جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۹

اظهارنظر جالب ربیعی درباره ۲.۵ میلیون شغلی که خواهان ندارد!

۲ دستور کار رئیس جمهور به وزرا
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 332446
وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام اینکه ۲.۵ میلیون شغل در کشور داریم که کسی تمایلی به انجام آنها ندارد، گفت: رئیس جمهور نسبت به مسئله مهار تورم حساس است و در کنار آن، اشتغال زایی را نیز در اولویت‌های کار وزرا قرار داده است.
اظهارنظر جالب ربیعی درباره  ۲.۵ میلیون شغلی که خواهان ندارد!
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی ربیعی با تشریح وضعیت اشتغال در کشور گفت: امروز متاسفانه فرهنگ سختکوشی در جامعه افول کرده، باید برنامه ریزی جدی صورت گیرد تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نرخ بیکاری اظهارداشت: باید با برنامه‌ریزی منسجم و اصولی نرخ بیکاری را کاهش دهیم و و فرهنگ کار و اشتغالزایی را در کشور نهادینه کنیم. در کشور حدود ۲.۵ میلیون شغل وجود دارد که مردم تمایلی برای انجام آن ندارند.

عضو کابینه دولت یازدهم افزود:‌ برخی شغل ها در کشور وجود دارد که تمایل چندانی برای حضور در این شغل ها از طرف جمعیت جویای کار دیده نمی شود و این اتفاق خوبی نیست که به شغل های پایین توجه نمی شود، در حالی که در دنیا همین مشاغل رواج دارند و متأسفانه مشاهده می شود که برخی افراد در خارج به شغل های مختلف مشغول می شوند اما همان شغل را در ایران انجام نمی دهند.

ربیعی با اشاره به تلاش دولت برای مهار تورم و بیکاری بیان داشت: رئیس جمهور به شدت نسبت به مسئله تورم حساس است و اشتغالزایی و مهار تورم را از اولویت‌های کاری وزرا اعلام کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


منظورش همون شغل هایی است که الان برادران افغانی انجام می دهند!! طرف با فوق لیسانس بیکاره بایدم این شغل رو انتخاب کنه...واقعا براشر متاسفم
جالبه فوق ليسانس بايدبره كارگري اونوقت تركان با مدرك كارداني7تاشغل داره.
میشه لطفا صد تاش رو نام ببرید. شاید من یکیش رو قبول داشته باشم واز بیکاری در بیام.
کار عار نیست.
عبدالله
خوبی این وزیر ان است که واقعیت را می گوید ....
خسرو30000058
Iran, Islamic Republic of
میتونن برای حل این مشکل از مشاور ارشد رئیس جمهور جناب سریع القلم کمک بگیرن که با توهین کردنش به رانندگان تاکسی و لبوفروش ها , و بقیه اصناف تولید رغبت بکنه برای 2.5 میلیون شغل. ضمنا از نظر مشاور حسن هرکی زبان انگلیسی بلد نیست نمیتونه منطقی فکر کنه!
Iran, Islamic Republic of
طرف کارشناسی ارشد یا دکتری گرفته بعد انتظار دارید بیاد از همین شغلهایی که می فرمایید انجام بده.
چرا خودتون یکی از اونها رو انتخاب نکردید که فرهنگ سخت کوشی رو هم رواج داده باشید.
چرا ایشان خودشان و دوستان سیاسی شان تمایلی به مشاغل ندارند؟
مرتضی
لطفا و دوبار ه و خواهشا با ایشان مصاحبه کنید و چند تا از ایت مشاغل را فقط نام ببریر.
امیر
لابد این هم جزو گزارش صد روزشه ! یعنی این شغلها از زباله خشک جمع کردنم بدتره؟ !