سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

تنقلاتی که باید هر روز بخورید

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 431202
آجیل‌ها و مغزدانه‌ها حاوی ویتامین‌ها و املاح مختلفی هستند که این مواد در ردیف یکی از بهترین انتخاب‌های افراد برای تامین کمبودهای روزانه‌ی بدن است.
به گزارش جهان، پیام فرهبخش متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بیان کرد: آجیل‌ها و مغزدانه‌ها حاوی ویتامین‌ها و املاح مختلفی هستند از جمله کلسیم، منیزیم، روی، مس، قلع و ویتامین‌های خانواده‌ی B و ویتامین‌ K وE که این مواد در ردیف یکی از بهترین انتخابهای افراد برای تامین کمبودهای روزانه بدن است.

وی افزود: از طرف دیگر مغزدانه‌ها در هرم غذایی جزو گروه چربی‌ها طبقه بندی می‌شود که دارای بیشترین میزان کالری نسبت به سایر مواد غذایی محسوب می‌شود بنابراین می‌توان از آنها به عنوان یکی از منابع مفید انرژی بهره برد.

فرهبخش گفت: به عنوان مثال ۱۰۰ گرم پسته حدود ۵۳۰ کالری و ۱۰۰ گرم بادام ۶۲۰ کالری به بدن انرژی می‌رساند که می‌توان گفت برای کودکان و نوجوانان در حال رشد بعنوان یکی از منابع خوب انرژی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: آجیل‌ها و مغزدانه‌ها برای کودکان کم وزن و بد غذا بسیار مناسب است و می تواند انرژی زیادی به بدن آنها برساند اما باید دقت داشت که برای مصرف آجیل‌ها حتما نوع خام آن استفاده شود و تا حد امکان از انواع شور و بو داده پرهیز کرد.

فرهبخش خاطر نشان کرد: افرادی که دچار افزایش وزن هستند به علت میزان کالری مغزها ترجیحا باید از مصرف آنها صرف نظر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *