پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

انتصاب مدیر روزنامه‌خانوادگی در دانشگاه آزاد!

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 392503
غلامعلی رجایی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص سفر هاشمی رفسنجانی به عربستان، گفت: باید توافقاتی بین ایران و عربستان که دو کشور بزرگ اسلامی هستند انجام شود تا این قضیه(سفر هاشمی) اجرایی و نهایی شود.
به گزارش جهان، غلامعلی رجایی مشاور فرهنگی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است و در اکثر دیدارها و سفرها، هاشمی رفسنجانی را همراهی می کند.

وی که در پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی نیز تدریس می کند در گفتگو با "نماینده" از انتصاب عبداللهی مدیر روزنامه آرمان امروز به عنوان مشاور رسانه ای هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و در عین حال در خصوص مذاکرات هسته ای گفت که «مذاکرات در ایستگاه آخر نزدیک شده است و امیدواریم توافق انجام شود».

این چهره نزدیک به هاشمی رفسنجانی همچنین توضیحی پیرامون سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عربستان و پاسخ ملک عبدالله به نامه اخیر هاشمی داد.

** ملک عبدالله باید به نامه هاشمی رفسنجانی عکس العمل نشان دهد، فعلا پاسخی داده نشده

** برای سفر هاشمی به عربستان باید بین ایران و عریستان توافق انجام شود

**ملک عبدالله دوبار از هاشمی دعوت کرده است

** هاشمی فقط برای زیارت به عربستان نمی رود

** انتصاب عبداللهی به عنوان مشاور رسانه ای هاشمی در دانشگاه آزاد

** مذاکرات در ایستگاه آخر نزدیک شده است

غلامعلی رجایی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار نماینده، درباره پاسخ پادشاه عربستان به نامه هاشمی رفسنجانی مبنی بر عدم اجرای حکم اعدام شیخ نمر، گفت: ما خبری دریافت نکرده ایم البته خبرگزاری های الجزیره و العربیه اعلام کردند ملک عبدالله به این نامه پاسخ داده است ولی ما از مراکز سیاسی خود پاسخی نشنیده ایم، نفی آن هم نشنیده ایم.

وی افزود: تحلیل ما این است "ملک عبدالله احترامی به آقای هاشمی رفسنجانی نه در کشور بلکه در منطقه قائل است" از این رو تصور می کنیم ایشان این درخواست را اجابت می کند و امیدواریم خبر آن را به زودی بشنویم، ما هم منتظر هستیم. قاعدتا ملک عبدالله باید نسبت به این نامه(نامه هاشمی رفسنجانی) عکس العملی نشان دهد و امیدواریم این عکس العمل مثبت باشد چرا که به نفع عربستان و منطقه است.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به این پرسش" آیا هاشمی رفسنجانی به عربستان سفر خواهد کرد؟، " اظهارداشت: ملک عبدالله دوبار از هاشمی رفسنجانی دعوت کرده و من نامه او را دیده و امضاء کرده ام، در این نامه از تعبیر محترمانه و فراتر از تعابیر دیپلماتیک استفاده کرد و آورده بود"اخوکم عبدالله" این صمیمیت کشور عربستان با ایران را نشان می دهد.

رجایی با بیان اینکه قاعدتا سفر هاشمی رفسنجانی به عربستان نیاز به یکسری هماهنگی ها دارد، گفت: هماهنگی های حاکمیتی و سیاسی باید انجام شود ضمن اینکه این سفر صرفا زیارتی نیست و ایشان هم پیش از این گفته بود تنها برای زیارت نمی خواهد به عربستان برود به همین جهت باید توافقاتی برای این سفر انجام شود.

وی تصریح کرد: باید توافقاتی بین ایران و عربستان که دو کشور بزرگ اسلامی هستند انجام شود تا این قضیه(سفر هاشمی) اجرایی و نهایی شود.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قاعدتا اگر این هماهنگی ها انجام شود، سفر در زمان خود صورت می گیرد، اضافه کرد: دولت سعودی برای این سفر درخواست خود را مطرح و تکرار هم کرده اما باید در اینجا(داخل کشور) کارها و هماهنگ انجام شود.

رجایی در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه آیا مشاور رسانه ای هاشمی رفسنجانی تغییر کرده است؟ افزود: خیر، آقای عبداللهی"مدیر عامل روزنامه آرمان" اخیرا به عنوان مشاور رسانه ای در دانشگاه آزاد منصوب شده و این انتصاب هم به تازگی صورت گرفته است.

وی همجنین درخصوص مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۱+۵، گفت: مذاکرات در ایستگاه آخر نزدیک شده است و امیدواریم توافق انجام شود. موارد در مذاکرات مورد بحث است بخصوص موضوع تحریم ها، طرف مقابل باید شرط ما را در نظر بگیرد ضمن اینکه ما هم ثابت کرده ایم اهل امتیاز دادن نیستیم.
https://jahannews.com/vdcjy8ettuqehiz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjy8ettuqehiz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *