چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

رضايت يک چهارم زوج‌هاي جوان از زندگي مشترک

سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 166009
 
واحد مرکزی خبر: رئيس دانشکده روان شناسي و امور تربيتي دانشگاه تهران گفت: بر اساس آمارها در چهار کلان شهر تهران، مشهد، اصفهان و شيراز تنها يک چهارم زوج‌هاي جوان از زندگي خود رضايت دارند.

غلامعلي افروز در کارگاه آموزشي۵۲۰ زوج دانشجوي دانشگاه تهران افزود: بر اساس اين آمار که مربوط به ازدواج‌هاي پنج سال گذشته تاکنون است، گروهي از زوج‌ها در حال جدا شدن،‌ گروهي درگير و همسرستيز و گروهي نيز به زندگي خود بي تفاوت و کم تفاوتند.

وي گفت: هدف اصلي از ازدواج، تشکيل خانواده و خروج از تنهايي و توليد نسل نيست بلکه هدف اصلي رسيدن به آرامش و يا همان خوشبختي است.

اين استاد دانشگاه با تأکيد بر لزوم محبت مستمر و پايدار ميان زوجين افزود: محبت داراي هفت مؤلفه شامل گذشت، ايثار، صداقت، عدالت، شجاعت، صبوري و احسان است.

افروز گفت: براي استحکام زندگي و رسيدن به آرامش حداکثري بايد نگاه مثبت انديشي را در زندگي تمرين، تأکيد و تعميق کرد زيرا تهديد، تنبيه و تخريب فايده ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *