پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تولد دوقلوهای بهم چسبیده در شیراز

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 397544
دونوزاد دوقلوی بهم چسبیده در شیراز به دنیا آمدند و قرار است عمل جداسازی آنها یک ماه دیگر انجام شود.
به گزارش جهان حمیدرضا فروتن مسئول تیم جراحی جنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه این نوزدان دوقلوی دختر از ناحیه قفسه سینه و ناحیه شکم به یک دیگر چسبیده هستند، اظهار داشت: کبد آنها از وسط با یک دیگر مشترک است و ارزیابی ها برای مشخص شدن اینکه آیا دارای عروق یکسانی هستند نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: از ناحیه قلب نیز در دهلیز و بطن با یکدیگر مشترک هستند.

مسئول تیم جراحی جنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در جلسه ای که هفته گذشته داشتیم قرار شد ظرف یک ماه آینده بررسی های لازم انجام شود و در صورت امکان تا قبل از یک ماه عمل جداسازی نوزادان انجام شود.

فروتن با بیان اینکه احتمال دارد جداسازی قلب و کبد نوزادان همزمان با هم انجام شود، گفت: به علت اینکه نوزادان از ناحیه قلب به یک دیگر متصل هستند، عمل جداسازی بسیار سختی پیش رو خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه چسبیدگی این نوزادان به یک دیگر قبل از تولد و از طریق سونوگرافی تشخیص داده شده بود، عنوان کرد: به هم چسبیدگی نوزادان به یکدیگر دارای علت خاصی نیست که قابل پیشگیری باشد.

این نوزادان ۲۳ آذر ماه در بیمارستان نمازی شیراز به دنیا آمده اند و وزنشان نیز روی هم سه کیلو و ۷۰۰ گرم بوده است.

مارد این نوزادان نیز ۲۰ ساله و اولین بارداری وی بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *