پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱
پور ابراهیمی:

۲۰ درصد از مشکلات به تحریمها مربوط است

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 420916
نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه سالانه ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور انجام می شودگفت: ارزش این قاچاق به اندازه فروش سالانه کل نفت خام است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد رضا پور ابراهیمی عصر امروز در همایش تجلیل از دستگاه های برتر و تاثیر گذار در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: یکی از معضلات اصلی کشور در حال حاضر قاچاق انواع کالا است که حجم بالایی از گردش مالی را به خود اختصاص داده است که باید در این خصوص یک چاره اساسی اندیشیده شود.

وی افزود: قابل قبول نیست ما دنبال یک اقتصاد پویا باشیم اما حجم بسیار بالایی قاچاق کالا انجام شود و هیچ کنترلی بر روی این اقتصاد زیر زمینی نیز وجود نداشته باشد در چنین فضایی اصولا مزیت رقابت و تولید داخلی برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران داخلی کشور از بین می رود.

وی گفت: در حال حاضر ما مبارزه با قاچاق را مهمترین راهکار حمایت از بخش تولید می دانیم و به طور قطع با این کار تولید در کشور جانی دوباره می گیرد.

وی ادامه داد: تولید کننده با هزینه فراوان کالایی را تولید می کند اما کالایی بی کیفیت به صورت وسیع وارد می شود و تولید کننده را محو می کند.

وی گفت: همه فکر می کنند اگر تحریمها از بین برود تمام مشکلات اقتصادی در کشور حل می شود اما این اشتباه است زیرا تحریمها تنها ۲۰ درصد از مشکلات کنونی را ایجاد کرده و بقیه ناشی از سوء مدیریتها است که باید رفع شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۸۰ درصد باقیمانده مشکلات را باید با تدبیر داخلی و حمایت از بخش تولید حل کرد و اگر تحریمها برداشته شد و پولهای بلوکه شده به کشور آمد این اعتبار باید به سمت تولید برود و کاملا مدیریت شود مگر نه برحجم مشکلات و تورم افزوده می شود.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برآورد ما این است که سالانه ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور انجام می شود، اظهار داشت: ارزش این اقدام به اندازه فروش سالانه کل نفت خام در کشور است.

وی خواستار اجرای کامل قانون مبارزه با قاچاق کالا شد و افزود: در این مسیر مجلس آماده همکاری با دولت است و از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
یواش یواش داریم بیدار میشویم که با فحش به دنیا نمیتوان حواسها را پرت کرد و باید یک تدبیر معقول برای اداره کشور داشته باشیم... اما همت آنرا داریم؟