سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

انتخابات صوري مجلس رضاخاني

شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 419206
۶ سال كار در سمت سرپرست تلگرافخانه مخصوص رضاشاه موجب شده است تا در لابلاي خاطرات محمد ارجمند برخي از پشت پرده هاي اين دوران مشخص شود. شماره ۱۴۶ ماهنامه الكترونيكي موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران با انتشار بخشي ازاين خاطرات، درباره انتخابات صوري مجلس در دروان رضاخان پرده بر ميدارد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران، در شماره جديد نشريه بهارستان در خاطرات سرپرست تلگرافخانه مخصوص رضاشاه آمده است: در دوره سلطنت [رضاشاه] پهلوی انتخابات مجلس شورای ملی علی‌الاصول بنابر دستور دربار شروع و انجام می‌شد. وکلای مجلس را به‌دست حکام و فرماندهان لشکر و رؤسای شهربانی و شهرداری تعیین می‌کردند و به‌مرکز می‌فرستادند و این عمل به‌قدری منظم و یکنواخت بود که قبل از این‌که آرایی به‌صندوقها بریزند، نماینده هر محلی معلوم و مشخص بود.

در بخش "يك سند" يادداشتهاي ناصر الدين مبني بر دستور وي نسبت به تعمير و بازسازي عمارتهاي شمال آورده شده است. همچنين مي توانيد در اين نشريه طلاقنامه شهناز پهلوي را ببينيد.

شرح و آلبوم تصاوير تاريخي يك پروژه ناتمام كوهرنگ براي انتقال آب به زاينده رود از يك طرح بدون مطالعه ديگر در تاريخ اين سرزمين حكايت دارد. در روزنامه قبله عالم نيز نمونه هاي ديگري از هنرنمايي هاي سلطان صاحبقران به نمايش درآمده است.
https://jahannews.com/vdcjyhexmuqev8z.fsfu.html
jahannews.com/vdcjyhexmuqev8z.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *