جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تامین اعتبار مسکن مهر غیرممکن است

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 390947
وزیر راه و شهرسازی گفت: برای رفع مشکلات مسکن مهر حداقل ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است که در این شرایط تحقق این بودجه غیرممکن است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، آخوندی در جلسه مشترک مدیران وزارت مسکن و شهرسازی با استانداری تهران افزود: برای حل مشکل ۳۰۰ هزار خانواده در استان تهران، قرار است تا پایان سال آینده مسکن مهر را به آنان تحویل دهیم؛ اگر فرض کنیم هر خانواده یک فرزند داشته باشد ما نیاز به ۳۵۰ مدرسه دوشیفته داریم که ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه امکان فراهم کردن این ارقام وجود ندارد، گفت: کل بودجه ساماندهی شهرهای جدید کشور در امسال ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ما فقط می‌توانیم در موارد اضطراری بودجه تعیین کنیم و در نهایت بیست مدرسه می‌توانیم بسازیم.

آخوندی درباره مشکلات کسانی که در تعاونی‌های شهر تهران زمین دریافت کرده‌اند اما با توجه به مقررات امکان ساخت و ساز ندارند، گفت: ۳۳ تعاونی با ۲۵ هزار نفر جمعیت این مشکل را در تهران دارند و باید تلاش کنیم با همکاری سازمان منابع طبیعی زمین‌های معوض به آنها بدهیم و زمین‌های آنها را به منابع طبیعی تحویل بدهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *