جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۱

قانون بیمه کارگران ساختمانی اصلاح شد

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 374945
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب کلیات طرحی مقرر کردند قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی اصلاح شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

طراحان این طرح معتقد بودند تامین هزینه های بیمه کارگران ساختمانی و حمایت از آن نباید به قمیت افزایش هزینه های تولید خصوصاً در تولید ساختمان و مسکن باشد زیرا موجب کاهش تولید شده و بیکاری نیروی کار را به همراه دارد.

طراحان با اشاره به دریافت ۲۰ درصد هزینه بیمه سهم کارفرما از محل افزایش هزینه های دریافت پروانه ساختمانی معتقد بودند که این اقدام گکه در بودجه سال ۹۲ به تصویب رسید منجر به کاهش ساخت و ساز شده لذا معتقد بودند که با اصلاح این موضوع باید سهم ۲۰ درصدی کارفرما از محل عوارض متمرکز شهرداری ها و دهیاری ها پرداخته شود. بر این اساس کلیات طرح با ۱۴۶ رای موافق، ۲۴ رای مخالف، ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

در صورت تصویب نهایی این طرح سازمان تامین اجتماعی مکلف است ۷ درصد حق بیمه را از کارگران ساختمانی دارای پروانه مهارت و اشتغال و ۲۰ درصد سهم کارفرما را از ۱۲ درصد مجموع عوارض و درآمد تامینی ناشی از صدور پروانه ساختمانی به شهرداری از مالک دریافت و کارگران مذکور را بیمه نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیدکمال
این مبلغ برای شهرها شاید چیزی نباشد ولی برای یک روستایی که زمین مسکونیش متری 18000تومان نمی ارزد متری 18000تومان برای هر متر مربع رقم خیلی بالایی است و باعث رکود ساخت ساز در روستا شده وباعث هجوم روستاییان به حاشیه شهر ها می شود