شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

افزایش قیمت خودروها با تائید مراجع قانونی

دوشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 175342
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با حمایت از اقدامات وزارت بازرگانی در کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت خودرو گفت: برنامه هر دو قوه ،جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌دلیل و خودسرانه قیمت هاست و خودرو‌سازان باید هرگونه افزایش قیمت را با تایید مراجع قانونی انجام دهند.
 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای هاشمی افزود : افزایش قیمت دلار و تاثیرگذاری آن بر افزایش قیمت خودروهایی که قطعات آن از خارج تامین می‌شود امری طبیعی است اما هرگونه افزایش قیمت باید قانونی باشد و مجلس و دولت با هرگونه افزایش بی‌دلیل قیمت خودرو برخورد می‌کنند.

هاشمی ادامه داد : برخی از قطعات خودروهای تولیدی مثل پژو 206 ، ‌90‌L‌، ویتارا و ماکسیما از طریق واردات تامین می‌شود و بواسطه افزایش قیمت دلار‌، افزایش قیمت داشته است.

هاشمی گفت : افزایش قیمت خودرو در برخی از موارد طبیعی است اما در صورت تخلف تولید‌کنندگان در افزایش قیمت خودروهای تولید داخل‌، برخورد جدی از طرف مجلس و متولیان این امر از جمله وزارت بازرگانی و سازمان تعزیرات خواهد شد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: هرگونه افزایش قیمت در تولیدات داخلی، باید به تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برسد‌.

بنابراین گزارش سخنگوی وزارت بازرگانی نیز در پی افزایش قیمت برخی از تولیدات داخلی با اشاره به مصوبه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص کاهش قیمت چهار خوردو سواری به «شابا» گفته است : چهار مدل از محصولات شرکت ایران خودرو مشمول کاهش 2 تا 3 درصدی قیمت شده‌ است.

آقای شجاعی افزوده است : با هماهنگی کمیته خودرو وزارت صنایع و معادن و سازمان حمایت، کاهش قیمت چهار مدل خودروی پارس ELX، پژو 405، پارس معمولی و پارس دوگانه‌سوز به تصویب رسیده است .

مصوبه کاهش قیمت چهار مدل خودروی ذکر شده از اول تیرماه لازم‌الاجرا شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بايد دراين صنعت خودرو سازي رو تخته کرد كه با تعرفه نزديك 100 درصدي نميتونه رقابت كنه
Iran, Islamic Republic of
من در عجبم كه چرا افزايش نرخ ارز روي همه چيز اثر داره الا حقوق ما حقوق بگيران؟؟؟؟
ضمنا من با حرف دوستمان موافقم كه بايد در اين خودرو سازي رو تخته کرد. قيمت واقعي خوردرو را اگه مي خواهيد ببينيد تعرفه واردات رو برداريد. راستي كاش مسئولان قيمت تمام شده واقعي هر خودرو را هم اعلام مي كردند . چطور مي شود كه قيمت تمام شده خودرو توليد داخل كه 90 درصدش توليد خودمان است از يك خودرو به روز خارجي بالاتر است؟ مقايسه كنيد قيمت اصلي مثلا يك سوناتاي 2011 را با يك زانتياي مدل 90. چرا بايد قيمت زانتيا گرانتر باشد؟