پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

نظر ناطق نوری درباره تحولات سوریه و لبنان

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 404941
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز عزت انقلاب اسلامی را در خارج از مرزها و در لبنان، عراق و سوریه می‌بینیم، گفت: انشاءالله خداوند ما را قدردان انقلاب و پایدار به آرمان‌های آن نگه دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام ناطق نوری در مراسم سی و ششمین سالگرد گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در فرودگاه مهرآباد با اشاره به خاطراتی از ورود امام(ره) به میهن اسلامی، گفت: امام به عنوان رهبر انقلابی در شرایطی به ایران آمدند که تمام مبارزان انقلابی نگران بودند و به امام می‌گفتند که در این شرایط که هنوز دولت بختیار سر کار است، به ایران بازنگردید و نگرانی فوق‌العاده‌ای وجود داشت اما با اتکایی که به خداوند داشت، گفت من به مردم قول داده‌ام و باید در کنار آنان باشم.

وی ادامه داد: زمانی که امام از فرودگاه می‌خواستند به بهشت‌زهرا(س) بروند، در ماشینی که برای انتقال امام به بهشت‌زهرا(س) در نظر گرفته شده بود، یکی از ملی‌گراها راننده‌اش بود که البته انصافا این گروه خیلی زحمت کشیده بودند و هماهنگی با دولت بر عهده این گروه بود.

ناطق نوری در ادامه خاطرات خود گفت: وقتی امام دید که یکی از ملی‌گراها با بی سیم پشت ماشین نشسته است، به او گفت باید پیاده شوی و امام در همان شرایط حواسشان بود که کسی از این موقعیت سوء استفاده نکند و آقای رفیق‌دوست پشت فرمان نشست. امام جلوی ماشین و احمد آقا در پشت ماشین نشست و به سمت بهشت‌زهرا(س) راه افتادند.

وی با بیان اینکه کمیته حفاظتی امام(ره) در بهشت‌زهرا(س) از ۷۰ هزار نیروی انتظامی تشکیل شده بود، گفت: به دلیل جمعیت زیاد در بهشت‌زهرا(س)، هیچ یک از این ۷۰ هزار نفر دیده نمی‌شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در بهشت‌زهرا(س) به دلیل آنکه جمعیت زیادی روی ماشین امام (ره) رفته بودند، ماشین خراب شد و یک هلی‌کوپتر نیروی هوایی آمد تا امام(ره) را به جایگاه منتقل کند، با مزاح گفت: من درواقع آن روز فرمانده بودم و هر چه می‌گفتم، امام(ره) گوش می‌کرد و از فردایش امام هر چه گفت، ما گوش کردیم.

ناطق نوری ادامه داد: هلی‌کوپتر در قطعه ۱۷ بهشت زهرا پایین آمد و هنگام بازگشت نیز باز جمعیت زیاد بود. بنابراین امام را به هلی‌کوپتر منتقل کردیم و به دلیل آنکه از همه نیروی انتظامی و انقلابی جدا افتاده بودیم، به هلی‌کوپتر گفتم که در کنار بیمارستان هزار تخت خوابی که ماشین من در کنار آن پارک بود، فرود بیاید و هلی‌کوپتر در وسط بیمارستان پایین آمد. من به همراه امام و حاج احمد آقا سوار ماشین شدیم و من گفتم که به منزل ما برویم، اما امام هوشمندی به خرج دادند و حواسش بود که کسی از این موقعیت سوء استفاده نکند. امام گفت به منزل شما نمی‌آییم و به منزل آقای کشاورز(که از نزدیکان آیت الله پسندیده بود)، برویم.

وی با اشاره به سخنرانی امام در مدرسه علوی، گفت: در آن زمان آقای مطهری برای برگزاری سخنرانی امام در مدرسه علوی زحمات زیادی کشیدند. قبل از سخنرانی امام با من در مورد مدرسه علوی یک مشورت کردند. شهید مطهری به من گفت که این مدرسه برای سخنرانی امام کوچک است لذا ما امام را به مدرسه علوی دو منتقل کردیم و سپس من خودم دوباره به مدرسه علوی یک برگشتم و پشت بلندگو اعلام کردم که امام به مدرسه علوی دو رفته است؛ به آنجا بروید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: انقلاب ماند و پیروز شد و برکاتش را امروز در داخل کشور و در منطقه می‌بینیم.

ناطق نوری با بیان اینکه امروز عزت انقلاب اسلامی ایران را در لبنان و در حزب‌الله مشاهده می‌کنیم، گفت: اقدامات حزب الله و سید حسن نصرالله از عزت انقلاب اسلامی است و این همه آوازه‌ها از برکات انقلاب امام است.

وی با اشاره به صدور انقلاب اسلامی، گفت: امروز صدور انقلاب ایران را در یمن، سوریه، لبنان و عراق می‌بینیم و انشاءالله خداوند ما را قدردان انقلاب و پایدار به آرمان‌های آن نگه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *