سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
پیام رهبر انقلاب به همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

جامعه مدرسين تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 271949
رهبر معظم انقلاب در پیامی به همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فرمودند: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تجسّم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است.
جامعه مدرسين تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان «نیم قرن حضور» که به منظور پاسداشت 50 سال تلاش علمی، فرهنگی و سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تکریم نیم قرن تلاش مخلصانه این نهاد حوزوی مبارک، افزودند: جامعه مدرسین تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است که در سال‌های دشوار مبارزه با رژیم طاغوت، صدای رسا و سخن شجاعانه حوزه قم را بی‌مهابا به گوش همه رسانید و تهدید و فشار و زندان و تبعید نیز نتوانست علمای مجاهد این تشکل روحانی را مردد و به عقب‌نشینی وادار سازد.

متن پیام رهبر معظم انقلاب که صبح امروز (پنجشنبه) از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در این همایش در شهر قم قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

بزرگداشت «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» اقدام شایسته‌ای است در تکریم نیم قرن تلاش مخلصانه این نهاد حوزوی مبارک و متشکل از علمای فرزانه و بصیر؛ نهادی که در یکی از سخت‌ترین دوران‌های عمر این حوزه عظیم‌الشأن، بر اثر احساس نیازی مبرم، پایه‌گذاری شد و در شرایط گوناگون، چه در دوران مرارتبار اختناق و چه در دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی، مجاهدت مقدس و دشوار خود را استمرار بخشید.

جامعه مدرسین تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است.

در سال‌های دشوار مبارزه با رژیم طاغوت، صدای رسا و سخن شجاعانه حوزه قم را بی‌مهابا به گوش همه رسانید و تهدید و فشار و زندان و تبعید، نتوانست علمای مجاهد این تشکل روحانی را که با امضای صریح خود بیانه‌های روشنگر این نهاد مقدس را اعتبار می‌بخشیدند، مردد و به عقب‌نشینی وادار سازد. پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی نیز حضور اعضای این جامعه در بسیاری از عرصه‌های سیاسی و جهادی و علمی و تحقیقی، نقش برجسته حوزه علمیه را در این عرصه‌ها نمایان ساخت و چهره‌های برجسته‌ای از این مجموعه با برکت، در جایگاه والای مرجعیت و دیگر مسئولیت‌های بزرگ روحانی و سیاسی درخشیدند و بخش عظیمی از ملت ایران، سخن آنان را در امر دین و سیاست همچون حجت شرعی و معتمَد سیاسی، با جان و دل پذیرفتند.

اکنون این مجموعه امین، با نیم قرن تجربه سیاسی و انقلابی، با نیازهای تازه و عرصه‌های نوین روبرو است.

روحیه تلاش و ابتکار و اقدام شجاعانه در همه عرصه‌ها، همراه با اخلاص و صفایی که همواره در آن آشکار بوده است، خواهد توانست گام‌های این رهرو پنجاه ساله را باز هم استوارتر سازد.

امروز نیروهای جوان و فاضل که ثمرات شجره طیبه حوزه علمیه‌اند، چشم به افق‌های دور دست دوخته‌اند. هدف‌ها دست‌یافتنی و همّت‌ها بس بلند و استوار است.

فرصت و امید، سرمایه‌های خدادادی است که جهاد دشوار ملت ایران، لیاقت دریافت آن از فیض الهی را به این ملت بزرگ عطا کرده است. هنر بزرگِ بزرگان و پیشکسوتان حوزه و از جمله، نهادِ کهن و ریشه‌دار جامعه مدرسین، در آن است که از این سرمایه گرانقدر، بیشترین بهره‌مندی را نصیب جریان دینی و انقلابی در این مهین خدایی کند. و با داشته‌های امروز، فردایی روشن‌تر را تدارک ببینند و سخن و وعده الهی را تحقق بخشند که فرمود: أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء، تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا...

والسلام علیکم و رحمه‌الله

سیّدعلی خامنه‌ای

25 بهمن 1391
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *