پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

بیانیه جدید دوسناتور به اوباما درقبال ایران

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 418702
دو سناتور جمهوریخواه اعلام کردند دولت آمریکا باید هر گونه توافق با ایران را به آزادی خبرنگار واشنگتن پست، مشروط کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سناتور مارکو روبیو و مارک کرک از حزب جمهوریخواه امروز دوشنبه از دولت باراک اوباما خواستند هر گونه توافق با ایران بر سر برنامه هسته‌ای را به آزادی جیسون رضائیان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست و دیگر متهمان آمریکایی که در ایران بازداشت هستند، مشروط کند.

روبیو و کرک گفتند دولت اوباما باید پیش از رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران، خواستار آزادی آنها شود.

دیروز ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود گفت که نباید پرونده خبرنگار بازداشتی روزنامه واشنگتن پست در ایران را به مذاکرات هسته‌ای با تهران گره زد.

لیلا احسن وکیل مدافع جیسون رضائیان چند روز قبل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از صدور کیفرخواست برای رضائیان، خبرنگار ایرانی - آمریکایی متهم به جاسوسی خبر داد و گفت: جیسون رضائیان از سوی دادستانی تهران به جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشور در خصوص مسائل سیاست داخلی و خارجی و قراردادن آن در اختیار افراد غیر صالح متهم شده است.

وی افزود: بر اساس کیفرخواست صادره، دسترسی و جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده، همکاری با دول متخاصم و نوشتن نامه به اوباما رئیس جمهور آمریکا و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر اتهامات جیسون رضائیان است.

به گفته وکیل این خبرنگار متهم به جاسوسی ، صرف‌نظر از فقدان دلایل موجه اتهامات مطرح در پرونده، نتیجه ردیف اول تا سوم اتهامات وارده،‌ نوعاً یکی است و علیرغم اختلافات سیاسی و فرهنگی عمیق بین ایران و آمریکا و دیوار بی اعتمادی که از زمان کودتای ۱۹۵۳ علیه دولت قانونی ایران ایجاد شده، دو کشور از نظر موازین حقوق بین الملل "متخاصم" محسوب نمی شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *