پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۳۳
مرعشی:

تا گفتم هاشمی اصلاح‌طلب است جمعیت هو کشیدند

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۳
کد مطلب: 381749
عضو مرکزیت کارگزاران روایت جالبی از ائتلاف و دشمنی میان هاشمی و اصلاح‌طلبان بیان کرد.
تا گفتم هاشمی اصلاح‌طلب است جمعیت هو کشیدند
به گزارش جهان، حسین مرعشی در مصاحبه با «اندیشه پویا» به ماجرای حمایت رئیس دولت سازندگی (هاشمی) از خاتمی در سال ۷۶ با وجود منع قانونی اشاره کرد و می‌گوید: آقای خاتمی هنگام اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری، به دیدار آقای هاشمی رفت و در یک جلسه دو ساعته برنامه‌های خود را با ایشان در میان گذاشت. ما در کارگزاران منتظر نتیجه این جلسه بودیم و بعد از آن با آقای هاشمی دیدار کردیم. آقای هاشمی در این دیدار گفت که آقای خاتمی برنامه خیلی خوبی برای اداره کشور دارد و می‌خواهد توسعه اقتصادی را که در دولت من آغاز شده ادامه دهد و در کنار آن توسعه فرهنگی و سیاسی را نیز آغاز کند. آقای هاشمی گفت که این برنامه مناسبی برای کشور است و شما می‌توانید به آقای خاتمی کمک کنید. با این نظر، کارگزاران از آقای خاتمی حمایت کرد.

وی سپس به انتخابات مجلس ششم در سال ۷۸ و شرکت‌ هاشمی در این انتخابات می‌پردازد و می‌گوید: به شخصه با حضور آقای هاشمی در انتخابات مجلس ششم مخالف بودم و در دیداری با ایشان این موضوع را مطرح کردم. گفتم که شاید دوستان به شما نگویند اما من برای ورود شما به عرصه انتخابات با توجه به وضعیت کشور و موضعی که دوستان اصلاح‌طلب به شما دارند، توجیهی نمی‌بینم.

وی با اشاره به همکاری کارگزاران و گروهک‌های ملی-مذهبی می‌گوید: یک‌بار به پیشنهاد آقای کرباسچی به یک جلسه انتخاباتی در حسینیه ارشاد به میزبانی دوستان ملی-مذهبی رفتم. سالن حسینیه ارشاد پر از جمعیت بود. مرحوم سحابی، اکبر گنجی و عباس عبدی که همگی منتقد آقای هاشمی بودند در جلسه حضور داشتند. پس از صحبت‌های مقدماتی یکی از حاضران از من سوال کرد که چرا کارگزاران از آقای هاشمی حمایت کرده است؟ در جواب گفتم، به اعتقاد من آقای هاشمی اصلاح‌طلب‌ترین روحانی حال حاضر کشور است. به محض ادای این جمله جمعیت شروع به هو کشیدن کرد و صحبت من قطع شد. ادامه دادم که جمله ابتدایی من تعریضی به آقای خاتمی نبود. زیرا آقای خاتمی با توجه به کردار و منشی که دارد، آخوند تلقی نمی‌شود(!) ایشان یک فرد روشنفکر و سیاسی اگرچه ملبس به لباس روحانیت است. اما آقای هاشمی از سوی روحانیت قم، علمای بلاد و مدرسین حوزه، آخوند تلقی می‌شود. در میان این تیپ از روحانیت، آقای هاشمی از همه اصلاح‌طلب‌تر است.

مرعشی می‌گوید: در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی هم اشاره کردم که اگر آقای هاشمی از اصلاح‌طلبان جلوتر نباشد عقب‌تر هم نیست؛ این را هم اضافه کردم که در حوزه مسائل سیاست داخلی اما آقای هاشمی به اندازه اصلاح‌طلبان دموکرات نیست. ایشان معتقد به برقراری یک نوع دموکراسی هدایت شده است. این جا سوئیس نیست و نمی‌توان آن دموکراسی کامل را پیاده کرد.

عضو مرکزیت کارگزاران با اشاره به موضع تند اصلاح‌طلبان علیه هاشمی در آن سال گفت: تخریب‌ها علیه آقای هاشمی ادامه پیدا کرد. خاطرم هست که در همین روزها به روزنامه عصر آزادگان رفتم و با آقای جلایی‌پور و شمس‌الواعظین دیدار کردم و گفتم چرا شما خرتان را به خرمن آقای هاشمی بسته‌اید؟

مرعشی گفت: انتخابات برگزار شد و آقای هاشمی در انتهای لیست رأی‌آوردگان تهران قرار گرفت. با آقای هاشمی دیدار کردم و نظرم را گفتم که با توجه به این وضعیت، حضور ایشان در مجلس به صلاح نیست؛ چرا که رفقای اصلاح‌طلب به ریاست آقای هاشمی بر مجلس رأی نمی‌دادند. گفتم که بهتر است استعفا دهید. آقای هاشمی با من هم‌نظر بود.

