پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

اعلام رتبه جهانی مصرف گُل در ایران

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 449249
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: سرانه مصرف گل در کشور بسیار پایین است و ما در حوزه صادرات در رتبه ۶۴ قرار داریم.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد مختاری در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه که امروز با حضور جمعی از مسئ.لان شهری در بوستان گفت و گو برگزار شد، با بیان اینکه در کشور سرانه مصرف گل و گیاه بسیار پایین است، اظهار کرد: سرانه مصرف گل در کشور به ۱۰ شاخه گل می‌رسد در حالی که در کشورهای اروپایی این رقم بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ شاخه گل در سال متغیر است.

وی با اشاره به تنوع گونه‌های گیاهی و موقعیت جغرافیایی کشور افزود: کشور توانمندی بسیار بالایی در تولید گل و گیاه دارد اما به دلیل کار برخی دلالان این کالا به یک کالای زینتی تبدیل شده و بر همین اساس شهرداری تهران در نمایشگاه‌های فصلی، فروش گل و گیاه را ممنوع اعلام کرده به همین منظور این موضوع باعث شده سرانه مصرف گل در کشورمان کاهش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه در سال ۲۰۰۸ در میان ۱۲۱ کشور دنیا به لحاظ صادرات رتبه شصت و چهارم را کسب کرده ایم، تصریح کرد: در حال حاضر چهار کشور هلند، کلمبیا، اکوادور و کنیا بیش از ۸۰ درصد صادرات گل در دنیا را به خود اختصاص داده‌اند به همین دلیل اگر به تنوع گیاهی به صنعت تولید گل و گیاه و بسته بندی آن در کشور توجه شود و نهادهای ذیربط حمایت‌های لازم را انجام دهند می‌توانیم در دنیا رتبه بسیار بالاتری را در صادرات گل و گیاه کسب کنیم.

مختاری اضافه کرد: دولت در خصوص ابراز حمایت از تولید کنندگان به ویژه در زمینه تامین سوخت مورد نیاز و برای گلخانه‌ها باید گام موثری بردارد تا این صنعت در سالهای آینده جایگاه مناسب خود را پیدا کند.

وی در تشریح برنامه‌های هفتمین دوره نمایشگاه فصلی گل و گیاه تهران گفت: امسال به دلیل جان باختن هموطنانمان در فاجعه منا برنامه حرکت کارناوال گل در شهر تهران اجرا نمی‌شود و این کارناوال در نمایشگاه مستقر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به افتتاح نخستین بوستان دوستدار کودک در منطقه ۱۸ یادآور شد: در مناطق ۱۵ و ۲۰ شهر تهران نیز بوستان‌های کودک طراحی و در حال اجراست که امیدواریم هرچه زودتر این بوستان‌ها نیز اجرایی و به بهره‌برداری برسند.

مختاری تاکید کرد: اعتبار لازم برای احداث بوستان دوستدار کودک در منطقه ۱۸ را ۶۰ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت چهار هکتار اجرایی شده است.

گفتنی است که هفتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه از ۱۸ تا ۲۲ مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در بوستان گفت و گو دایر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *