شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۹
پدر شهید احمدی‌روشن:

"نامه تشکر به وزیر خارجه نفرستاده‌ایم"

از آقای ظریف تشکر می‌کنیم
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 417802
پدر شهید احمدی‌روشن گفت: ما هیچ نامه‌ای به وزیر امور خارجه ننوشته‌ام و امضا هم نکرده‌ام و برای وزیر امور خارجه نفرستاده‌ایم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پدر شهید مصطفی احمدی روشن در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران در مورد خبرهای منتشر شده مبنی بر اینکه خانواده شهدای هسته‌ای نامه‌ای به وزیر امور خارجه نوشته‌اند، گفت: مردم بزرگوار ایران، به خصوص دانشجویان از ما می‌پرسند آیا ما از کسانی بودیم طی نامه‌ای از وزیر امور خارجه تشکر کردیم؟ من می‌خواهم ضمن تشکر از این برادران گرامی، بگویم من چنین نامه‌ای ننوشته‌ام و امضا هم نکرده‌ام و برای وزیر امور خارجه نفرستاده‌ایم اما از آقای ظریف تشکر می‌کنیم.

وی در مورد نظرش به عنوان پدر یک شهید هسته‌ای نیز گفت: نظر ما همان نظر مقام معظم رهبری است؛ اولین چیزی که رهبر معظم انقلاب فرمودند این است که ما خوشبین نیستیم و واقعیت هم همین است. این موضوع برای بنده حقیر یک تجربه است و این یک تجربه بزرگ از شناخت عمقی از دشمن اسلام و ایران است.

پدر شهید احمدی‌روشن دغدغه‌های خود را در زمینه مذاکرات همان دغدغه‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: زمانی که خداوند به رسول خود دستور داد که باید مسئله‌ای را ابلاغ کنی وگرنه رسالت خود را انجام ندادی، مسئله برای ما روشن شد و موقعیت و مقام ولایت را نشان داد که باید همواره گوش و چشم به فرمان ولایت داشته باشیم و از خودمان حرف درنیاوریم و عملی انجام ندهیم، از این رو وقتی ولایت می‌فرمایند ما خوشبین نیستیم ما هم نباید خوشبین باشیم. وقتی می‌فرمایند دغدغه‌هایی داریم ما نیز باید این دغدغه‌ها را داشته باشیم. من این مسائل را نه به عنوان پدر شهید احمدی روشن بلکه به عنوان قطره‌ای از دریای مواج مردم جمهوری اسلامی ایران عرض می‌کنم و می‌گویم خط قرمزهایی که مقام معظم رهبری ترسیم کردند، ما همان خط قرمزها را میشناسیم.

وی افزود: باعث تأسف است که برخی ادعای دانشمندی و ولایتمداری دارند ولی ۱۹۵ کیلوگرم اورانیوم غنی‌ شده ۲۰ درصدی را پیش از آنکه قراردادی نوشته شود اکسید کردند؛ این افراد، دانشمندان هسته‌ای را تارومار کردند که من به عنوان یک وظیفه شرعی داد زدم و موضوع را به گوش مسئولین رساندم ولی گفتند فلانی دروغ می‌گوید و حتی کار به جایی رسید که آیت‌الله‌ جنتی پشت همین تریبون گفتند دانشمندان هسته‌ای را تار ومار نکنید و رهبری نیز فرمودند نباید به اسم اعتدال افراد ارزشی را تار و مار کنید.

پدر شهیداحمدی‌روشن با اشاره اظهارات کسانی که سانتریفیوژها را به عنوان سماور به مردم معرفی می‌کنند، گفت: اگر سانتریفیوژ سماور بود چرا از سال۸۲ تا ۸۴ که ۵ هزار سانتریفیوژ بیشتر نداشتیم و این تعداد کفاف صنعت هسته‌ای ما را نمی‌داد نتوانستید یک عدد از آنها را بیاورید؟ اما یک بچه ۲۷ ساله به نام احمدی روشن و بقیه دانشمندان دست به دست هم دادند و در زمانی که حتی یک پیچ و مهره به ما نمی‌دادند تعداد سانتریفیوژها را به ۱۹ هزار عدد افزایش دادند.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند مصطفی احمدی‌روشن یک کارمند ساده بود، تصریح کرد: ما که از خود مصطفی سوال می پرسیدیم می‌گفت من به عنوان یک جاروکش در سایت هسته‌ای نطنز فعالیت می‌کنم ولی به هر حال سانتریفیوژ میز و صندلی نیست و کسانی باید کارهای آن را انجام دهند که اشراف کامل به موضوع داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
این اقا دیگه چی میگه!!
قریشی
این آقا پاره تنش رو در راه این کشور داده، حق داره نظر بده.
شما چی میگی؟؟؟؟ این پرچم کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟
نگو برای خوندن جهان نیوز از vpn استفاده میکنی یا از امنیت شبکه نگرانی که این بهانه ها تکراری شده
این که خانواده بزرگوار شما نامه تشکر نفرستادند بیانگر این نیست که خانواده سایر شهدای بزرگوار این کار را نکرده باشند رعایت انصاف همیشه باعث نجات است
بقیه هم ننوشتند. فقط سال 92 بابت توافق ژنو چه بسا تحت تاثیر تبریکات روحانی نوشتند که دیگه امسال تکرار نشد.
رضا
Romania
چرا اینهمه طلبکارید؟؟؟؟؟؟؟؟
جواب این همه بدبختی را که ناشی از تحریم و مسایل هسته ای می باشد را شما اقای احمدی روشن می دهید؟؟؟
شما بدبختی را معنا کن تا من عزت را برات معنا کنم.
قریشی
این آقا پاره تنش رو در راه این کشور داده، حق داره نظر بده، والا من که طلبکاری تو فرمایشات ایشون ندیدم.
شما چی میگی؟؟؟؟ این پرچم کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟
نگو برای خوندن جهان نیوز از vpn استفاده میکنی یا از امنیت شبکه نگرانی که این بهانه ها تکراری شده.
جواب بدبختی ناشی از تحریم هم باید اونی بده که دلیل تحریم بوده.
اون موقع که بزرگان میگفتند پروتوکل الحاقی نه، این آمریکایی ها دروغ میگن. پروتکل رو امضا کنی میزنن زیره حرفاشون ،،، اما نمیدونم اسم این کارا رو حماقت بذارم یا خیانت. طولانی شد......
بعد هم به بهانه پروتکل و.... تحریم شدی رفت
خداییش کی مقصره؟؟؟؟
درود بر شما که بابصیرت تر و ولایتمدارتر از بسیاری از به اصطلاح تحصیکردگان و مسئولین هستید.
درود بر شما و سلام و صلوات خدا بر شهدای هسته ای
کاظم
دولت راستگويان!!!!!!!