مرعشی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ و نامزدی هاشمی نیز گفت: بارها به آقای هاشمی گفتیم که اگر کاندیداهای دیگر وارد صحنه شوند بعید است به نفع شما کنار بروند. اما متأسفانه آقای هاشمی این تحلیل را نداشت و تصور می‌کرد برخی گزینه‌ها مانند آقای قالیباف یا آقای لاریجانی در صورت ورود ایشان به احترام از صحنه کنار خواهند رفت. آقای ناطق نوری به شدت طرفدار ورود آقای هاشمی به عرصه بود اما آقای لاریجانی که به آقای ناطق نزدیک بود کنار نرفت. آقای خاتمی موافق حضور آقای هاشمی بود اما آقای معین که به آقای خاتمی نزدیک بود از انتخابات کنار نکشید.

وی در پایان گفت: شب سوم تیر ۸۴ فضای عجیبی در منزل آقای هاشمی برقرار بود. آقامهدی، فاطی‌خانم و همسر آقای هاشمی ایشان را دوره کرده و اصرار می‌کردند که همان شب از ادامه کار انصراف بدهد... در روز انتخابات و در ساعات اولیه باز هم نتیجه به نفع آقای هاشمی بود اما شباهنگام ورق برگشت. در ستاد انتخاباتی آقای هاشمی بودم که ساعت ده و نیم شب آقای هاشمی تماس گرفتند و گفتند که از دفتر رهبری به دو کاندیدا تذکر داده شده که هواداران‌شان اقدام به تجمع و برگزاری جشن نکنند. آقای هاشمی گفتند که شما هم بچه‌ها را کنترل کنید که جشنی برپا نکنند. گفتم حاج‌آقا براساس نتایجی که ما داریم جشن را ستاد رقیب باید برگزار کند. آنها انتخابات را برده‌اند و کار تمام است. آقای هاشمی بی‌تفاوت گفتند «خیلی‌خوب، من می‌خوابم. شب مرا بیدار نکنید.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حااااااااااااااامد
درود بر هاشمی کبیر الله اکبر.جانم فدای هاشمی
سرور
مرگ بر منافقین.جانت فدای هاشمی ات.
یادت رفت بنویسی جان ناقابل وبی ارزشت!!!!
سوفیا لوره
احتاجی به گفتن جان نا قابلم نیست همینکه کسی برای این فرد جان فدا کنه مشخصه که فرد قابلی نیست
اصغری
جانم فدای یار دیرین امام مبارز خستگی ناپذیر و فرمانده کل قوای پیر جماران هاشمی کبیر
به به اصغری جان عزیز دل اصلاح طلبان!!!!!
راستی ایندفعه که از بازار سید اسماعیل رد شدی سلام مارو هم به دکتر قلابی برسون.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
فرمانده كل كدوم قوا ؟؟
نكنه لشكر ... را ميگي ؟
یعنی شما نمیدونی رهبر؛ فرمانده کل قواست؟؟؟؟؟!!!!!!!
شما درست ميگوييد و رهبرى فرمانده كل قوا هستند . امام در سالهاى آخر عمرشان فرماندهى كل قوا را به هاشمى سپردند كه موضوع اشكارى بود و ابراز بى اطلاعى برخى از دوستان شايد ناشى از جوان بودنشان و عدم مطالعه تاريخ دفاع مقدس و تاريخ دوران طلايى امام باشد .
اصغری
امام خمینی آیت الله هاشمی را جانشین خودشان در فرماندهی کل قوا کردند یعنی عملا فرماندهی کل قوا در دست هاشمی بود
مجاهد
هنوز زمان زیادی از فوت حضرت امام نمیگذره من تعجبم که بعضی ها هنوز نمیدونن یا خو دشونو به نادانی میزنن ولی چه بخواهید و چه نخواهید حضرت آیت الله هاشمی جانشین فرماندهی کل قوا در سالهای پایانی عمر حضرت امام بودند
حیدری
خودت بی ارزشی خیال میکنی همه مثل خودت جیره حوار و بی ارزشن
مجاهد
United States
سلام و هزاران درود بر شیر پیر عرصه سیاست حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی
توفیقی از قزوین
اشتباه مثبت زدم خواصی که در جنایات سال ۸۸ به میراث امام و شهدا اتش زدند لیاقت تجلیل ندارند
به به ........بازم حامد خان عزیز دل اصلاح طلبان!!!
شد یه بار تو جمله جدیدبگی ؟؟؟همش یا فدا شو یا فناشو !!
جهان اینقدر سانسور نکن.چرا قبلیشو چاپ نکردی؟؟؟؟؟؟ دیگه دارم از دستت امپر میچسبونمهاااااااااااا!!!!!!!!!!!!
چراغعلی
این عمو حامد باعث تفریح کاربرانه بزار دلش خوش باشه
خیلی بچه ای که جونت رو برا امثال هاشمی میخوای بدی.......
هاشمی به بچه هایی مثل تو واقعا نیاز داره چون در بین بزرگترها جایی نداره!!!
برادر عزیز

ظاهرا شما و پایداری با اصلاح طلبان که هو می کردید به یک نقطه رسیدید مبارک است

عمیق تر فکر کنید
داوود
فکر نکنم بچه باشه و مغزش بچکانه است
بجاى توهين به هم ؛ منطقى بحث كنيد
شادی
پیشمرگ م ه هم بشی انشااله
اصغری
درود بر جان با ارزش آقا حامد زنده باشی داداش
اصغری
درود بر فرمانده کل قوای امام خمینی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی
اصلاح طلبان در 8 سال دوره خاتمى توانستند هاشمى را تا حد قابل توجهى تضعيف كنند و شكست او در سال 84 نتيجه مجموعه تبليغات اصلاح طلبان در دوره اصلاحات بود . در آن زمان هر كس ديگرى هم با هاشمى به دور دوم ميرفت پيروز ميشد . اصولگرايان احمدى نژادى هم خواستند هاشمى را تضعيف كنند اما در پايان 8 سال عملا او را احيا كرده بودند و به دوران اوج محبوبيتش در دهه 60 برگرداندند . شما تبليغاتتان بر اساس حجم انبوه مطالب كه به شكلى اغراق اميز بيان ميشود است كه نمونه آن را در سايت جهاننيوز ميبينيم . اين فرم تبليغات بيشتر باعث اين ميشود كه منتقدان هاشمى به نظر تندرو و بى انصاف برسند . همين اشتباه را صدا و سيما در تبليغات پر حجم عليه امريكا انجام داده كه عملا به قول برخى باعث شده مردم ايران در بين مردم خاورميانه از همه امريكادوست تر شده اند .
عاقبت اين اقا ازشهر رونده ازده مونده شد .خداوند عاقبت همه ما را ختم به خير كند.
احسان
این بنده خدا چقدر جانش بی ارزش است
Iran, Islamic Republic of
جالبه که مرعشی در سال 76 اعتراف میکنه که خاتمی روحانی محسوب نمیشه بر خلاف هاشمی که در بین روحانیت و مذهبیها دارای موقعیت و آبروست و حالا بیش از 17 سال معلوم شده که ایشان هم برادر و هم جهت خاتمی است و اون پوسته ظاهری تدین هم در جهت حفظ موقعیت سیاسی و قدرتش بوده و حالا دیگه اون پوسته ظاهری مدتهاست که افتاده و شخصیت واقعیش خودش را نشون داده و البته باطن واقعی افراد فقط در قیامت معلوم میشه .
عزیزان وقتی مطلبی راخوب متوجه نمی شوید در باره ان اظهار نظر نفرمایید زیرا ممکن است عده ای متن را نخوانده واز طرف شما نقل وقول کنند که اقای مرعشی گفته اقای خاتمی اخوند نیست وانوقت گناه این دروغ متوجه شماست جهت روشن شدن برداشت اشتباه شما مرعشی فرموده اند:من گفتم اقای خاتمی به خاطر کردار ومنشی که دارند ،یک روشنفکر سیاسی می باشند.یعنی روشنفکری ایشان به اخوند بودنشان می چربد.
تارینه
کسی که ملبس به لباس پاک روحانیته نباید لباسهای غربی رو بپوشه ودم از ا خوندی بزنه همچین ادمی [جداشده] از دین وروحانیته.
بهمن
تا گفتم هاشمی فرصت طلب است، جونیورها صف کشیدند!
باران
اینا که میگن «جانم فدای هاشمی !!» امثال همونا هستن که قرار بود جانشون فدای ایران بشه و فرار کردن !!! :)
چراغعلی
اگه میگفت اصولگرا است بازهم جمعیت هو میکشیدند اگه میگفت روحانی و انقلابی است باز هم هو میکشیدند