جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
اشپیگل فاش کرد:

گزینه حمله اتمی آمریکا به افغانستان

شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 441409
یک هفته نامه آلمانی با استناد به مذاکرات محرمانه مشاور صدر اعظم اسبق آلمان با ایالات متحده فاش کرد که ظاهرا آمریکا در واکنش به حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر همچنین گزینه حملات اتمی علیه افغانستان را مد نظر قرار داده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل" خبرداد: ظاهرا قدرت اجرایی آمریکا تحت ریاست جمهوری جرج بوش بعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به مرکز تجارت جهانی در نیویورک همچنین یک حمله اتمی به افغانستان را مد نظر قرار داده بود.

این خبر را "میشائیل اشتاینر" مشاور سیاست خارجی "گرهارد شرودر"، صدر اعظم اسبق آلمان در گفتگو با هفته نامه "اشپیگل" که در آن برای اولین بار از مذاکرات محرمانه خود با ایالات متحده سخن گفته بود فاش کرده است.

اشتاینر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آمریکا همچنین به عملیات تسلیحات هسته ای هم اندیشید گفت: یادداشت هایی در این باره نوشته شده بود. آن ها واقعا همه گزینه ها را به بازی آورده بودند. آمریکایی ها در آن زمان گفتند که همه گزینه ها روی میز قرار دارد.

به نوشته اشپیگل، اشتاینر و شرودر بعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر این نگرانی را داشتند که آمریکا واکنش افراطی و بیش از حدی در اولین شوک به این مسئله نشان دهد.

اشتاینر همچنین گزارش داد که وی علیه این موضع گیری شرودر مبنی بر اینکه بعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر به آمریکایی ها درباره همبستگی نامحدود از طرف آلمان اطمینان دهیم اعتراض کرد.

آمریکا البته به جای یک حمله اتمی در اکتبر ۲۰۰۱ عملیات نظامی به اصطلاح ضد تروریستی را با سلاح های متعارف آغاز کرد که ارتش آلمان نیز از ژانویه ۲۰۰۲ در این عملیات مشارکت می کند.

اشتاینر که از تابستان امسال بازنشست می شود یکی از معروفترین و شناخته شده ترین دیپلمات های ارشد آلمان بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *