جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۱۷
درباره اظهارات مداخله‌جویانه نائب‌رئیس مجلس آلمان

چرا غربی‌ها همیشه از اصلاح‌طلبان حمایت می‌کنند؟/"تکذیب"، تکذیب شد، توضیح دهید

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 403942
با ابراز امیدواری نایب رئیس مجلس آلمان به پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۴، تکذیب حمایت غربی‌ها از آنان دیگر فاقد موضوعیت است ...
چرا غربی‌ها همیشه از اصلاح‌طلبان حمایت می‌کنند؟/"تکذیب"، تکذیب شد، توضیح دهید
گروه سیاست جهان نيوز: حمایت عناصر غربی و ضدانقلاب از اصلاح‌طلبان برای اولین بار نیست که از سوی یک مقام غربی مطرح می‌شود. زمانی جرج‌بوش رئیس‌جمهور وقت آمریکا علناً حمایت از اصلاح‌طلبان را راهبرد دولت خود دانسته بود و اوباما نیز به همان سیاق بوش به کار خود ادامه می‌دهد. حتی نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس نیز گفته بود که "اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند!"؛ به همه اینها اضافه کنید سخن پرز رئیس‌ رژیم صهیونیستی را که به صراحت گفته بود" اصلاح‌طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می‌جنگند!"

همین شب گذشته نیز کلودیا روت نایب‌رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان که به تهران سفر کرده در دیداری که با محمدرضا عارف داشت، طی اظهارات مداخله‌جویانه و با ورود به مسائل سیاسی و جناحی ایران بار دیگر بر حمایت غرب از اصلاح‌طلبان صحه گذاشته و می‌گوید:"میخواهم بدانم شورای نگهبان در این انتخابات چه تاثیری دارد و آیا این آزادی وجود دارد که همه کاندیدا شوند چراکه من شنیده ام که اصلاح طلبان نتوانستند در انتخابات کاندیدا شوند؛ من امیدوارم در ۱۷ مارس سال آینده بتوانم اصلاح طلبان را در مجلس ایران ببینم".

کلودیا روت پا را از این نیز فراتر گذاشته و در اظهارنظری تحقیرآمیز و از موضع‌بالا خطاب به محمدرضا عارف از او پرسیده است که می‌خواهم بدانم شما که الان مقابل من نشسته‌اید در مجلس آینده چه سمتی دارید!

تجربه‌ نشان داده هر زمان به انتخابات نزدیک‌تر شده‌ایم حمایت غربی‌ها از اصلاح‌طلبان شدت گرفته است و از همین روست که نایب رئیس مجلس آلمان با اعلام روز دقیق انتخابات در ایران برای پیروزی اصلاح‌طلبان ابراز امیدواری می‌کند؟

اما مهمترین سؤال این است که فلسفه حمایت غربی‌ها از اصلاح‌طلبان چیست و آنها چرا حمایت از اصلاح‌طلبان را به عنوان یک استراتژی سیاست‌ خارجی خود تعیین کرده‌اند؛ این اصلاح‌طلبان هستند که به حمایت غرب نیازمند هستند یا این غرب است که برای پیاده کرده سیاست‌های خود نیازمند حمایت راهبردی اصلاح‌طلبان است و یا هردو؟

محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره چرایی حمایت غرب از اصلاح‌طلبان به تسنیم می‌گوید: پاسخ روشن است، چون برخی از اصلاح‌طلبان حرف‌ غربِی‌ها را تکرار و برنامه‌های آنها دنبال می‌کنند و غربی‌ها هم بر همین اساس از اصلاح‌طلبان حمایت می‌کنند و متاسفانه می‌بینیم که حتی برخی اصلاح‌طلبان به حمایت‌های دشمن از آنها پاسخ منفی نمی‌دهند که این خودش معنا دار است.

