جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

تفاوت‌های اقتصادمقاومتی با ریاضتی چیست؟

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 345442
شعاری برخورد کردن با اقتصاد مقاومتی از سوی برخی مدیران و مسوولان خطاست، بنابراین باید بر اساس میثاق ملی همگان برای اجرای بهتر اقتصادی مقاومتی با هم همکاری کنند.
به گزارش جهان به نقل از اقتصاد پرس، عضو انجمن اقتصاددانان ایران گفت: اقتصاد مقاومتی از فرمایشات مهم مقام معظم رهبری است و برپایه توجه به توانمندی‌های ملی و درونی کشور تبیین شده است.

محمد باقر صدری با بیان این مطلب به خبرنگار اقتصادپرس افزود: در درون کشور دارای توانمندی‌های خاصی در حوزه اقتصاد هستیم، اما متاسفانه تاکنون یا به غفلت یا از روی عمد و یا به دلیل خطاهای مدیریتی به آنها توجه نشده است.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی از توانمندی‌های درون اقتصاد ملی سرچشمه می‌گیرد و مقام رهبری این نیت را داشته‌اند که ما به توانمندی‌های خود واقف شده و با عملیاتی کردن آنها در اصل به خود بها می‌دهیم.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با اجرای اقتصاد مقاومتی می‌توانیم به اصل و داشته‌های درونی خود بازگردیم و آنها را به بهره‌برداری برسانیم.

صدری گفت: با اجرای اقتصاد مقاومتی، وابستگی اقتصاد ملی ما با سایر کشورها نیز به طور صد درصد از بین می‌رود.

وی اظهار داشت: اکنون آمریکا ۲۱درصد و چین ۱۷.۸ درصد از اقتصاد جهان را در دست دارند، اما متاسفانه سهم ما در این بخش کمتر از نیم درصد است؛ در حالی که دارای منابع غنی در کشور هستیم.

این اقتصاددان ادامه داد: برای بهتر اجرایی شدن اهداف اقتصاد مقاومتی باید وابستگی به نفت را از بین ببریم و تمام تلاش خود را معطوف به صادرات غیرنفتی کنیم.

صدری درباره تفاوت‌های ریاضت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی به خبرنگار اقتصادپرس توضیح داد: ریاضت اقتصادی اکنون در کره‌شمالی در حال اجراست و این گونه طرحها در اقتصاد ما تحت هیچ شرایطی قابلیت اجرا شدن در کشورمان را ندارد.

وی گفت: به دلیل وجود منابع متعدد در کشورمان و غنی بودن آن امکان توسل به روش ریاضت اقتصادی در کشور وجود ندارد.

صدری افزود: مردم باید همان گونه که در دفاع مقدس مقابل دشمنان مقاومت کردند، این بار در جبهه اقتصاد از خود مقاومت نشان دهند.

وی خطاب به دولتمردان بیان کرد: دولت مجری اصلی اجرای اقتصاد مقاومتی است و وظایف او قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست، بنابراین باید شرایطی را به وجود آورد تا بخش خصوصی با سرمایه گذاری به کمک سایر بخش‌های کشور آید.

این کارشناس اقتصادی گفت: دولتمردان باید تمام توانمندی‌های کشور را مورد شناسایی قرار داده و آنها را در اختیار مردم قرار دهد و بخش خصوصی و تعاون را دعوت کنند.

صدری خاطرنشان کرد: شعاری برخورد کردن با اقتصاد مقاومتی از سوی برخی مدیران و مسوولان خطاست، بنابراین باید بر اساس میثاق ملی همگان برای اجرای بهتر اقتصادی مقاومتی با هم همکاری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انچه که در عمل بوده . حمایت از اقتصاد دولتی است ....