پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۲۷

واکنش ظریف به اظهارات ضدایرانی اردوغان

جمعه ۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 414517
وزیر خارجه ایران در واکنش به اظهارات اردوغان گفت: کسانی که با سیاست‌های بلند پروازانه، خسارات جبران‌ناپذیری به‌بار آورده‌اند، از ظرفیت‌های موجود برای هم‌گرایی در منطقه استفاده کنند.
واکنش ظریف به اظهارات ضدایرانی اردوغان
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره سخنان اخیر رییس‌جمهوری ترکیه اظهار کرد: ما برای روابط استراتژیک خود با ترکیه در زمینه‌های مختلف اهمیت و احترام زیادی قایل هستیم. در شرایط فعلی باید تلاش تمامی کشورها در جهت استقرار ثبات و جلوگیری از گسترش ناامنی در منطقه باشد.

او افزود: کسانی که با اشتباهات استراتژیک و سیاست‌های بلند پروازانه خود، خسارات جبران‌ناپذیری به‌بار آورده‌اند، بهتر است با اتخاذ سیاست‌های مسوولانه از ظرفیت‌های موجود جهت ایجاد آرامش و هم‌گرایی در منطقه استفاده کنند.

وزیر خارجه کشورمان افزود: ایران آمادگی دارد تا با مشارکت تمامی برادران خود در منطقه، گفت‌وگوی میان گروه‌های مختلف یمنی را جهت حفظ یکپارچگی و بازگشت ثبات و امنیت به آن کشور تسهیل کند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه فرانس ۲۴ اعلام کرد که آنکارا ممکن است ارسال کمک لجستیک به عملیات نظامی عربستان در یمن را مورد بررسی قرار دهد.

اردوغان در ادامه مدعی شد: ایران و گروه‌های تروریستی باید عقب‌نشینی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Italy
اکنون سؤال این است که... در قبال این تحول چه خواهد کرد؟
...
سوال این است که شورای عالی امنیت ملی ، دستگاههای و نهادهای دیگر چه برنامه ای دارند ؟؟؟؟انوقت نوبت به بازوی دیپلماسی می رسه پرفسور
منتظر
لبخند افتخار افرین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ژکوند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اردوغان ...صدرصد تعادل روحي ندارد. درضمن بهتر غلط زيادي نكند.!!!!
اردوغان لعنت به تو
بهتر بود تیتر می زدید ظریف ترسید واکنش داشته باشد. کجای متن واکنش برانگیز بود؟
«ما برای روابط استراتژیک خود با ترکیه در زمینه‌های مختلف اهمیت و احترام زیادی قایل هستیم. »
این که یعنی اوج ذلت
Colombia
آقای ظریف،در پاسخ به یاوه گوییهای اردوغان عثمانی، ظرافت روا نیست.
France
ایشون بهتره بره با همون سریالهایی که سلطنت عثمانی را یادآوری می کنند خوش باشه. ضمنا گرد نخود برای وضوح بهتر اوهام توصیه میشه
Serbia
اردوغان یک احمق به تمام معنی است
به زودی تاریخ شاهد نابودی این غده سرطانی دنیای اسلام خواهد بود
ارمیا
جواب دندان شکن و عزت مندانه ای بود
فکر تکنم تا آخر عمرش اردوغان جرات کنه از این حرفا بزنه!
اسحاق
فکر میکنه شاخ تو منطقه،!خخخخ
علی.
آقای ظریف جدا خسه نباشید.
جواب همه دشمنان جمهوری اسلامی رو قراره شما یک تنه بدید.
خدا قوت.
امین از اهواز
چه واکنشی
جالبه! اونها توپ و تفنگ به یمن بردن و دارن اشغالش میکنن اونوقت به ایران میگن عقب نشینی کن!
تروریست اصلی خودشه
کاظم
اردوغان بى ادبانه ايران وگروه هاى تروريستى را باهم جمع مي بندد واقاى ظريف خيلى سطحى جواب ميدهد واشاره اى به حمايت اردوعان از تروريست ها نمى کند
عباس
تقصیر ریس جمهور سابق است که با پولهای ما ترکیه را اقا کرد و این جناب سلطان اردوغان را چنان مغرور کرد که الان چنین گنده گویی هایی را بکند
Singapore
حرف حساب جواب ندارد
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد که خودش هم گفت مسئولیت تمام اتفاقات از صدر اسلام تا کنون را پذیرفته حضرات اگر عرضه دارند بجای فرافکنی تدبیر کنند!!!
آهان یعنی آنهایی که از اردوغان در رسانه های خودشان تراز یک سیاستمدار اسلامی درجه اول ساخت هبودند و برخورد او در براابر شیمون پرز را بهتر از موضع گیری های احمدی نژاد می دانستند و تمام رفتار و گفته های اردوغان را پوشش می دادند تا مثلا ثابت کنند دیپلماسی یک رئیس جمهور باید مثل اردوغان باشد هیچ نقشی نداشتند بهتر شما بروی که دوره اخبار راسنههای اعتدالی و اصلاحاتی و کارگزاری 89 تا 92 در مورد مسائل ترکیه را بخوانی تا ببینی کیا و با چه هدفی دایم از ترکیه تعریف و تمجید می کردند
هومن
عجب واکنش قاطعی !
ایرانی شیعه
اردوغان بزدل یادت باشدترکیه یک سوم جمعیتش شیعیان علوی هستند اربابهای سعودی ورفیقهای پاکستانی ومصریشان بدانند اینجا ایران است سرزمین شیعیان حسین ابن علی ودراینجا اصلاح طلب واصولگراهمه فداییان امیرالمومنین هستند وباکمک برادرانمان درعراق ویمن ولبنان نسل تفکروهابی رومحو میکنیم . یادتون باشه مزدوران کثیف: هرکس باعلی واولادش درافتاد ورافتاد. یا علی
ناآشنا
اردوغان میخواهد بااین خوش رقصی ها در برابر اربابانش هم پرتاب لنگه کفش به جورج بوش را از ذهن ارباب آمریکائیش و نیز اهانت خود را به ارباب اسرائیلیش پاک کند . از یک نوکر دست به سینه غیر از این نباید انتظار داشت !!!
امين
چى بگم والا دادا....:-)
آخرین خبرهای رسید از بازتاب خبرل واکنش ظریف این است که احتمالا اردوغان شدیدا پشیمان شده و به غلط کردن افتاده و رسما عذرخواهی کرده است!
اردوغان, به نظر شما حمایت شما از داعش و تروریستهای دیگر در سوریه وعراق عیبی ندارد اما حمایت ایران از یمنیها که در کشور خودشان قصد انقلاب دارند جرم است؟ کمی انصاف چیز خوبی است.جولان داعش در مرز ترکیه وحمایت شما از آنها هنگام محاصره کوبانی در اذهان مردم دنیا باقیست. چه زود فراموش کرده ای اردوغان!؟ آیا مسلمان کشی عربستان وهمکاری امثال شما به نفع اسراییل نیست؟؟؟؟
بصیر
Romania
اردوغان کاسه لیس امریکا .ایران اسلامی تروریست نیست بلکه مدافع حقوق ملت مظلوم دنیا است این درس را از مکتب اسلام آموخته است