پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
شاملي: جرم من پيروزي در انتخابات بود !

بازداشت 24 ساعته رئيس هيات فوتبال استان گيلان

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۰۵
کد مطلب: 96690
با ورود چهره‌هاي سياسي به انتخابات هيات فوتبال استان گيلان، سيروس شاملي كه پيش از اين دو دوره چهار ساله رياست هيات فوتبال را برعهده داشت، موسم تغييرات را به شدت احساس كرد.
رقيب اصلي كريمي يكي از فعالان سياسي استان گيلان بود كه با حمايت بي‌قيد و شرط و چراغ سبز مديركل تربيت‌بدني استان گيلان و براي حذف سيروس شاملي وارد صحنه انتخابات شد.
تهران امروز ، برخلاف انتظار اما شاملي كه از مقبوليت ويژه‌اي نزد جامعه فوتبال گيلان برخوردار است به پيروزي رسيد و براي سومين دوره متوالي بر كرسي رياست هيات فوتبال استان گيلان نشست. به فاصله 24 ساعت پس از اعلام نتيجه انتخابات، يك اتفاق تكراري ذهن اهالي فوتبال در گيلان را مشغول كرد. 

شاملي بدون اطلاع قبلي از اتفاقات پشت‌پرده و به قصد خريد لوازم شخصي عازم خمام، يكي از شهرهاي مجاور رشت مي‌شود. او پس از پارك كردن اتومبيل شخصي‌اش حدود 15 دقيقه براي خريد وقت صرف مي‌كند. رئيس هيات فوتبال استان گيلان مطابق معمول قصد سوار شدن اتومبيلش را داشت كه با ممانعت ماموران نيروي انتظامي مواجه شد. 

شاملي كه از ديدن چنين صحنه‌هايي حيرت زده به نظر مي‌رسيد، لحظاتي بعد و در حالي كه دست‌بند به دست داشت تحويل مراجع قضايي استان شد. يك روز بعد و در سكوت خبري تعطيلات چند روزه هفته گذشته، جرم سيروس شاملي، حمل مشروبات الكلي در اتومبيل شخصي‌اش اعلام شد. براي اكثريت قريب به اتفاق كساني كه در يك دهه گذشته با شاملي ارتباط كاري يا دوستانه داشته‌اند شنيدن چنين خبري باورپذير نبود. 

سيروس شاملي همان فردي است كه در دوران رياست محمد دادكان بر فدراسيون فوتبال از افراد مورد وثوق او بود و رابطه دوستانه و نزديكي با محسن صفايي‌فراهاني، رئيس اسبق فدراسيون فوتبال داشت. به رغم همه كاستي‌هايي كه در فوتبال گيلان مشاهده مي‌شود، تصوير شاملي در ذهن اهالي فوتبال گيلان يك مدير سالم ورزشي است كه نقطه تاريكي در زندگي شخصي‌اش ديده نشده است. 

او در گفت‌وگو با تهران امروز، خودش را قرباني ورود سياسيون به صحنه انتخابات هيات فوتبال استان مي‌داند: «تصور و برداشت شخصي من اين است كه تاريخ براي فوتبال گيلان در حال تكرار شدن است و من هم مثل مرحوم زهرابي قرباني مسائل پشت پرده شدم. داستان كشف مشروبات الكلي در اتومبيل بنده كه به دستگيري‌ام انجاميد عواقب شكست سياسيون در انتخابات هيات فوتبال بود. واقعيت اين است كه بنده به جرم پيروزي در انتخابات دستگير شدم.» 

حدود 15 سال پيش مرحوم ايرج زهرابي بسيار ناگهاني و به جرم حمل مشروبات الكلي و موادمخدر دستگير و روانه زندان شد. پس از اين جريان زهرابي براي هميشه از صحنه فوتبال گيلان كنار رفت و در سايه قرار گرفت.
اكنون سيروس شاملي كه با قرار وثيقه آزاد شده و تمايل چنداني براي روايت كردن صحنه‌سازي‌هايي كه منجر به دستگيري‌اش شده ندارد، در انتظار سرنوشت مشابهي به‌سرمي‌برد. چنانكه اگر جرم اعلام شده به تاييد مراجع قضايي استان برسد حكم انفصال وي از تمامي پست‌هاي دولتي صادر مي‌شود. 

شاملي احتمالا به دليل سوءسابقه حق شركت در دوره‌هاي بعدي انتخابات هيات فوتبال استان را ندارد و به اين ترتيب مسير براي ورود چهره‌هاي نوظهور و تازه‌كار هموار مي‌شود. حذف و عزل احتمالي شاملي براي جامعه فوتبال گيلان يك سناريوي تكراري است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *