جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳

حمایت "۷۷+چین" از ونزوئلا مقابل آمریکا

پنجشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 414409
گروه «۷۷+چین» در بیانیه‌ای حمایت خود از ونزوئلا مقابل تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا را اعلام کرد و خواستار لغو آنها شد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از «تله‌سور» نوشت: گروه «۷۷+چین» روز گذشته با صدور بیانیه‌ای تحریم‌های جدید ایالات متحده آمریکا علیه ونزوئلا را که از طریق حکمی این کشور بولیواری را به عنوان تهدیدی برای امنیت خود اعلام کرده به شدت محکوم کرد و خواستار لغو چنین فرمانی شد.

در متن این بیانیه آمده است: «جی ۷۷» مخالفت خود را با تصمیم اخیر دولت آمریکا مبنی بر افزایش تحریم‌های یک‌جانبه خود علیه دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا اعلام می‌کند و خواستار لغو حکم اجرایی مذکور می‌باشد.

علاوه بر این، گروه مذکور تصریح کرده که به شدت با تحمیل قوانین و تدابیر اقتصادی اجباری که شامل تحریم‌های یک‌جانبه علیه یک کشور در حال توسعه می‌شود مخالف است، چنین تدابیری را محکوم می‌کند و خواستار لغو آنها می‌باشد.

«جی ۷۷» همچنین بر لزوم احترام به حقوق بین‌الملل و اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد تاکید کرد که در آن از جامعه بین‌الملل درخواست شده که تدابیر موثر و فوری را برای جلوگیری از به کار گیری تحریم‌ها علیه دیگر کشورها در نظر بگیرند.

این نهاد حمایت خود را از دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا که تحت تاثیر چنین تدابیری قرار گرفته ابراز داشت؛ به عقیده این سازمان، تحریم‌ها و تدابیر یک‌جانبه به هیچ وجه کمکی به روح مذاکره سیاسی و اقتصادی و درک متقابل میان ملت‌ها نمی‌کند.

گروه «۷۷+چین» در نهایت از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا خواست که مذاکره با دولت «مادورو» را جایگزین چنین تدابیر بی‌اساسی کند و این کار را تحت اصول احترام به حاکمیت و حق تعیین سرنوشت ملت‌ها انجام دهد.

دولت واشنگتن در ۹ مارس (۱۸ اسفند ۹۳) اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه ۷ تن از مقامات ونزوئلایی در نظر گرفته است؛ آمریکا همچنین اذعان داشت که ونزوئلا تهدیدی برای امنیت ملی و سیاست خارجی این کشور به حساب می‌آید.

چنین تحریم‌هایی که موجب به وجود آمدن موج شدیدی از انتقادات جهانی و منطقه‌ای شده، توسط «مادورو» به عنوان تهاجم بزرگ علیه ونزوئلا در تمام طول تاریخ آن و غیرمشروع توصیف شد؛ وی از مجلس کشور خود خواست که تدابیر ویژه‌ای را برای خنثی کردن حملات جدید آمریکا در نظر بگیرد و در مقابل جنگ اقتصادی به راه افتاده از سوی حزب راست افراطی و اپوزسیون پیروز شود.

علاوه بر این، دولت ونزوئلا کمپینی را تحت عنوان «اوباما حکم را لغو کن» به راه انداخته است؛ «خورخه رودریگز» شهردار «کاراکاس» پایتخت این کشور آمریکای لاتینی روز شنبه اعلام کرد که کمپین مذکور تاکنون توانسته ۴ میلیون امضا را جمع‌آوری کند.
https://jahannews.com/vdcjyxexhuqevxz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjyxexhuqevxz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *