شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

نامه مجمع‌زنان فرهیخته‌انقلاب به‌سازمان‌ملل

شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب: 425245
مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی در پی حملات ظالمانه آل سعود به مسلمان مظلوم کشور یمن، نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت.
به گزارش جهان، متن نامه به شرح زیر می باشد؛

«جناب آقای بانکی مون
دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

با سلام و آرزوی تحقق صلح و آرامش در سراسر جهان، یکی از مهم ترین وظایف مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی ایران تقویت جایگاه زنان و مظلومیت زدایی از آنها می باشد.

همانگونه که مستحضرید؛ طی حدود ۸ هفته گذشته کشور عربستان سعودی با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و مشارکت برخی دیگر از دولت های عربی، اقدام به تجاوز به یمن، به منظور بازگرداندن رییس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت کرده اند.

این اقدام، کاملا یکجانبه و بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت گرفته است و عملا اقدامی غیرقانونی محسوب می شود.

عملیات غیرقانونی موسوم به “طوفان قاطع” علاوه بر تجاوز به حریم کشور یمن منجر به بروز یک بحران انسانی در این کشور شده است. بر اساس آمار رسمی سازمان ها و نهادهای حقوق بشری از جمله سازمان صلیب سرخ جهانی و هلال احمر، پس از گذشت ۵۰ روز از بمباران هوایی و حمایت های توپخانه ای این عملیات به رهبری عربستان سعودی، تاکنون حدود ۴ هزار تن کشته و هزاران تن زخمی شده اند که وضعیت بسیاری از این زخمی ها وخیم گزارش شده است.

جناب آقای بانکی مون؛ حملات هوایی جنگنده های عربستان سعودی اقدام به بمباران زیرساخت های حیاتی کشور یمن کرده است. تخریب مدارس، بیمارستان ها، شبکه های انتقال آب شرب و نیروگاه های تولید برق در کنار ممانعت این کشور از ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن، شرایط را در این کشور بسیار بحرانی کرده است.

در میان کشته شدگان و زخمی ها صدها زن و کودک بی گناه دیده می شود که قربانی زیاده خواهی های رژیم آل سعود شده اند.

جناب آقای دبیرکل، مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگ ترین سازمان های مردم نهاد امور زنان در ایران، درخواست می کند تا به مسئله دخالت در امور داخلی کشور یمن و همچنین کشتار برادران و خواهران مسلمان ما در این کشور رسیدگی حقوقی شود.

با آرزوی تحقق صلح و عدالت در جهان
مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *