پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

رئیس پلیس مخفی آمریکا استعفا کرد

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 383648
رئیس تشکیلات پلیس مخفی آمریکا که وظیفه حفاظت از رئیس جمهور این کشور را دارد در پی چند مورد اشتباهات فاحش امنیتی از مقام خود استعفا داد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، جولیا پیرسون، رئیس تشکیلات پلیس مخفی آمریکا استعفانامه‌اش را تسلیم وزیر امنیت داخلی آمریکا کرد.

جوزف کلنسی یک مامور ویژه که قبلا مسئول بخش حفاظت از ریاست جمهوری بود، به عنوان جانشین خانم پیرسون منصوب شده است.

روز ۱۹ سپتامبر یک فرد متعرض تا اعماق ساختمان محل زندگی ریاست جمهوری و خانواده‌اش نفوذ کرد که حادثه‌ای کم سابقه در نقض امنیت کاخ سفید تلقی می شود.

جه جانسون، وزیر امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: جولیا پیرسون، مدیر دستگاه پلیس مخفی، استعفای خود را تسلیم کرد و من آن را پذیرفتم. من از خدمات ارزنده ۳۰ ساله او به سرویس مخفی و به کشور قدردانی می کنم.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت که باراک اوباما،‌رئیس‌جمهور آمریکا از خانم پیرسون به خاطر خدمات طولانی‌اش قدردانی کرد.

به گفته ارنست علت استعفای پیرسون این بود که او تصور می کرد بهترین منافع سازمان پلیس مخفی در این کار نهفته است.

پیرسون روز سه شنبه در برابر کمیته نظارتی مجلس نمایندگان شهادت داد و پس از آن اعضای بلندپایه کنگره که از پاسخ های او قانع نشده بودند خواستار استعفای او شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *