جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۰
۴۸
الگوی یک خانواده خوشبخت را اینجا ببینید؛

ماجرای جانبازی که "موجی" شد تا دیگران موج سواری کنند/ زندگی خوشبخت "عمو حسن" +فیلم

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 372244
همسر "عمو حسن"قصه می گفت: قبل از ازدواج یک بار ایشان از ناحیه کمر ترکش خورد و من خدا خدا می کردم که فقط شهید نشود. حتی اگر قطع نخاع هم بشود خودم تا آخر عمر پرستاری او را می کنم.
ماجرای جانبازی که "موجی" شد تا دیگران موج سواری کنند/ زندگی خوشبخت "عمو حسن" +فیلم
گروه فرهنگی جهان نيوز - علی ستوده‌نیا: عجب حکایتی است ماجرای کسانی که عاشقانه به میدان حق علیه باطل رفتند، عاشقانه جنگیدند و حالا درد و رنج جانبازی را پس از سال‌ها به دوش می‌کشند و همچنان ذکر و تسبیح خدا از زبانشان جدا نمی‌شود. 

برنامه روز گذشته "ماه عسل" با حضور خانواده جانبازی بود که پس از سال‌ها درد و رنج و مشقت جانبازی، همچنان عاشقانه در کنار یکدیگر زندگی می کردند. ماجرای مادری که ۲ شهید و یک جانباز را هدیه کرده و خود خواهر ۲ شهید بود. ماجرای همسری که با اینکه می‌دانست "عمو حسن" قصه را "موج انفجار" گرفته، حاضر به ازدواج با وی شده بود. همسری که می‌گفت: من ۱۳ ساله بودم و می‌خواستم با "حسن" ازدواج کنم. من را به دادسرا بردند و گفتند ممکن است جانباز شود. ممکن است شهید شود و هزاران اتفاق دیگر بیفتد و من گفتم می‌خواهم با وی ازدواج کنم. ماجرای فرزندانی که از کودکی با درد و رنج پدر زندگی کردند و پدر متفاوتی را نسبت به سایر همسالان خود تجربه کردند. 

همسر "عمو حسن" قصه می‌گفت: قبل از ازدواج یک بار ایشان از ناحیه کمر ترکش خورد و من خدا خدا می کردم که فقط شهید نشود. حتی اگر قطع نخاع هم بشود خودم تا آخر عمر پرستاری او را می کنم. 


به راستی کدام عشق در وجود این خانواده نهاده شده که پسر خانواده می گوید همچنان پدرم مثل کوه پشت ماست. همسرش می گوید از خدا خواسته ام به من عمر با عزت بدهد که تا آخر عمر بتوانم پرستاری او را بکنم و دخترش می‌گوید همچنان درد پدر پس از ۳۰ سال برایم تازگی دارد و با شاد بودن پدر و مادرم ما هم شاد هستیم. این چه عشقی است که مادر ۲ شهید و یک جانباز و خواهر دو شهید همچنان می‌گوید: مصیبت من از حضرت زینب (س) کمتر است و هنوز ما نمی دانیم "زینب (س)" چه کشیده است؟ 

حکایت برنامه دیروز ماه عسل حکایت عجیبی بود. نمونه بارز و الگوی یک خانواده ایده‌آل در یک جامعه اسلامی بود. چیزی که نیاز جامعه امروزی ماست. فرزندان خانواده که حالا هر کدام بیش از ۲ دهه از عمرشان را سپری کرده بودند نهایت ادب، احترام و عشق را نسبت به پدر و مادر خودشان داشتند. فرزندانی که قطعا با بسیاری از ما جوانان تفاوت دارند. چرا که ۳۰ سال در کنار پدری زندگی کرده بودند که با "موجی شدن" وی تمام آرامش‌شان را از دست می‌دادند و گریه می‌کردند و با دعوت مادر دوباره به آغوش پدر می‌رفتند. جالب اینجاست که هنوز هم درد پدر برایشان تازگی دارد. 


چه زیباست که بزرگترین آرزوی هر ۲ فرزند، در اوج جوانی و زرق و برق مادی تنها سلامتی پدر و مادر است و شادی خانواده شان. فرزند جانباز می‌گوید حاضرم هر چه در زندگی دارم را بدهم تا سلامتی پدرم برگردد.

"عمو حسن"در مقابل چشم میلیونها بیننده مادر را می بوسد تا حق خود را نسبت به او ادا کرده باشد و با افتخار می گوید که مادر "تاج سر " ماست.چه زیباست که مادر جانباز از عروسش تجلیل می کند و همسر جانباز احترام به مادر شوهر را برای خود افتخار می‌داند. 

شاید مجری برنامه هم بیراه نمی گوید که شما "موجی" شدید تا یک عده "موج سواری" کنند. مجری برنامه می‌گوید شما دائم می‌گویید "شکر خدا"؛ و "عمو حسن" قصه که حالا ۳۰ سال است گرفتار "موج " شده و درمان ندارد می‌گوید: چون با خدا معامله کردم. 

نکته آخر: 

عجب عشقی این خانواده نسبت به یکدیگر داشتند. عجب صبری دارند با این همه درد و رنج و خدا رو شکر عجب دل شادی داشتند. براستی که ایستادگی یک زن برای همسرش آنهم ۳۰ سال و آرزو برای ادامه این پایداری قابل تحسین است. ما چقدر در برابر مشکلات زندگی صبوریم؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن 2
Iran, Islamic Republic of
چه عجب ! یه الگوی مثبت در این برنامه پر ایراد نشان داده شد ! در این برنامه به جای چاقو و چاقو کشی و الگوهای منفی بهتر است از این دست خانواده های موفق نشان داده شوند
hasan
Iran, Islamic Republic of
خيلي با حالي عمو حسن واقعا" به حال شما عزيزغبطه ميخورم.
Iran, Islamic Republic of
فكر كنم از دستشان در رفته بود والا ماه عسل و عليخاني خيلي با اين سوژه ها جور در نميان .
هم ميهمان قبلي كه جانباز شيمايي از اراك بود وقتي به اوج داستانش رسيد يعني بردن دكترهاي ژاپني به خدمت حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها و هم هنگامي كه مادر اين جانباز موضوع خواستش از خدا براي فهم اندكي از مصائب زينب كبري سلام الله عليها را مطرح مي كردند عليخاني بلافاصله موضوع را فيصله داده و بحث را عوض كرد
والله شماها مریض هستین و مرضتون هم بدبینی نسبت به همه هست. فقط تهمت و غیبت بلدین و البته ادعای دیندار بودن هم میکنین
علبخانی که پدرش کل هشت سال دفاع مقدس رو تو جبهه بوده چه مشکلی با شهدل و جانبازان داره؟
مگه اولین مهمان برنامه امسال مادر شهیدی نبود که بعد از 25 سال به جنازه پسرش رسیده بود
واقعا واسه امثال شما متاسفم
من به شما مثبت دادم اما این نکته ضروریه بگم که پدر علیخانی تو جبهه های جهاد علمی(حوزه علیمه) بوده اون موقع نه جبهه جنگ....!
خیلی بی انصافید بی انصاف...موندم جواب خدا رو با این قضاوت هاتون چطوری میخواهید بدید
عزیزان از بسیاری گمان بپرهیزید و اینقدر در مورد همه چیز بدون داشتن علم کافی اظهار نظر نکنید
کمی از نفس بترسید که همه چیز رو جز خودش بی دین و پراشکال میدونه
محمدعلی
مجری حامی تمامی حقوق آن برنامه و مهمانانش است . مجری عزیز فرزندشهید و پرچم دار راه ایثار و شهادت هستند. انشاالله که قطع صحبت مهمان عزیر بی غرض بوده اما اگر غرضی هم بود کار بسیار بجایی بود درک اینگونه مسائل مراتبی دارد که از قدرت تخیل و ذهن بنده و بلا نسبت افرادی دیگر بدور است و الا چند وقت دیگه یه مهر به پیشانی این افراد مومن میزدید و می گفتید توهم زده است
چقدر شما منفی نگاه می کنید به این برنامه.. به نظرم که سوژه های خوبی داره..
Iran, Islamic Republic of
یکی از قسمتهایی که عنوان شد و جای بسی تامل از سوی مسوولین وقت داشته و دارد؛ حضور عمو حسن برای گذراندن خدمت سربازی اونهم با وضعیتی که شرح داد. نمی دانم چرا ناخواسته زمانیکه عمو حسن صحبت می کرد یاد پرویز پرستویی میفتادم انگار داشتم یک فیلم واقعی با بازی ایشون می دیدم حس خیلی خوبی بود از این لحاظ که تلنگری برای من بود. دم همه عمو حسن ها گرم و سلامتیشون صلوات
به جز پرویز پرستویی با بقیه حرفت موافقم. چون من یاد کسی دیگه افتادم
گفتی پرویز پرستویی! با توجه به اینکه این روزها خیلی از هنرمندان و ورزشکاران در دفاع از مردم غزه واکنش نشون دادن و بعضا در راهپیمایی روز قدس هم شرکت کردن سکوت آقای پرستویی در مورد جنایات اسرائیل برام سوال و شبهه ایجاد کرده!
شما 24 ساعته مثل ملکی مقرب حاضر و ناظر بر زبان پرویز پرستویی هستی که میدونی هیچ حرفی نزده
بسته اینقدر قضاوت بدون علم
United States
عزیز جان این تنها یکی از هزاران مورد است خود بنده با وجود موج گرفتگی و شکستگی ستون فقرات ولگن بعلت اصابت ترکش به سربازی اعزام شدم بدون کوچکترین ارفاقی / خدا لعنت کند ونیامرزد کسانی را که به امثال این عزیزان ظلم کردند .
برای شفای عاجل این "منفی " دهنده هم دعا کنید.
دست حق به همراهت
جواد
از عمو حسن بیاموزیم حتی برای دشمنان هم بد نخواست..
سهیل
خیلی با حال هستید شما یه روز علیخانی رو تخریب می کنید روز بعد که برنامه اش خوب میشه حتی ذره ای به مجری و تهیه کننده برنامه نمی کنید. چرا عادت کردید باید همه چیز اونطوری باشه که شما میخواهید و فکر میکنید درسته
امیرمهدی
United States
روزی که خوب عمل میکنن باید ازشون تعریف کرد. روزی هم که بد عمل می کنند باید نقد کرد. شما برو نظرهای مردم رو زیر اون مطلبی که در نقد اقدام علیخانی نوشته شده بود رو بخون می فهمی که چقدر اکثریت نظرات درباره اون برنامه منفی بوده.
حالا هم یک اقدام خوب شده باید ازش تعریف کرد. اتفاقا این امثال شما هستید که همه چیز رو سیاه و سفید می بینید و سیاسی!
ببخشیدها فکر کنم این شمایید که همه چیز رو سیاه و سفید می بینید تا طرف یه اشتباهی میکنه کاملا سیاهش میکنید و تا یه کار مورد علاقه شما رو انجام میده سفید سفیدش میکنید.
اتفاقا من میگم باید عملکرد هر کسی رو به طور کلی نگاه کرد نه که تا اشتباهی کرد سریع یک شیپور برداریم شروع کنیم هرجا رسیدیم جار بزنیم
داداش سهیل چون اینها موج سوارن دیگه بخاطر همین از همه طلبکارن
داداش! ملاک حال فعلی افراده
افرین به احسان علیخانی
ایرانی
باید به حال عدالت تو این مملکت غصه خود که یکی مثل عموحسن تو دوران موجی بودنش مجبورش میکنن 22 ماه توی تانک خدمت کنه و این بلا رو سر خودش و خانواده اش میارن اونوقت یه عده آدم مدعی الان با سواستفاده از چنین آدمایی نمیذارن بچه هاشون حتی رنگ سربازی رو ببینن! واقعا جمله طلایی علیخانی رو باید با طلا نوشت که گفت یه عده از این موجی ها دارند موج سواری میکنن ! تو رو خدا اگه فقط یه نفر از بچه های مسئولین رو میشناسید که در زمان جنگ پاش به جبه رسید اعلام کنید تا مام در جریان باشیم فقط سر مردم رو کلاه گذاشتن و خودشون الان درگکیر قدرت هستند و بس! خدایا خودت حق رو به حقدار برسون و ریشه آدمایی رو که به این مملکت خیانت میکنن رو بسوزون! امیدوارم جهان این نظر رو نمایش بده اگه واقعا فکر میکنه دنبال حق و حقیقته
جعفر
فرزندحضرت اقاراخودم درجبهه دیده ام!به زورقصدداشت به خط مقدم برودتادرعملیات شرکت کند!ام حاج قاسم سلیمانی مانع شدندوگفتندپدرشما رییس جمهورکشوراست واگرخدای نکرده اسیرشوید،میدانیدصدام چه بهره برداری سیاسی علیه کشورخواهدکرد؟ضمنا دوفرزندامام جمعه شهرمان هم شهیدشده اند!اینطورنیست که وضعیت برخی از مسولین گذشته رابه کل مسولین ربط بدهیم!دربین همین مسولین فعل کسانی وجوددارندکه جانباز وبرادرشهیدهستند!تحت تبلیغات مخالفین نظام،نبایدهمه راازیک سوراخ نگاه کنیم.درزمان جنگ،دریک سنگر مدیرکل ووزیرهم وجودداشت وهمه ملت ایران عاشقانه ازکشوردفاع کردند!متاسفانه هجمه تبلیغات علیه کسانی که صادقانه وگمنام به این کشورخدمت کردندزیادشده وکسی هم از انهادفاع نمیکندوازطرفی خودانهاهم علی رغم شنیدن تهمت وافترا،حاضربه دفاع ازخودنیستند!فعلادوردست کسانی افتاده که تاصدکیلومتری جنگ هم نرفته انداما خودشان رارزمنده شبهای عملیات معرفی میکنند!!!!!این نیزخواهدگذشت!فقط صبورباشیدوبه تشت رسوایی ریاکاران فکرکنید!!!
حزب الله
مگه الگوی ما حضرت علی و امام حسین و اینها نیستند؟ مگر حضرت علی همیشه در جنگها امام حسین و امام حسن رو نمیبرد؟ مگه تو کربلا فرزندان و اهل خانواده امام حسین نبودند؟ اینکه صدام از فرزند اقا بهره برداری میکنه یه نوع توجیهه! ضمن احترام به حضرت اقا، ایشون چهار تا پسر رشید و بالغ اون زمان داشتند که میتونستن مثل مردم عادی برن بجنگن ولی این کار رو نکردن و مطمئنم اگه الان هم اتفاقی بیفته نه فرزندان ایشون نه هاشمی نه خاتمی و نه هیچکدوم از مسئولین دیگه رنگ جبهه و جنگ رو نمیبینن و فقط مردم بدبخت فلک زاده باید تاوانش رو بدن! همین رفتاراست که باعث میشه آدم اعتمادش از نظام سلب بشه بخدا اینقدر به خاطر ظلمی که بر مش حسن کردم دلم گرفت که نمیتونم اروم بگیرم تو رو خدا به مسئولین بگین به جای سهمیه فلان و فلان برای این و اون به داد اینجور خانواده ها برسن که هیچ ادعایی هم ندارن
عزرائیل
کاش معلوم میشد که خودتان چه مایه ای برای جبهه گذاشتید که حالا اینقدر سینه سپر می کنی؟....
رامين
Iran, Islamic Republic of
كدام يك از فرزندان مسئولين رده بالا تكرار ميكنم رده بالا كه در جريان فتنه هم خيلي خيلي نقش و فراري شدند و دوباره به آغوش گرم وطن برگشتند به خدمت "مقدس" سربازي رفتند كداميك را شما ميشناسيد ؟؟؟!!!!!!! تازه جالب تراينكه خود را وارث انقلاب ميدانند و سرداربزرگ سازندگي ميدانند درحالي كه نمونه هاي بسياري ما مردم عادي سراغ داريم از مسئولين كه فرزندانشان در زمان جنگ تحميلي در اروپا يا امريكا بسرميبردند حالا خود را همه كاره مردم ميدانند
احسان
Iran, Islamic Republic of
استوانه ها که سربازی نمیرن
Spain
اوج عرفان است که برای دشمن هم بد نخواهی و شکر خداوند وارد زندگی و با جان ایشان یکی شده است
برنام خیلی عالی بود. خیلی لذت بخش و افتخار آمیز و امید بخش.
سربلندی
تنها برنامه بود که طی این سالها توانست مورد توجه تمام اعضای خانواده ماشود وهمه را به گریه واداردوافتخار کنیم که اینچنین خانواده های بزرگی در سرزمین مان وجود دارد درود بر امثال عمو حسن و خانواده محترمش براستی یاد شهدا را درما زنده گردید....بهترینها را برای شما آرزومندیم.
قربانی
Iran, Islamic Republic of
سلام عمو حسن
دیشب که فیلم تو در برنامه ماه عسل دیدم به صفا و صمیمت کلمه ات از دل احسن گفتم و شاید باورت نش اما خیلی گریه کردم برای تو برای خود برای کسایی که از انون زمان جاموندن عمو حسن خیلی با دیدن این فیلم شاید خندیدن به شما و شاید هم گریه کردن اما حسن جون دعا کن دلت با صفاست اونور شرمنده شما و شهدا نباشیم به حق ارباب
Iran, Islamic Republic of
خداوندا امثال اين خانواده مخصوصا مادر ومخصوصا
همسر اين جانباز به واقع عارف شرافت جامعه اسلامي هستند. امثال مرا در شمار ريزه خوار نعمت
وجود ايشان قرار بده به فضل و كرمت اي قادر متعال
زینب
بااینکه به بخشی از برنامه ماه عسل انتقاد دارم اما برنامه دیشب فوق العاده بود من از این همه صبر همسر ومادرش وخودش اشکم دراومد واقعا عالی بود موضوعشون کاشبجای نشون دادن عشقای الکی از این دست عشقا نشونبدن یا حق
امسال عمو حسن
با سلام برنامه عالی بود عمو حسن خدا خیرت بده خدایی با این برنامه ها آدم ميتونه خودش پیدا کنه..............
بيننده
آفرين به همسر عمو حسن و فرزندان گلش
آفرين به احسان عليخاني با انتخاب سوژه اش
آفرين به تمام مادرهايي كه چنين فرزنداني دارند
آفرين به بچه هاي عزيز و دوست داشتنيشون
محمد جواد
یا امام سجاد. من دیروز قسمتی ازش دیدم نتونستم بقیه رو ببینم قلبم فشرده شد و دست چپم بی حس میخواستم زمین دهان باز کنه و من برم توش از شرم از خجالت ما خیلی به این عزیزان بدهکاریم، همه چی شد شعار اما این عزیزان همه چیزشون اخلاص بود
رضا
تورو ب خدای محمد به سایت اپارات ی سری بزنید و ببینید درباره این جانباز چه نظری را ثبت کرده اند. ما که قدرت نداریم اما تورو خدا برخورد کنید. واقعا جای تاسف داره...
یک طرفه قضاوت نکنیید خداییش برنامه خوبیه.... به امید نبودن هیچ مشکلی در دنیا...
محمود
خدامیداندباهربارصحبتی که عموحسن میکرد،اشکهایم بی اختیارجاری میشد!فقط به مظلومیت بچه های مجروح جنگ فکرمیکردم!کسانی مثل عموحسن جوانی دادندتامملکت دراسایش باشد!ازانطرف برخی به امارکشورهای خارجی،ملت بزرگ ایران راغمگین ترین کشوردنیابعدازعراق معرفی میکنند!حتی حاضربه دیدن کشوری چون افغانستان وپاکستان که هرروزدرانجا تعدادی به خون میغلطند،نیزبعدازایران نیستند!سایتهایی که تنهادلیل غمگینی ایرانیان راعدم همراهی کامل بامسابقات جام جهانی فوتبال میدانند!برخی هنوز تحمل تحصیل فرزندان جانبازان وشهدارادردانشگاه ندارندوطوری کینه توزانه صحبت میکنندکه انگارجای انهارادردانشکاه همین چندجوان یادگاردوران جنگ تنگ کرده اند!کاش برای یکبارهم که شده ازیک جانباز شیمیایی وقطع نخاعی عیادت میکردندتابه چشم وگوش خودمشاهده کنندکه انهاحتی تحصیل استثنایی فرزندانشان راهم نمیخواهند!کاش ذره ایی درفضای هشت سال جنگ خانمان سوزقرارمیگرفتندتادیگربنابرگفته های رسانه های مغرض خارجی،ماراجنگ طلب ندانند!حاج حسن با تن رنجوروزخمی حتی برای امریکاهم دعامیکرددچارجنگ نشود!!!!!کاش قصه اژانس شیشه ای حاتمی کیارا قصه نمیدانستندوبه واقعیات بعدازجنگ اندیشه میکردند!!لطفادنیای ایران وکشورخودتان راازدریچه بیگانگان محک نزنیدوسعی کنیدخودتان تدبرکنیدنه انکه خدای نکرده بجای شما فکرهم بکنند!!فبول کنیم که کسانی حتی تحمل یک روززنده ماندن ایرانی راهم ندارند!واگرفرصت یابند،مثل جنگل،خشک وترراباهم اتش خواهندزد!
عندلیب از اصفان
بخدا هر وقت این صداقت یک رنگی را میبینم اشک از چشمهام جاری میشد .خدا رحمت کند همه شهدا را وشهدای زنده را که امروز ما هرچه داریم ازلطف انها ووجود این شهدای زنده است خدا هم برای این مجری مهربان .. اقای علیخانی .. را میگم اخر و عاقبت بخیری و شفای عاجل برای این رزمندگان گمنام باشد که واقعا با خدا اینها معامله کرده اند .عندلیب
عالی بود عالی.......
پوریا
چقدر دل پاک و صافی داشت این مرد....
درود بر او و همسر فداکار و مادر نمونه اش
سلمان
از اول تا آخر برنامه فقط گریه کردم
موجی
Iran, Islamic Republic of
عمو حسن منم موجی تو شدم ...
عمو حسن !!! خیلی مردی
اصغر
بنام خدا . زمانی که خداوند در اذل گل آدم را به پیمانه زد ، و روح مقدسش را در آن دمید و به ملائک و مقربین عرضه داشت ، عده ای از ملائک گفتند که : آدمی را می فرستی که در زمین خون بپا کند ؟ مابرای تسبیح شما کفایت میکنیم . خداوند فرمود : من چیزی را می دانم که شما نمی دانید . پس از انبیاء و اولیاء و اهل البیت (ع) ، امثال این مادر و پسر مصداق بارز " انی اعلم بما لا تعلمون " هستند . خدا به مادر و همسر و بچه های شکور و خود عمو حسن خیر دنیا و آخرت عطا کند . و نیز تمامی عمو حسن های این مرز و بوم .