سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲

پاداش شادمان ساختن مؤمن

دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 414445
امسال که عید نوروز مقارن با ایام فاطمیه است، ومسلمانان به عزاداری و سوگ آن بانوی مظلومه‌ی دو عالم مینشینند، شاید بهترین عمل در این ایام عمل به سیره‌ ی آن حضرت باشد.
به گزارش جهان، وبلاگ "سلام به خدا" نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
 
حضرت فاطمه سلام الله علیها در روز عروسیشان، لباس خود را به فقیر اهدا و همان لباس قدیمی که داشتند را به تن کردند و با این عمل قلب فقیری را شاد نمودند. امسال هم که عید نوروز مقارن با ایام فاطمیه است، ومسلمانان به عزاداری و سوگ آن بانوی مظلومه‌ی دو عالم مینشینند، شاید بهترین عمل در این ایام عمل به سیره‌ ی آن حضرت باشد، زیرا که در این روزهای پایانی سال که بسیاری از خانواده ها در حال خرید لباسهای نو و جدید هستند، افراد زیادی هستند که توانایی تهیه ی لباس و خوراک عید خود را ندارند. در حقیقت با کمک به مستمندان قطعا قلب بی بی دو عالم سلام الله علیها و قلب آن خانواده ای که توانایی خرید برای شب عید خود را ندارند، نیز شاد میگردد.
 
از امام صادق (علیه السلام) نقل شده كه فرمود: خداوند بزرگ به داود (علیه السلام) وحى كرد كه گاه بنده‏ اى از بندگان من يك حسنه به جاى مى‏ آورد و من بهشت خود را بر او حلال می‏سازم. داود (علیه السلام) پرسيد: پروردگارا، آن حسنه چيست؟ فرمود: اين است‏ كه بنده مؤمن مرا هر چند با يك دانه خرما خوشحال سازد. داود (علیه السلام) گفت: پروردگارا، راستى سزاوار است هر كه تو را میشناسد اميدش را از تو نبرد.( ثواب الاعمال-ترجمه انصارى، ص: 261)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *