پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اعلام میزان شهریه دوره‌های دانشگاه آزاد

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 437044
معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: افزایش شهریه در گروه ها و رشته ها متفاوت نیست و تنها مقاطع مختلف در پایه شهریه باهم تفاوت دارند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در پاسخ به این سوال که آیا میزان افزایش شهریه در گروه ها و رشته ها متفاوت است، گفت: افزایش شهریه در گروه ها و رشته ها متفاوت نیست، طبق مصوبه هیات امنای مرکزی شهریه متغیر دانشجویان فعلی دانشگاه ۱۵ درصد افزایش دارد و شهریه ثابت آنها تغییری نکرده، اما برای دانشجویان ورودی مهر ۱۳۹۴ هم شهریه ثابت و هم شهریه متغییر ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: رشته ها و گروه های مختلف دارای تفاوت پایه شهریه هستند، بعنوان مثال شهریه دوره کارشناسی در هر ترم حدود یک میلیون تومان، کاردانی بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در مقطع دکترا نیز ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در هر ترم است که متناسب با رشته و واحد های عملی این میزان تا حدودی متفاوت است.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در خصوص شهریه رشته های پزشکی گفت: شهریه واحد های پزشکی دانشگاه آزاد از دانشگاه های خودگردان وزارت بهداشت بسیار کمتر و حدود ۵ میلیون تومان است در صورتی که در دانشگاه های وزارت بهداشت حدود ۷ میلیون تومان است.

وی اظهار داشت: به همین دلیل واحدهای پزشکی دانشگاه آزاد زیان ده هستند و نمی توانند هزینه های خود را تامین کنند، لذا دانشگاه به شدت در این زمینه مشکل دارد و هیچگونه کمکی از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه آزاد صورت نمی گیرد.

علوی فاضل گفت: بیمارستان های دانشگاه آزاد و رشته های پزشکی آن به دلیل بالا بودن هزینه ها و پایین بودن ظرفیت و شهریه در حال ضرر دادن هستند.

وی افزود: صرفه جویی در هزینه ها، مشارکت در طرح های دانش بنیان از جمله برنامه هایی است که برای واحدهای پزشکی داریم ولی باز هم جبران کننده این زیان ها نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *