چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۱۰
۴۱

"تنبیه بدنی"، دانش‌آموز ۱۲ ساله ديگري را راهی اتاق عمل کرد

جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 398147
تنبیه غیرعادلانه یک دانش آموز ۱۲ ساله از سوی معلم در یکی از مدارس ابتدایی پسرانه شهرستان فردیس، این دانش آموز را روانه اتاق عمل کرد.
"تنبیه بدنی"، دانش‌آموز ۱۲ ساله ديگري را راهی اتاق عمل کرد
به گزارش جهان به نقل از ايرنا، پدر دانش آموز 'نیما عبدالله خواه' پایه ششم ابتدایی یکی از مدارس شهرستان فردیس، از تنبیه بدنی فرزندش توسط معلمش که حدود ۱۰ روز پیش انجام شده بود، گلایه و خواستار رسیدگی مسوولان به این گونه رفتارهای غیر معمول معلمان با دانش آموزان شد.


پدر این دانش آموز دلیل گلایه خود و طرح مشکل پیش آمده برای فرزندش را دریافت خسارت مادی و هزینه های بیمارستاتی عمل جراحی فرزندش ندانست و دلیل آن را خطری دانست که با وجود چنین معلمانی، دانش آموزان را تهدید می کند.

'غلامرضا عبدالله خواه' در تشریح جریان این تنبیه گفت: فرزند من پشت نیمکتش نشسته بود که معلم وی بنام آقای ( ر ) با دست به پشت سر نمیا می زند و صورت فرزندم از ناحیه بینی به شدت با لبه نیکمت برخورد کرده و در نتیجه بینی نیما دچار شکستی شدید می شود.

وی افزود: بنا به گفته دکتر معالج نیما، یک عمل جراحی دیگر بایستی در سن ۱۶ سالگی بر روی بینی نیما انجام شود.

بنا به گفته پدر نیما، دلیل این تنبیه فقط صدا کردن دوستش توسط نیما بوده است.

وی اضافه کرد: معلم از این دانش آموز در خصوص نحوه شکستن بینی اش خواسته بود تا علت را برخورد با دیوار اعلام کند.

پدر نیما با ابراز گلایه از مدیر مدرسه در رسیدگی به وضعیت فرزندش ، اظهار داشت: در اثر این تنبیه، صورت و بینی فرزندم به شدت کبود شده بود که مدیر مدرسه از معلم خواست تا به صورت نیما پودر سفید کننده بزند تا کبودی مشخص نشود.

وی با اشاره به برخورد نامناسب مدیر و معلم مدرسه با این موضوع، افزود : با حضور در کلانتری محل اقدام به طرح شکایت و تشکیل پرونده دادم که مدیر مدرسه با آگاهی از این موضوع به من گفت که در صورت پس نگرفتن شکایت، فرزندم را دیگر به مدرسه راه نمی دهد.

عبدالله خواه مدعی شد که معلم فرزندش که سن کمی هم دارد، مرتب دانش آموزان را با شیلنگی که همیشه در کمد کلاسش نگهداری می کند، تنبیه بدنی می کند.

وی در عین حال اضافه کرد: در مدت ۱۰ روز گذشته فقط یک بار معلم فرزندم با شیرینی برای عذرخواهی به منزل ما آمده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرج نیز که پیش از این در جریان موضوع قرار گرفته بود، همچون مدیر و معلم مدرسه دلیل شکستگی بینی نیما را برخورد وی با دیوار اعلام کرد.

'فرشته فهمیده' به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون نیروهای حراست اداره را به بیمارستان محل عمل جراحی این دانش آموز برای پیگیری موضوع و گفت و گو با والدینش فرستاده ایم و در ضمن مدیر مدرسه و معلم را نیز به اداره احضار کرده ایم .

وی افزود: از همشاگردی های نیما نیز در خصوص این جریان تحقیق می شود تا در صورت لزوم برخورد مناسبی با این معلم انجام شود و حقی از هیچ طرف ضایع نشود.

فهمیده توضیحات بیشتر در این خصوص را منوط به صحبت کردن با طرفین جریان موکول کرد.

براساس گزارش های مردمی برخی از معلمان اقدام به تنبیه دانش آموزان می کنند که توقف از گونه رفتارهای غیر اصولی و انسانی پیگیری جدی مسوولان آموزش و پرورش استان را می طلبد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اولا اینکه یک مورده که اینطوریبعدش متاسفانه نوع تیتر شما طوریکه. همه معلمان را خطاب قرار میده...
ظاهرا تو از حامیان اون دسته معلمهای بی فرهنگ و روانی هستی که عقده های روانی شان را روی بچه های مردم خالی می کنند. تحقیق کن و در همین اینترنت جستجو کن چند تا مورد این چنینی پیدا می کنی . متاسفانه قانون دربرخورد با این روانی ها خلاء دارد . از جهان نیوز واقعا ممنونم که اطلاع رسانی شفاف می کند باید ماهیت این افراد بی فرهنگ رو شود و برای عبرت بقیه با آنها برخورد شود
Romania
اینم نتیجه مدل عقب افتاده گزینش معلمان و کارمندان که یک آدم روانی می تونه آمورگار بشه
یاهو
با این وضع معیشتی معلمها و دانش آموزان بی تربیت امروزی این یه اتفاق عادیه بزرگش نکنید
آقا یا خانم گرامی، همیشه خیلیها خیلی وقتها اشتباه میکنند. اما این دلیل نمیشه که شما توهین بکنی!!!!!!
نماینده مجلس سو گند می خورد از حقوق ملت دفاع کند
چه ربطی داره?اینجا وزیر آموزش و پرورش باید پاسخگو باشه
محمد
سلام.. کار بسیار وقیحانه و به شدت غیر انسانی انجام شده است . باید به شدت برخورد کرد با این گونه موارد . اما مهم تر از برخورد خشکاندن ریشه ی این مشکلات است ....
حامد
ریشه اش زمانی می خشکد که مدرسه استاندارد باشد ! حقوق معلم استاندارد باشد! تعداد دانش آموز در کلاس. وارد نکردن دانش آموز بیش فعال یا با مشکلات و اختلالات یادگیری در بین بقیه دانش آموزان. دانش آموز سالاری نبودن. امکانات خوب کلاس درس و مدرسه. جذاب بودن مدرسه. وجود تنبیه قانونی در مدرسه برای کنترل بی انظباتی.
حامد
معلم بد کم نیست. اما مشکل از نظام آموزشی ماست که تنبیه قانونی درست و حسابی و بازدارنده ای رو تعریف نکرده یا سیستم به گونه ایست که مدیریت مدرسه از اعمال تنبیه قانونی خودداری می کنه (برای راحتی خود مدیر) و همه چیز می افته گردن معلم. دانش آموز بی ادب و شلوغ کم نیست. اینا هم سوء استفاده می کنن و معلم یا باید کنترل کلاس رو بی خیال بشه و در نتیجه فرآیند تدریس مختل می شه و حق همه دانش آموزان ضایع می شه یا باید خودش از تنبیه استفاده کنه. چه تنبیهی؟ جریمه ممنوع! اخراج از کلاس ممنوع! بدنی هم که باید هم ممنوع باشه وهست! و نمره هم که وجود نداره و به همه باید نمره داد و خیلی خوب داد!
مجید
حامد جان دمت گرم حرف دل ما رو زدی.
حسین
بهتر بود ماجرای کشته شدن معلم به دست دانش آموز را هم می نوشتید
واقعا اگر در دولت قبل رخ میداد چه میشد برای نظام بحران درست میگردند ولی در دولت ... تدبیر ...
علیرضا
پسر 16 ساله تومدرسه ی ابتدایی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کسی که ابتدایی را 6ساله کرد و دانش آموز به بلوغ رسیده را درکنا ر دانش آموز7 ساله کلاس اول قرار داد باید پاسخ گو باشه نه معلمین بدبخت که لابد باید با یه بچه 16 ساله مثل 7ساله رفتار کند؟
زهرا
گفتند که در 16سالگی یک عمل دیگر باید انجام شود...نگفتند که در حال حاضر 16ساله است!!!
وحید
مهندس، منظورش توسن 16سالگی یک عمل دیگه داره نه اینکه طرف 16 سال داره
وحید
همین کارو میکنن که بچه مردم از مدرسه فراری میشه وفرهنگ غلط رو یاد میگره، البته انصافا ناگفته نماد که بعضی از اساتید هستند که به انسان امیدواری به زندگی رو میدهند
نمی خوام از اقدام معلم دفاع کنم. اما نمی دونم چرا مسولین آموزش و پرورش و خصوصا وزیر محترم فکری به حال ناهنجاریهای دانش آموزان نمی کنند تا معلمین وادرار به اینگونه اقدامات نشوند
چرا کامنت منو نزاشتین
فریباشیردل
بشکنه دست این معلم که روی یه بچه مظلوم بلند میشه آقای معلم اگر جرآتو شرف داری دستت رو روی گردن کلفت های زوربگیرو مزاحم نوامیس مردم بلندکن
حامد
زود قضاوت نکن. من خودم قربانی کتک هستم و حالا معلم مهربان هستم. نمی دونم تقصیر اون معلم بوده یا نه. اما شما رو اگه بفرستن تو بعضی از این کلاس هایی که من معلمشون هستم یا خودتون رو کتک می زنید می زنید چشم چند تا بچه رو کور می کنید یا فرار می کنید. فکر نکن اداره کلاس در این شرایط آسونه. 35 دانش آموز در یک کلاس کوچک بدون هیچ امکانات آموزشی جذاب. دانش آموزان با انواع بیماری های روانی یا یادگیری در کلاس. نبود نمره و تنبیه قانونی و مدیریت ضعیف مدارس . تربیت نشدن فرزند توسط پدر و مادر .
خانوم فریبا شیردل
اون معلم بیچاره نمیخواسته که طرفو داغون کنه. چون برای من هم پیش اومده میگم. حتما دانش آموز سروصدا کرده اون معلم هم میخواسته ساکتش کنه تا درس بده و حق بقیه دانش آموزها پایمال نشه. از شانس بدش ضربه ای که زده کمی محکمتر بوده و از اون بدتر دانش آموز هم بی هوا بوده و سرش خورده به میز. همین.
واقعا جای تاسف داره. اثرات روانی این تنبیه ها چی میشه؟ وزارت آموزش و پرورش باید یک قانون سفت و سخت در مورد تنبیه بدنی اتخاذ کنه.
علیرضا
نترس اثر روانی نداره مگه تو تا حالا تو مدرسه کتک نخوردی
همیچین می گی اثر روانی انگار چی شده
16سالش بوده نه بچه 5ساله
16 سالش نبوده! شما درست مطلب رو بگیر بعد کارمند بگذار. اتفاقا اثر بد داره. شما پوستت کلفت بوده همه که مثل شما نمیشن
تو کتک خور و پوست کلفت بودی به کسی ربط نداره!!! چشماتو باز کن درست مطلب را بخوان!!! زمان مدرسه هم به دلیل همین تنبلی و حواس پرتی کم کتک نخوردی!
یک معلم به خاطر این رفتار اعدام بشود بقه غلط بکنند با بچه مردم این کارها را بکنند!!! مشکلات اقتصادی این فرهنگیان 6 ماه تعطیل ولی حقوق بگیر ربطی به بچه های مردم ندارد!
حامد
و البته در مورد کشتن معلم در کلاس! فرو کردن سوزن در پای معلم. خط انداختن روی ماشین معلم. حقوق ناچیز معلم. 40 نفر دانش آموز در کلاس!
جهان نیوز بی انصاف چراقتل معلم ها روپوشش خبری نمیدی
بابا به حد کافی اونم پوشش داده شد. چرا بعضیها زود موضوع رو دوطرفه میکنند و دعوا و گرو کشی راه میندازند انگار که الان کل معلم ها زیر سوال رفتند! نخیر، بحث رفتار درست و اتخاذ تصمیم عاقلانه در محیط حساس مدرسه است
رضا
Iran, Islamic Republic of
وزیر دولت تدبیر امید باید پاسخگو باشد.
اقای فانی وزارت اموزش و پرورش به فنا دارد می رود پس شما کجایید؟
ای کاش از بی ادبی ها , بی حرمتی ها , ضرب و جرح ها , چاقو کشی ها توسط دانش آموزان نسبت به معلمان هم می نوشتید
ب ش
آقا اینا که چیزی نیست من تو مدرسه شاهد درس میخوندم .... سال ۶۸ - ۶۹ - ۷۰ هر روز خدا فلک میشدم ..... کلاس ۲ دبستان بودم .... جوری معلم ( آقای .... ) کتک میزد که تو زندان ابوغریب شکنجه نمیکردن..........
یک معلم
ببینید این اتفاق خوبی نبوده ونباید اینطور میشد
اما
به نظر شما ما چطوری باید سی تا بچه رو بدون اینکه بتونیم سرشون داد بزنیم یا با خط کش تنبیه کنیم سر کلاس نگه داریم و بهشون چیز یاد بدیم تازه آخر سال هم باید به همشون نمره بدیم وگرنه بازخواست میشیم
هرکدوم شما هم بودین هرچقدر هم دل نازک بعد یکماه تدریس به همین نتیجه میرسیدین.
اگه موافقید نظر مثبت بدین
معلم آگاه
سلام
دو احتمال خیلی قوی وجود دارد.یکی اینکه احتمالا این تنبیه در یکی از مدارسی انجام شده است که امسال به نام مدارس طرح حمایتی یا غیرانتفاعی رایگان ایجاد شدند که از نیروهای آموزش ندیده به عنوان معلم استفاده کرده اند و احتمال دیگر اینکه این معلم که گفته شد خیلی جوان است یک سرباز معلم بوده است،چون موارد مشابهی از تنبیه شدید توسط این دو گروه داشته ایم.
برای اطلاع:در مدارس ابتدایی امسال حدود 8000 نیروی آموزش ندیده به عنوان معلم سر کلاس رفتند و در طی سه سال گذشته حدود 12500 سرباز معلم وارد آموزش و پرورش شده اند.(آمارها دقیق هستند)
وقتی هر کسی از استخدام در دوایر دولتی نا امید میشه میره معلم میشه خوب نتیجه منطقیش همینه
قدیم معلم ومعلمی حرمت داشت نه مثل حالا که فقط فکر حقوقشون هستن نه آموزش وپرورش
France
سلام
من یک دبیرم. تا به حال هیچ تنبیه بدنی انجام ندادم. لکن از شما بشدت گله دارم.
اولا کسی این رفتار معلم رو نمیپسنده ولی شما که چنین تیتر زدبن چرا یه خبر کوتاه از n تا فداکاری معلما نمیزنید.
چرا قتل یک معلم در کلاس اون هم به دست دانش اموزش رو پوشش خبری ندادید؟
چرا از حقوق پرداخت نشده دبیران چیزی نمینویسید و نمیگید.
تا حالا وارد کلاس شدین؟ دیدین فرزندان من و شما چطور جری شدن و حتی دبیران و معلمینشون رو تهدید میکنند؟
مورد تمسخر قرار میدن؟
معلمی که هم باید از نظام اموزش و پرورش بکشه ، هم از حقوق بسیار بسیار پایین و هم از دانش اموزان و نگاه اشتباه مردم به اونا.
واقعا اکنون معلمین چه دارند؟
حرمت ؟؟ احترام ؟؟ پول ؟؟ امتیاز خاص ؟؟
گمنام
Iran, Islamic Republic of
سلام
دلسوزانه عرض میکنم بعضی مدارس روحانی داردبعضی ندارند
ازپایه باید درآموزش وپروش حرکتی ایجادبشه که یک عده
روحانی مربی بیایندیک عده معلم رو تربیت کنندکه رفتارشخصی یک معلم نسبت بخودش بایدچطورباشدتاچه رسدبه اینکه رفتارمعلم نسب به دانش آموزچگونه باشد
...
...
Iran, Islamic Republic of
معلم رو باید ادب کرد...
دل سوخته
Iran, Islamic Republic of
همیشه تنبیه معلم پر رنگ می کنین و اعلام میکنین اما از کشته شدن یک معلم به سادگی می گذرین واقعا خبر رسانی بیست بیسته!
بله معلم اشتباه کرده اما شما چرا یک طرفه به قاضی می رین!
هم شما هم اکثر کسایی که نظر می دن.
وقتی وزارت آموزش و پرورش در نگاه مسئولین مصرفی هست همینه دیگه،
وقتی دانش آموز شده سالار و شأن معلم اومده پایین چه از نظر اجتماعی و چه از نظر حقوقی چه انتظاری هست که نیروی انسانی درستی تربیت بشه.
وقتی جامعه و خانواده همه مادی گرا شدن چه انتظاری هست؟
وقتی من دارم به دانش آموزم از محاسن علم می گم و او میگه مگه چقدر به شما حقوق می دن چی بگم؟
...
پایه ها رو خراب کردن با انواع و اقسام آزمایش ها روی سیستم آپ دیگه چی می مونه
نظام قدیم - ترمی - سالی واحدی - حالا هم 6 - 3 -3
کیفیت فدای کمیت و آمار قبولی شده، نمره توصیفی!!!!
.........................................................
صادق آل احمد
متاسفانه مسئولین ناکارآمد در آموزش و پرورش منجر به سیستم آموزشی ناکارآمد شده.
شان اجتماعی معلم پایین آمده و حتی دانش آموز هم از او حساب نمی برد.
...