پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

هلاکت ۳۵ عضو طالبان در شرق افغانستان

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 393142
سخنگوی پلیس ننگرهار در شرق افغانستان از کشته و زخمی شدن بیش از ۷۰ شبه نظامی طالبان در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی این کشور خبر داد.
به گزارش جهان؛ «حضرت حسین» سخنگوی پلیس ننگرهار در گفت‎وگو با فارس، اظهار داشت: در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغانستان در این ولایت ۳۵ شبه نظامی طالبان کشته و ۴۲ نفر دیگر زخمی شدند.

وی گفت: در نتیجه این عملیات ۳۳۹ نفر از افرادی که احتمال می‎رفت با شبه نظامیان طالبان همکاری دارند، دستگیر شدند و پس از انجام تحقیقات، ۳۲ تن به اتهام همکاری با طالبان بازداشت و باقی افراد گرفتار شده آزاد شدند.

حسین افزود: این عملیات با نام «شاهین ۲۵» از یک هفته قبل آغاز شد و روز گذشته پایان یافت که در نتیجه آن تلفات سنگینی به شبه نظامیان طالبان وارد شد.

وی تصریح کرد: این عملیات توسط کماندوهای ارتش افغانستان با همکاری دیگر نهادهای امنیتی آغاز شد و خارجی‎ها در آن هیچ دخالتی نداشتند.

حسین تأکید کرد: در نتیجه این عملیات که ۶ روز ادامه یافت ۳ پلیس افغان کشته و ۱۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در یک عملیات دیگر که در این ولایت انجام شده بود ۹ کارخانه تولید و بسته‌بندی مواد مخدر کشف و تخریب شد.

سخنگوی پلیس ننگرهار افزود: در این عملیات‎ها مقدار زیادی اسلحه و مهمات از جمله ۵۰ قبضه اسلحه سبک و سنگین، ۱۰ خودرو و تعدادی زیادی موتورسیکلت و ... به دست پلیس افتاد.

وی افزود: شبه نظامیان طالبان مناطق زیادی را بمب‌گذاری کرده و مانع رفت‎وآمد مردم می‌شدند؛ اما در این عملیات تمامی این مناطق پاکسازی شده و مین‎های جاسازی شده نیز توسط نیروهای امنیتی خنثی شد.

حسین تأکید کرد: شبه نظامیان طالبان قصد داشتند مناطقی را به تصرف خود در آورند اما با انجام عملیات پاکسازی از سوی نیروهای امنیتی نه تنها طالبان موفق به این کار نشدند بلکه با قبول شکست و تلفات سنگین از این مناطق متواری شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *