سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

فرار ۸ هزارمسلمان روهینگیا طی ۲ هفته

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 387842
با ادامه رفتارهای تبعیض‌آمیز بودائیان میانمار ضد مسلمانان روهینگیا، ۸ هزار نفر از این اقلیت مسلمان در طول دو هفته گذشته از میانمار گریخته‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک متخصص مسلمانان روهینگیا می‌گوید ظلم به مردم غرب میانمار [اهالی روهینگیا] موجب مهاجرت خیل کثیری از ساکنین این مناطق از میانمار شده‌است.

به دلیل آزار و اذیت‌های طولانی‌مدت دولت میانمار علیه مردم روهینگیا، در طول دو هفته گذشته حداقل ۸،۰۰۰ نفر از این اقلیت مسلمان به وسیله قایق از میانمار گریخته‌اند.

«کریس لوا» می‌گوید به طور متوسط روزانه ۹۰۰ نفر از مردم روهینگیا از پانزدهم اکتبر تا کنون بوسیله قایق از میانمار گریخته‌اند.

رفتار ظالمانه اخیر مقامات میانمار علیه مردم روهینگیا ایشان را بنگالی نامیده و گفته‌اند مردم مسلمان روهینگیا، مهاجران غیرقانونی از بنگلادش به میانمار هستند.

جمعیت ۱.۳ میلیونی روهینگیا هیچ حقوق شهروندی و انسانی در میانمار نداشته و همواره مورد حملات بوداییان هستند؛ بوداییان افراطی میانمار تا کنون صدها نفر از مردم روهینگیا را به قتل رسانده و ۱۴۰،۰۰۰ نفر را در کمپ‌‌های خود اسیر کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *