جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

تقدیر سفیر بروندی از یک پزشک ایرانی

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 393548
سفیر کشور بروندی از آمادگی همه‌جانبه کشور بروندی برای همکاری با ایران اسلامی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عمر نتزیمبره پنجشنبه شب در مراسم تجلیل از خدمات بشردوستانه دکتر عمادی در قائمشهر گفت: دکتر عمادی برای خدمات بشردوستانه به کشور بروندی سفر داشته و در جهت درمان بیماری‌های پوستی سفر خود را انجام داد.

سفیر کشور بروندی بیان کرد: کشور بروندی در قلب آفریقا واقع است و با اتحاد هفت کشور آفریقایی برای منافع مشترک تشکیل شد.

وی گفت: رئیس جمهور کشورمان به عنوان نماینده ملت بروندی با دکتر عمادی ملاقات می‌کند تا این امر نشان‌دهنده علاقه همه‌جانبه کشور بروندی در برقراری ارتباط و همکاری با ایران باشد.

نتزیمبره با اشاره به اینکه کشور بروندی همانند مازندران دارای خاک حاصلخیز است، افزود: از زمانی که وارد این استان شدم احساس کردم به وطن خود قدم گذاشته‌ام.

سفیرکشور بروندی ادامه داد: ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد همانند کشور بروندی بوده و این می‌تواند مقدمه خوبی برای همکاری با ایران باشد.

وی با بیان اینکه به عنوان نخستین سفیر کشور بروندی به ایران آمده‌ام، یادآور شد: برای روابط میان ایران و کشور بروندی تمام تلاش خود را به کار می‌بندم تا سطح روابط میان دو کشور ارتقا پیدا کند.

سفیر بروندی بیان داشت: رئیس جمهور کشور بروندی دو سال گذشته به کشور ایران سفری داشتند و این سفر توانسته روزنه‌هایی برای روابط بین دو کشور ایجاد کند اما به دنبال ارتقای بیشتر این روابط هستیم.

وی تاکید کرد: زمانی که دکتر عمادی به کشور بروندی برای درمان بیماری‌های پوستی حضور پیدا می‌کند با رئیس جمهور کشور به عنوان نماینده ملت بروندی ملاقات داشته تا این امر نشان‌دهنده علاقه همه‌جانبه کشورمان در برقراری ارتباط و همکاری با ایران باشد.

سفیر بروندی با اشاره به اینکه کشور بروندی برای همکاری تجاری، تسهیلات و مشارکت آمادگی کامل همکاری با ایران را دارد، خاطرنشان کرد: شرایط برای سرمایه‌گذاران ایرانی مهیا است تا بتوانند در این کشور به راحتی به فعالیت‌های اقتصادی خود بپردازند.

وی گفت: ایران از قدمت بسیار زیادی برخوردار است و برای این کشور احترام بسیاری قائل هستیم البته انقلاب سال ۵۷ ایران هم بزرگ‌ترین واقعه کشور بوده و از انقلاب متفاوتی نسبت به دیگر انقلاب‌ها برخوردار است که همین امر موقعیت کشور را در دنیا منحصر به فرد کرد.

نتزیمبره اظهار داشت: امروزه این انقلاب میزان تاثیر و اثربخشی و قدرتمندی خود در دنیا را نشان می‌دهد زیرا شاهد هستیم دنیا با ایران به میز مذاکره آمده و این مهم بیانگر قدرت ایران است.

وی با اشاره به اینکه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، گفت: ایران به دنبال فعالیت‌های هسته‌ای برای منافع کشور خود است و امیدواریم بتواند در مذاکرات هسته‌ای به نتایج مطلوبی دسترسی پیدا کند.

سفیر بروندی با توجه به اینکه قرار نیست همانند گذشته آفریقا در استعمار قرار گیرد، بیان کرد: نگاه کشور بروندی در آسیا به کشورهایی همانند هند، چین و ایران بوده و درهای کشور بروندی برای همکاری با سرمایه‌گذاران و همکاری دوجانبه باز است.

وی اذعان داشت: رئیس جمهور وقت کشور بروندی به خاطر خدمات بشردوستانه دکتر عمادی مبلغی را به او پیشنهاد کرد اما این فرد متخصص هیچ‌گونه مبلغی را پذیرا نشد.

سفیر بروندی در پایان خاطرنشان کرد: تصمیم شد به پاس زحمات دکتر عمادی نام بخشی که او در آن مکان به فعالیت مشغول است، به نام امام رضا (ع) نامگذاری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خداوند به این پزشک متعهد بحق امام رضا جزای خیر عنایت فرماید .