پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

واکنش روسیه به سخنان امروزاحمدی نژاد

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب: 116347
شبكه تلويزيوني روسيا اليوم در اولين موضع‌گيري نسبت به سخنان رئيس‌جمهور كشورمان در شهر كرمان، به انتقاد مشاور رئيس جمهور روسيه نسبت به اظهارات احمدي‌نژاد پرداخت.
به گزارش فارس، شبكه "روسيا اليوم " به عنوان تلويزيون خبري رسمي عرب زبان روسيه كه به پوشش خبري اخبار منطقه مي‌پردازد، امروز به سخنان رئيس جمهور كشورمان در جمع مردم كرمان پرداخته و تأكيد كرد رئيس جمهور ايران از رؤساي جمهور آمريكا و روسيه خواسته از بيانيه سه‌جانبه هفته گذشته در تهران بين ايران تركيه و برزيل براي تبادل سوخت هسته‌اي حمايت كنند.
اين شبكه كه تا ساعاتي پس از اين سخنراني در قبال انتقادات احمدي‌نژاد سكوت اختيار كرده بود، در ادامه به انتقاد مشاور رئيس جمهور روسيه از سخنان رئيس جمهور كشورمان پرداخت و اعلام كرد، "سرگي پريخودكا " مشاور رئيس جمهوري روسيه در اولين واكنش به اين سخنان تأكيد كرد كه موضع روسيه در قبال ايران تنها تامين‌كننده منافع ملي روسيه است.
اين شبكه در ادامه با اشاره به انتقاد احمدي نژاد از "باراك اوباما " رئيس جمهور آمريكا گفت: رئيس جمهور ايران از اوباما خواسته‌ است تا در رفتار خود در رابطه با پرونده ايران تجديد نظر ‌كند.
اين در حالي است كه شبكه تلويزيوني الجزيره در گزارشي تأكيد كرد، سخنان رئيس جمهور ايران در شهر كرمان نشانه آن است كه جمهوري اسلامي ايران از رفتار روسيه به ويژه موضع اخير مسكو در حمايت از تحريم‌ها عليه ايران دلخور شده است.
محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور كشورمان كه در جمع مردم كرمان سخن مي‌گفت خطاب به رئيس‌جمهور روسيه گفت: ايران و روسيه دو همسايه هستند و البته به طور طبيعي ما با هم دوست هستيم و دو همسايه نمي‌توانند با هم دوست نباشند اما بايد گفت كه اين رابطه دوستانه لوازمي دارد.
رئيس جمهور كشورمان با بيان اينكه اميدوارم رهبران و مسئولان روسيه به اين كلام كه از روي دلسوزي است توجه كنند و اصلاح كنند، گفت: رهبران روسيه اجازه ندهند كه ملت ايران آنها را در صف دشمنان تاريخي خود به حساب بياورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یک روز یک بلایی سر این روس. . .