یکی دیگر از نشانه‌های حمایت غربی‌ها از اصلاح‌طلبان، حمایت رسانه‌ای است بارها به محض برخورد با رسانه‌های متخلف اصلاح‌‌طلبان، بانگ حمایت از آن رسانه‌ در بیرون از کشور شنیده شده است؛ اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب‌ مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه حمایت غرب از اصلاح‌طلبان به دلیل نزدیکی فکری به آنهاست، به حمایت رسانه‌های اصلاح‌طلبان و غرب از یکدیگر اشاره و می‌گوید: "مروز هم اگر به نشریات این جریان نگاه کنیم کاملا می بینیم که با چارچوبی که رادیو بی بی سی، صدای آمریکا و دیگر رسانه های از این دست فعالیت می کنند، منتشر می شوند؛ این جریان همچنین التزام به اصل ولایت فقیه را تنها یک مسئله اجتماعی می دانند و نه یک مسئله فقاهتی و انقلابی"

و اما، تکذیب دیگر موضوعیت ندارد که برخی اصلاح‌طلبان برای انحراف اذهان بگویند که حمایت غربی‌ها اصلاح‌طلبان صحت ندارند بلکه اکنون به گفته کارشناسان انتظار افکار عمومی از اصلاح‌طلبان توضیح است نه تکذیب؛ توضیح درباره اینکه چه وجه اشتراک نگراشی، بینشی و روشی بین دشمنان ملت ایران با آنها وجود دارد؟

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یک دلیل بسیار روشن دارد.....
چون جنس‌شان یکی است
سارا
واقعا که این...سرپیازاست یا ته پیاز که درامورداخلی ما مداخله کرده و برای ما تعیین تکلیف میکند ....
اگر اصلاح طلب ها مرز خود را با گروه های خارجی شفاف کنند دیگر کسی جرات چنین اظهار نظرهایی ندارد.
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
ببین تورو خدا،یه عده از بهترین انسانها رفتن جلو توپو گلوله که ما نریم زیر یوغ غرب،یه عده هم رفتن خارج مدرک گرفتن،حالا میخوان ببرنمون زیر یوغ غرب!!!!! مشکل از خودمونه،وگرنه غرب غلطی نمیتونه بکنه!!!!!
چون یار غارشونن
عارف رفته استقبال؟
علی اکبر کهنسال
از قدیم گفتن فامیل گوشت رو میخوره اما استخون رو دور نمیریزه
اینها منظورشون از اصلاح طلب سازگارا و گنجی و شیرین عبادی هست!
نه افرادی مثلا خرازی و یا عارف!
....ما از بزرگان مسول این امر انتظار نظارت قویتر داریم!!
Iran, Islamic Republic of
غربی ها به این دلیل از اصلاح طلبان گاهی به ظاهر حمایت می کنند که به این وسیله جبهه ای در مقابل آنها در داخل ایجاد کنند و نگذارند بر مسند امور قرار گیرن زیرا به خوبی می دانند اصلاح طلبان کشور را به سوی پیشرفت رهنمون می شوند و تبلیغات ایران هراسی را ناکام می گذارند.
نه چون با اصلاح طلبها بهتر و بدون حاشیه تر میتوانند سر میز بشینند....
سوال کردن ندارد چون نوچه هستند ولی از اقای عارف بعید بود که در مقابل انها حرفی نزند !!!...
چرا غربی ها همیشه از اصلاح طلبان حمایت می میکنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چون سوار کاران خوبی هستند یعنی اینکه غربی سوارشان میشوند این جماعت هم با سرعت بالا سواری میدهندنوچه ونوکر بودن که شاخ دم نداره مشخصه دیگه
شهاب
اصلاح طلبان فکر میکنند اگر مورد حمایت غرب قرار بگیرند پشتوانه قوی دارند نمی دونند اونها در هر کشوری دنبال کسانی هستند که منافعشون رو تامین کنه پادو میخواهند همین
توقع دارید اروپایی ها هم بیایند از اصولگرایان حمایت کنن...
سیدرضا
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان خوش فکرند.
حالا شماها چرا به تته پته كردن افتادين!!!