پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۲۱
شبکه «افق» رسما آغاز به کار کرد؛

سرافراز: افتتاح «افق» در زمان بسیار مهمی روی داد/ طالب‌زاده: «افق» ایده شهید آوینی بود

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب: 409847
شبکه افق امروز هشتم اسفندماه فعالیت رسمی خود را آغاز کرد که در همان دقایق اولیه ای سهم قابل توجهی برای موسیقی و کلیپ های انقلابی و دینی در نظر گرفته شد.
سرافراز: افتتاح «افق» در زمان بسیار مهمی روی داد/ طالب‌زاده: «افق» ایده شهید آوینی بود
به گزارش جهان، ساعت ۱۷ امروز جمعه هشتم اسفند، شبکه افق با آغاز پخش برنامه زنده ویژه روز افتتاح، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

شبکه افق از سوم خردادماه امسال پخش آزمایشی خود را در تهران آغاز و از سوم دی نیز به صورت سراسری شروع به پخش کرد ضمن اینکه امروز هم به صورت رسمی، فعالیت این شبکه شروع شد.

توجه ویژه به موسیقی انقلابی

پخش کلیپ های انقلابی از دیگر بخش های این برنامه است.

گروه سرود «رهپویان ولایت» در ادامه برنامه سرود «ایران» را اجرا کردند و همچنین قطعه «مرگ بر آمریکا» با صدای حامد زمانی نیز در قالب یک کلیپ پخش شد؛ کلیپی که توسط نوجوانان در محوطه تئاتر شهر ضبط شده بود.

در ادامه آهنگ «قصه ادامه دارد» ساخته سید حمزه موسوی با استفاده از بخشی از صدای حاج اکبر شریعت، خواننده نوای مشهور «کربلا داریم می آییم» پخش شد. ترانه این اثر را قاسم صرافان سروده است.

نادر طالب زاده با دست اندرکاران گروه موسیقایی که کلیپ هایی از آنها روی آنتن رفت، در استودیو گفتگویی درباره روند فعالیت هایشان انجام داد.

سپس قطعه دو زبانه «ارباب تشنه لب» با صدای علی اکبر قلیچ روی آنتن رفت و با بازگشت به استودیو طالب زاده مشغول گفتگو با این خواننده جوان شد که وی خبر داد فردا از قطعه «مرگ بر آمریکا ۲» در همکاری با حامد زمانی رونمایی می کند.

قلیچ در سخنانی گفت: شبکه افق ندای فرهنگ انقلابی ملت ایران است و قطعه «ارباب تشنه لب» را هم که برای امام حسین(ع) ساخته شده کاری انقلابی می دانم زیرا عاشورا در حقیقت انقلاب خون علیه شمشیر بود.

وی افزود: نسل سوم ما امروز تحت تاثیر عاشورا و قیام امام حسین(ع) هستند و به واقع هر کس به این فرهنگ تاسی جوید دچار تحولی عظیم خواهد شد.

در نهایت هم طالب زاده با اهدای هدایایی از موسوی، قلیچ و توسلی تجلیل کرد.

سرافراز: افق براساس گفتمان انقلاب اسلامی به فرهنگ، سیاست و اجتماع بپردازد

در ادامه طالب زاده با سرافراز رییس رسانه ملی گفتگویی داشت. سرافراز در سخنانی گفت: موضوع انقلاب اسلامی هر روز ابعاد گسترده تری پیدا می کند. امروز در سطح جهانی گفتمانی ایجاد کرده که بسیار کارکرد دارد پس اگر ما شبکه ای داشته باشیم که آموزش های لازم را به مردم بدهد و در عین حال سرگرم کننده هم باشد و در مسیر انقلاب باشد کار بزرگی انجام داده ایم.

وی افزود: این شبکه در افق دیدش به اهداف و آرمان های اسلام توجه کند.

سرافراز با اشاره به اینکه در شبکه افق تولید محتوا یک امتیاز است، بیان کرد: این شبکه با استفاده از ظرفیت های داخلی و خارجی می تواند در این مسیر گام بردارد. این شبکه باید از قالب های بیشتری استفاده کند تا جذابیت را بالا ببرد. ما باید مخاطب هم جذب کنیم.

رییس رسانه ملی افزود: حفظ انقلاب و گفتمان آن بسیار مهم است. این شبکه به مسایل روزمره توجه نکند بلکه ببیند اگر گفتمان انقلاب بخواهد در مسایل مختلف تبیین شود چه باید بکند مثلا مساله اقتصاد مقاومتی در گفتمان انقلاب چگونه محقق می شود.

سرافراز درباره زمان آغاز به کار شبکه افق گفت: در زمان بسیار مهمی این اتفاق افتاده است. مسایل مهم بین المللی در حال رخ دادن است. نظام مبتنی بر سازمان ملل دیگر محور نیست. روس ها به دنبال تاثیرگذاری خود هستند. در منطقه ما هم جمهوری اسلامی ایران نقش برجسته ای پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: ما باید از تکنولوژی های روز در این شبکه بهترین استفاده را ببریم. از بهترین دوربین ها و ابزار نور و تدوین و صدا استفاده کنیم تا بهترین تولیدات را داشته باشیم.

طالب زاده در پایان این گفتگو و با برگشتن به استودیو اعلام کرد که شناخت و تسلط سرافراز به مسایل رسانه ای پشتوانه مهمی است. وی افزود: ما ۳۰ سال پیش با شهید آوینی درباره راه اندازی شبکه ای مانند «افق» صحبت کرده بودیم.

معاون سیما در افتتاح شبکه «افق»:
تلویزیون بدهی زیادی دارد/ مجلس و دولت کمک کنند

معاون سیما با حضور در برنامه افتتاح رسمی شبکه «افق» از بدهی تلویزیون صحبت کرد و از دولت و مجلس خواست در رفع این مشکل همکاری کنند.

علی اصغر پورمحمدی معاون سیما شامگاه ۸ اسفندماه ضمن تبریک افتتاح رسمی و سراسری شبکه افق در سخنانی گفت: با همت دکتر سرافراز و دستور وی این اتفاق افتاد که موضوع مهمی است.

وی افزود: متاسفانه شبکه افق را زیاد ندیدم ولی همان چند برنامه که دیدم خیلی خوب بود به ویژه مستندهای خوبی دارید که در فرم و تکنیک و محتوا خوب هستند. هم فکر و هم هنر پشت این آثار است. ما در کارهای فرهنگی باید هم هنرمندانه کار کنیم هم خوب فکر کنیم و پشتوانه تحقیقاتی خوبی داشته باشیم که شبکه افق این ها را با هم دارد.

معاون سیما درباره مشکلات مالی رسانه ملی گفت: تلویزیون بدهی زیادی دارد و مجلس و دولت باید کمک کنند تا این مشکلات برطرف شوند. ما نمی توانیم مانند پروژه عمرانی کارها را متوقف کنیم. ما دچار بحران مالی هستیم و این انرژی زیادی از ما می گیرد. البته شبکه افق از ابتدا پشتوانه مالی خوبی داشته است.

وی افزود: شبکه سبک زندگی و در قالب فرهنگی است و قرار است هویت همه ایرانیان را بازبخشی کند. در کشور ما به خصوص در قشر جوان ما دچار بحران هویت هستیم و وظیفه شبکه افق این است که روی هویت کار کند. هم هویت ایرانی هم دینی باید احیا شود و انقلاب اسلامی هم جدا از این دو وجهه هویتی نیست.

معاون سیما تاکید کرد: ما دیگر وقت آزمون و خطا نداریم دیگر باید همه برنامه هایمان بامحتوا، هدفمند، شجاع و جذاب باشد. شبکه افق الان اینگونه است ولی باید این راه را پرقدرت ادامه دهد.

در ادامه برنامه سایت شبکه افق توسط پورمحمدی افتتاح شد.

تغییر نوشته لوگو همزمان با اذان مغرب

با رسیدن به وقت اذان ندای ملکوتی اذان مغرب و عشاء به طور زنده در استودیو پخش برنامه افتتاحیه «افق» پیچید.

در کنار لوگوی شبکه عنوان پخش آزمایشی دیده می شد که همزمان با اذان مغرب این لوگو تغییر کرد.

گفتگو با عرب زاده از مجریان شبکه افق و مجری برنامه اذانگاهی «قرار» بخش دیگر برنامه بود.

گلایه از بسته بودن در مساجد در برخی ساعات روز

طالب زاده درباره اینکه چرا برخی مساجد در همه ساعات روز باز نیستند عنوان کرد: خیلی از مساجد ما در همه ساعات روز باز نیستند و اگر کسی بخواهد به مسجد برود و عبادت کند با در بسته رو به رو می شود. این در حالی است که در کشورهای دیگر مساجد همه ساعات باز هستند. ۳۶ سال است این سیاست اینگونه بوده که بعد از نمازها در مسجدها بسته شده است.

پای حرفهای کارگردان مستند «مشتی اسماعیل»

مجری برنامه دقایقی بعد میزبان مهدی زمانپور کارگردان مستند «مشتی اسماعیل» و سوژه فیلمش و همسایه او بود. این مستند درباره پیرمردی است که با وجود نابینایی ولی دست از تلاش برنداشت. زمانپور اشاره کرد که یک سال زندگی این مرد روستایی را مستند کرده است.

حضور محمدامین و محمدحسین امینی از مسئولان خانه طراحان انقلاب اسلامی از دیگر بخش های برنامه بود که درباره مسایل گرافیکی صحبت کردند و نمونه کارهایشان پخش شد.

برنامه های افتتاح رسمی شبکه افق با پخش مستندها، کلیپ ها و حضور مهمانان مختلف در استودیو ادامه یافت.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس چرا در تلویزیون ما پیدا نمی شود
علی ولی الله
شهید اوینی حامی فقرا و یتیما بود
پس شبکه شهید آوینی باید تو تلویزیون مردم فقیر هم دیده بشه خیلی ها هزینه خرید دستگاه دیجیتال را ندارند !
اگه باورتون نمیشه به حلال و حرام بودن لقمه ای که میخورید شک کنید!
اگه تلویزیونتون دیجیتاله یا آنتن دیجیتال دارید دوباره راه اندازیش کنید تا پیدا کنه
سرافراز مچکریم
خدا کند این شبکه مثل بقیه شبکه ها غرق در موسیقی و بی حجابی نشود
Romania
بی حجابی؟؟؟ خخخخخ
شما یا نمی دونی صدا و سیما چیه یا بی حجابی
Iran, Islamic Republic of
اقای سرافراز بهتر ان است که ازمدیران باتجربه به راحتی نگذری وانها را. بازنشته نکنی والا تا یکسال اینده کمبود نیروی کارمد ومتدین کاملا ملموس خواهد بود یک کمی........
حدس می زنم ...بشه
Iran, Islamic Republic of
چون این شبکه برای هویت انقلابی راه افتاده باید از مجری ها و برنامه هایی حمایت بشه که در تراز انقلاب باشن و از جوانان غافل نشوند.
یکیش جناب طالب زاده عزیز
چند بار این شبکه رو دیدم .... برنامه های به نسبت ضعیفیه ... مخاطب جمع نمی منه اینجوری ... اکثرا مستندات بی هیجان و کسل کننده داره
یک فکری بحالش باید بکنن
مصطفی
تنها شبکه ای که من نگاهش میکنم و واقعا دلچسب است
سلام
اتفاقا اگه از وله هاش که البته اون هم لازم به نظر می رسه که بگذریم به نظر من تنها شبکه ایه که پِرتی نداره واقعا باید اسم این شبکه رو گذاشت شبکه فرهیختگان
حرفای اصیل رو با ایده ها و زبان نو می زنه این خودش یک هنر تحسین برانگیزه
صادق
خدا خیرتون بده انصاف دیشب برای اولین بار یک شبکه را تا پایان دیدم.
شبکه ارزشی
پيروز
انصافا شبكه افق را ميتوان مثل جشنواره عمار كه يك نو آوري انقلابي بود و حرف دل مردم را ميزند اينهم يك شبكه واقعا انقلابي با ديد حرفه اي است دورود بر سردار عرصه جنگ نرم جناب طالب زاده عزيز انصافا اين شبكه بهترين شبكه بعد از 36 سال كار تلويزيون در صدا وسيماست دراينجاست كه آن سربازان جنگ نرم ميتوانند كار بكنند و مستند هائي مثل ملاقات با داعش ، پازل ، جنگ وعشق (درخصوص مدافعين حرم در عراق و فعاليتهاي بچه هاي سپاه بدر و عصائب الحق در عراق و خيلي از برنامه هاي ديگر مثل برنامه مصاحبه خانم ابوطالبي با همسران شهداء و ..... را بسازند كار مستند و تهيه مستند ملاقات با داعش مو را بربدن هربيننده اي سیخ ميكند و آثار ترس هم در فيلم پيداست
...
در مورد رئیس شبکه اهداف کلان و هزار سوال مهمتر می تونستید مطلب بنویسید...
شبکه مال سپاه است
این مشکل شماهاست که 40ساله فکر می کنید فقط پاسدارهای نظامی از انقلاب حمایت می کنند و کسانی که از انقلاب حمایت می کنند همه پاسدارند!
سلام
چه با مزه راست میگی دقیقا همینطوره بعضیها از اول فکرشون توی یک سری کلیشه های غلط قرار گرفته
سلام
راستش من یه چیزی تو مایه های شبکه افق رو توی رویاهام می دیدم اصلا تصور نمی کردم حد اقل به این زودی ها محقق بشه اما انصافا این شبکه از چیزی که توی ذهن من بود هم خیلی بهتر و جامع تره