویحا از آمادگی برای مذاکره با انصارالله سخن گفت.
هشدار درباره استفاده عربستان از سلاح‌های ممنوعه/ مانور مشترک سعودی‌-‌پاکستانی نزدیک مرزهای یمن
گروه بین الملل جهان نيوز ـ بامداد پنج‌شنبه هفته گذشته سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت ۲۴ به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است.

۱۰ کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ به جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر و سودان است.

جدیدترین اخبار تجاوز عربستان به یمن را در زیر می‌توانید دنبال کنید:

* تحویل «لشکر ۱۷» پیاده نظام ارتش یمن در باب‌المندب به کمیته‌های مردمی

* ارتش یمن کنترل یک پایگاه نظامی نزدیک باب المندب را به دست گرفت

* نگرانی شدید اتحادیه اروپا از کشتار غیر نظامیان در یمن

* پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی برفراز صعده

* موافقت دادگاه لاهه با آغاز تحقیق درباره جنگ عربستان علیه یمن

* «علی الاحمد» مدیر «بنیاد امور خلیج فارس» مستقر در واشنگتن: نیروهای عربستانی مانع ارسال کمکهای پزشکی صلیب سرخ به یمن شدند

* عضو فراکسیون پارلمانی حزب الله لبنان: امیدوار بودیم جنگنده‌های سعودی به جای بمباران اردوگاه‌های آوارگان در یمن از فلسطینی‌ها در مقابل اسرائیل پشتیبانی کنند.

* ترکیه تمام پروازها از استانبول به مقصد یمن را به دلایل امنیتی لغو کرد

* بمباران صعده از سوی جنگنده‌های سعودی برای چندمین بار

* منابع خبری یمن از تداوم بمباران مناطق مرزی یمن و اصابت چندین خمپاره و راکت آنها به دو منطقه «شدی» و «الحصامه» واقع در مرزهای یمن و عربستان خبر دادند.

* کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: از آغاز حملات به یمن تاکنون حداقل ۹۳ غیرنظامی کشته شدند/شبکه المیادین شمار قربانیان را ۱۰۰ کشته و ۳۰۰ زخمی اعلام کرد

* کارخانه سیمان در «لحج» بمباران شد

* برگزاری مانور مشترک سعودی‌-‌پاکستانی «صمصام ۵» نزدیک مرزهای یمن

در راستای ادامه تجاوزات رژیم عربستان سعودی به کشور یمن، ارتش عربستان مانور نظامی مشترکی را با نظامیان پاکستانی مستقر در این کشور، در مناطق مرزی عربستان و یمن برگزار کردند.

در ادامه تجاوزات رژیم عربستان سعودی به یمن و عملیات موسوم به «طوفان قاطع» روز گذشته ارتش عربستان مانور نظامی مشترکی را با مشارکت نیروهای ویژه ارتش پاکستان تحت عنوان «صمصام ۵» در پایگاه «ملک سلمان» در شمال منطقه «الباحه» در نزدیکی مرزهای یمن برگزار کرد.

پایگاه خبری «احرار حجاز» ضمن درج این خبر به نقل از سرلشکر «شائح بن عبد الله القرنی» نوشت: این مانور مشترک در راستای مانورهای مشترکی برگزار شد که قرار است، بین کشورهای موسوم به ائتلاف سعودی ضد یمن برگزار شود.

سرلشکر القرنی افزود: هدف این عملیات آموزش و تمرین جنگ در مناطق سخت و کوهستانی و عملیات‌های کماندویی است و علاوه بر نیروی زمینی، نیروی هوایی سلطنتی عربستان و یگان‌هایی از پاسداران مرزی نیز حضور داشتند.

این سرلشکر سعودی گفت: هدف دیگر این عملیات ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر بین نظامیان سعودی و پاکستانی است.

نظامیان پاکستانی درحالی در این مانور شرکت کرده‌اند که اسلام آباد در جدیدترین اظهار نظر اعلام کرده که درحال بررسی امکان پیوستن به ائتلاف سعودی ضد یمن است.

*سی.ان.ان: آغاز عملیات زمینی عربستان در یمن خطایی فاجعه‌بار است

یک شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد که اقدام عربستان به حمله زمینی به یمن، به مثابه خطایی فاجعه‌بار از جنس حمله آمریکا به افغانستان خواهد بود.

«گریگوری جانسون» تحلیلگر آمریکایی به شبکه خبری «سی.ان.ان» گفت: اگر عربستان در یمن دخالت نظامی زمینی کند، این اقدام شبیه اقدام آمریکا در اشغال افغانستان خواهد بود.

جانسون، آغاز دخالت نظامی زمینی عربستان در یمن را «خطایی فاجعه‌آمیز» خواند که عربستان و مصر و دیگر متحدان این دو کشور نباید آن را در یمن مرتکب شوند.

این تحلیلگر آمریکایی با بیان اینکه «حوثی‌ها گروهی آموزش دیده‌ هستند» تصریح کرد که علاوه بر این، اینها در زمین خود که آن را بخوبی می‌شناسند، مبارزه خواهند کرد.

گریگوری جانسون که از طریق «اسکایپ»‌ با سی‌ان‌ان سخن می‌گفت، به جنگ سال ۲۰۰۹ عربستان علیه یمن و مبارزه با گروه انصارالله اشاره کرد و گفت: عربستان در سال ۲۰۰۹ با حوثی‌ها جنگید. عملکرد ارتش عربستان بسیار ضعیف بد. ما باید به یاد داشته باشیم که حوثی‌ها الان بیش از یک دهه است که مشغول جنگیدن هستند و کاملا آموزش دیده‌اند.

جانسون در پایان دخالت عربستان در یمن را به دخالت آمریکا در افغانستان تشبیه کرد و گفت: چالش‌ها و دشواری‌هایی که آمریکا در افغانستان دید، خیلی شبیه خواهد بود به آنچه در یمن است البته اگر دشوارتر نخواهد نباشد.

* وزیر خارجه فراری یمن: خواستار حمله زمینی خارجی و پیوستن به شورای همکاری هستیم

* جنگنده‌های سعودی منطقه «الجرباء» در «ضالع» را بمباران کردند

* از اوضاع اسف‌بار بیمارستان‌های عدن تا تداوم درگیری‌ها در این شهر

دفتر سازمان پزشکان بدون مرز در یمن اعلام کرد که بیش از ۵۰۰ نفر را که در درگیری های شهر عدن و حملات هوائی عربستان و متحدانش به این شهر زخمی شده اند ، در بیمارستان الصداقه بستری کرده است و درمان می کند.

شهر عدن در جنوب یمن، همچنان صحنه درگیری طرفداران رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن با اعضای انصارالله و ارتش است و عربستان و متحدانش نیز با جنگنده‌های خود این شهر را بمباران می‌کنند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «العالم» دفتر سازمان پزشکان بدون مرز گزارش کرد که انتقال زخمی ها به بیمارستان «الصداقه» عدن همچنان ادامه دارد.

«هانی اسلیم» یکی از مسئولان بیمارستان الصداقه می‌گوید : صدای تیراندازی در عدن پیوسته شنیده می‌شود و کارکنان بیمارستان الصداقه برای اینکه گلوله‌ها به آنها اصابت نکند، پیوسته سر خود را پایین می آورند.

* تکرار اتهامات «سعود الفیصل» علیه ایران در خصوص یمن

وزیر خارجه عربستان سعودی مدعی شد ایران در ناامنی یمن شریک است.

«سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان سعودی بار دیگر مدعی شد ایران در ناامنی یمن شریک است.

بر اساس گزارش «النشره»، الفیصل گفت: عملیات «طوفان قاطع» تا زمانی که آرامش و امنیت به یمن بازگردد، ادامه دارد.

وی افزود: ما خواهان جنگ نیستیم اما برای آن آماده‌ایم. الفیصل سپس ادعا کرد: حوثی‌ها و «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق یمن با حمایت ایران عامل ناثبانی یمن هستند.

* گاف مقام عربستانی در افشای اهداف واقعی حمله به یمن

سخنگوی نیروهای سعودی متجاوز به یمن که با سوالات خبرنگاران غافلگیر شده بود، اهداف واقعی ریاض در این تجاوز را فاش کرد.

«احمد العسیری» سخنگوی نیروهای تجاوز به یمن تصریح کرد حتی اگر انصارالله یا «علی عبدالله صالح» تسلیم شوند، مواضعی وجود دارد که باید به هدف قرار دادن آنها ادامه دهیم تا به طور کامل از بین بروند.

این پاسخ یک مقام نظامی بلند پایه سعودی و سخنگوی رسمی نیروهای تجاوز به یمن است که در پاسخ به سوال غافلگیرکننده در جریان مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و بین المللی در عربستان مطرح شد.

العسیری در واقع اهداف واقعی تجاوز عربستان به یمن در تخریب این کشور و نابودی تمام امکانات و توانمندیهای ارتش و نیز نهادهای دولتی و زیرساخت های کشور را افشا کرد.

پایگاه خبری شبکه «العالم» با انتشار این خبر نوشت: سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف در پاسخ به این سوال که درصورت تسلیم شدن صالح و یا انصارالله، واکنش عربستان چه خواهد بود؟ گفت: حتی اگر صالح و یا حوثی تسلیم شوند، ما مواضعی داریم که باید به هدف قرار دادن آنها ادامه دهیم تا به طور کامل تخریب شوند.

وی سعی کرد از پاسخ به سوالی درباره کشتار غیرنظامیان در اردوگاهی در استان حجه در شمال یمن طفره برود اما خبرنگار وی را در تنگنا قرار داد و گفت این خبر از سوی صنعا نیست؛ بلکه سازمان پزشکان بدون مرز خبر هدف قرار دادن ارودگاه را مورد تاکید قرار داد.

جنگنده های عربستان و متحدانش روز دوشنبه (۳۰ مارس) به اردوگاه المرزق حمله کردند که این حمله ۴۰ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت و در میان کشته ها تعدادی زن و کودک دیده می‌شوند.

اردوگاه المرزق در استان مرزی حجه در شمال غرب یمن واقع است و هزاران یمنی و مهاجر آفریقائی در آن زندگی می‌کنند.

* هشدار سازمان دیده‌بان حقوق بشر درباره استفاده عربستان از سلاح‌های ممنوعه در یمن

سازمان دیده‌بان حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای درباره استفاده عربستان سعودی از سلاح‌های ممنوعه در بمباران یمن هشدار داد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مدارکی در دست است که نشان می‌دهد عربستان سعودی در حملات هوایی علیه یمن از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش که پایگاه خبری یمنی «البیضاء الیوم» منتشر کرد، عربستان سعودی از سلاح‌های ممنوعه از جمله بمب‌های خوشه‌ای در بمباران مناطق مسکونی، شهرها، پایگاه‌های نظامی و تاسیسات یمن استفاده کرده است.

در این بیانیه آمده است که مقامات مسئول در وزارت کشور یمن نزدیک به انصارالله یمن مدارکی را درباره قربانیان حمله روز ۲۶ مارس جنگنده‌های سعودی به صنعا، به این سازمان ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد این جنگنده‌ها، چندین منطقه در صنعا از جمله «بنی حوات» در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعا و فرودگاه نظامی و محله «الانصار» در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری را هدف قرار داده‌اند که در این حمله ۲۳ غیرنظامی کشته و ۲۴ نفر زخمی‌ شده‌اند. در میان کشته‌ها، ۵ کودک بین ۲ تا ۱۳ سال و ۶ زن و یک پیرمرد به چشم می‌خورد. درمیان زخمی‌ها نیز ۱۲ کودک ۳ تا ۱۲ سال هستند. این بمباران il]kdk به تخریب بیش از ۱۴ منزل مسکونی در بنی حوات منجر شده است.

بر اساس گزارش این سازمان، میان آمار ارائه شده از سوی مقامات مسئول یمنی و اطلاعات به دست آمده از بیمارستانهای یمن تطابق وجود دارد.

* تکذیب ادعای ارسال سلاح به یمن از سوی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه برخی ادعاها در مورد ارسال اسلحه از سوی ایران به یمن را کاملاً ساختگی و کذب محض دانست.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه برخی ادعاها در مورد ارسال اسلحه از سوی جمهوری اسلامی ایران به یمن را کاملاً ساختگی و کذب محض دانست.

وی با اشاره به اینکه اینگونه ادعاها به هیچ وجه نمی‌تواند توجیه کننده حمله نظامی به یمن باشد، افزود: توافقنامه امضاء شده بین هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی کشور یمن در چارچوب توافقات مربوط به فعالیت هوایی مدنی و تجاری بوده و از زمان امضاء توافق تاکنون چند پرواز مدنی حاوی کمک‌های دارویی و بهداشتی به صنعا انجام شده و محموله‌های این پروازها به هلال احمر یمن تحویل شده است.

* مرجع عراقی: جنگ عربستان علیه یمن قطعا «حرام» است

* روزنامه فرانسوی «ژورنال دِ دیمانژ»: فرمانده کنونی جنگ یمن «عبدالفتاح السیسی» است

* «دن شوفتن» از تحلیلگران اسرائیلی و استاد دانشگاه حیفا در اراضی اشغالی با اشاره به تجاوزات عربستان و چند همراه آن به یمن تاکید کرد که این حملات «تحولی خوب از منظر اسرائیل است».

* اشتون کارتر حملات و تجاوز به یمن را «خوب» و «به نفع منافع آمریکا» خواند

* 8 کشته و 27 زخمی در تجاوز جنگنده‌های سعودی استان «إب»

* اذعان به پیشروی انصارالله در عدن

الیوم السابع از رسانه‌های مصری مخالف انصارالله: یک مقام بلندپایه یمنی در شهر عدن به الیوم السابع گفت که نیروهای انصارالله در حال پیشروی به سوی فرودگاه عدن هستند و هسته‌های خاموش هوادار انصارالله در «خور مکسر» و «المنصوریه» از دیگر مناطق عدن فعال شده‌اند./ همچنین این مقام یمنی گفت که تانک‌های (ارتش و) انصارالله محله بسیار بزرگ «السنافر» در شهرستان «المنصوریه» در عدن را محاصره کرده‌اند.

* شبکه العربیه وابسته به آل سعود گزارش کرد که شب گذشته جنگنده‌های آنچه «ائتلاف عربستان» نامید، نقاطی در صنعا را بمباران کردند. علاوه بر این صداهای انفجارهای متوالی از الحدیده در غرب یمن به گوش رسید.

* نیروهای جدید و تجهیزات ارتش و انصارالله یمن وارد عدن شدند/ جنگنده های عربستان فرودگاه عدن را مجددا بمباران کردند

* نشست اضطراری نخست وزیر پاکستان با وزیر دفاع و فرمانده ارتش

* ضیف‌الله شامی: از داخل عربستان پاسخ سعودی‌ها را می‌دهیم/ با دشمنان مذاکره نمی‌کنیم

* خبرگزاری رویترز گزارش داد که کشتی‌های جنگی مصری مناطقی از شهر عدن در جنوب یمن را گلوله باران کرد.

* بمباران مناطق مختلف صنعا/ شدیدترین حملات هوایی در ۵ روز گذشته به پایتخت یمن

* تقدیر عبدالله صالح از تلاش‌های سلطان قابوس

* رسانه‌های عرب‌زبان مدعی‌اند پاکستان برای اعزام نیروی نظامی به عربستان و کمک در حمله زمینی احتمالی به یمن اعلام آمادگی کرده است.

*نیروگاه برق و فرودگاه صعده یمن هدف حملات جنگنده‌های سعودی قرار گرفت
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جنگ فرسایشی بشه به سود یمن هست....
ال سعود از اسراءیل بدتر و اسراءیل هم از ال سعود بدتر هردو از هم بدتر
کاظم
Romania
پاکستان اگر عرضه دارد کشور خودش را ارام کند