جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲
بحران اقتصادی در اروپا جدی است؛

تنها پیام انتخابات شهرداری‌ها در فرانسه

سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 352444
ارزیابی انتخابات شهرداری ها در فرانسه نکات قابل تاملی را درباره این کشور و دولت و نیز وضعیت فعلی اروپا نشان می‌دهد.
تنها پیام انتخابات شهرداری‌ها در فرانسه
گروه بین الملل جهان نيوز: دور دوم انتخابات شهرداری ها در فرانسه که در اصل همانند رفراندمی برای تائید صلاحیت کارنامه رئیس جمهور این کشور محسوب می شد در حالی برگزار شد که حزب اولاند شکست سنگینی را تجربه کرد.

نتیجه انتخابات شهرداری های فرانسه نشان می دهد که حزب سوسیالیست به رهبری "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور این کشور ، ۴۲ درصد آراء را به دست آورده، در حالی که اصلی ترین حزب مخالف دولت با ۴۹ درصد برنده این انتخابات شده است. این در حالیست که سوسیالیستها بسیاری از کرسی های خود را در انتخابات شهرداریها که در سال ۲۰۰۸ کسب کرده بودند از دست داده اند. بدین ترتیب در انتخابات اخیر محلی در فرانسه حزب سوسیالیست به رهبری فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در ۱۵۰ شهر در رقابت با حزب یو ام پی بزرگترین
پیام راهبردی انتخابات شهرداری ها در فرانسه به عنوان یکی از بزرگترین قطب های اقتصادی اتحادیه اروپا و جهان غرب این است که بحران اقتصادی در منطقه یورو ریشه ای و بسیار جدی است
حزب مخالف شکست خورده است.


در همین حال، حزب سوسیالیست در شرایطی در انتخابات شکست خورده که بیش از ۳۸.۵ درصد فرانسوی‌ها از حضور در پای صندوق‌های رای خودداری کرده‌اند که رقمی بی سابقه محسوب می‌شود.

علاوه بر این، حزب راست افراطی جبهه ملی به رهبری ژان ماری لوپن نیز توانسته است در شهرهای کوچک موفقیت به دست آورد و ۹ درصد آراء را از آن خود کند. این بزرگترین پیروزی این حزب در تاریخ آن است. بهترین نتیجه این حزب در انتخابات محلی سال‌های گذشته، در سال ۱۹۹۷ بود که این حزب ۴ شهرداری را در اختیار گرفت.

با این وجود اولین اثر نتیجه این انتخابات بر کابینه دولت اولاند خود را خیلی زود نشان داد، در همین راستا نخست وزیر فرانسه در پی کسب نتایج ضعیف در دور دوم انتخابات شهرداریها مجبور به استعفا شد و وزیر کشور فرانسه مأمور تشکیل کابینه جدید شده است.

در این میان کارشناسان برای دلایل شکست اولاند در انتخابات محلی فرانسه در یک گزاره اتفاق نظر دارند و آن اینکه نارضایتی مردم فرانسه از عملکرد اقتصادی دولت بزرگترین دلیل شکست حزب حاکم بوده است. بیکاری بالای ده درصد، کسری بودجه نگران کننده و ادامه مشکلات اقتصادی بخشی از کارنامه اقتصادی
نکته جالب آنکه دولت نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه به همین دلایل اقتصادی تنها ۵ سال بیشتر دوام نیافت و امروز همان تبعات اقتصادی دولت اولاند را نیز با این شکست سیاسی بزرگ روبه رو کرده است.
اولاند پس از دو سال ورود به کاخ الیزه است. نکته جالب آنکه دولت نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه به همین دلایل اقتصادی تنها ۵ سال بیشتر دوام نیافت و امروز همان تبعات اقتصادی دولت اولاند را نیز با این شکست سیاسی بزرگ روبه رو کرده است.
پیام راهبردی انتخابات شهرداری ها در فرانسه به عنوان یکی از بزرگترین قطب های اقتصادی اتحادیه اروپا و جهان غرب این است که بحران اقتصادی در منطقه یورو ریشه ای و بسیار جدی است، نارضایتی های اقتصادی امروز دولت های اروپایی ها را یکی از پس از دیگری قربانی می کند و علائم بهبودی اقتصاد اروپا نیز چندان امیدوار کننده نیست.

چنانچه رئیس لیبرال های پارلمان اروپا با اشاره به مدیریت بد بحران از طرف احزاب مهم اروپایی اخیرا اذعان کرده است: بحران اقتصادی در این اتحادیه هنوز تمام نشده و همچنان در رکود قرار داریم.

گوی فرهوف اشتادت"، رئیس فراکسیون لیبرال ها در پارلمان اروپا در بخشی از گفتگو با روزنامه آلمانی "دی ولت" خاطر نشان کرد که احزاب دموکرات مسیحی و سوسیالیست ها بحران اقتصادی در این اتحادیه را بد مدیریت کردند. ما در رکود اقتصادی قرار داریم. بحران اقتصادی هنوز تمام نشده است. شهروندان اروپایی این بحران را احساس می کنند و خواهان اصلاحات هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جدی نگیرید این کشور غربی رو
فرانسه هم یه چیزی مقل آمریکای جنایتکار