پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

هشدار نسبت به ورود اژدهای چینی به بازار فرش ایران!

سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 104818
در حالی که در روزهای اخیر اخبار متعددی در زمینه رسمی کردن واردات فرش به ایران منتشر شده است، برخی از کار شناسان فرهنگی نسبت به تاثیرات منفی فرشهای وارداتی به خصوص فرشهای چینی هشدار می دهند.
جهان-سرویس فرهنگی:

 به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان، به اعتقاد کارشناسان  ورود فرش‌هاي چيني بدتر از فرش‌هاي هندي و پاکستاني است و  در صورت ورود فرش چيني به کشور، المان چيني نيز وارد بازار فرش ايران مي‌شود که اين امر هم از نظر فرهنگي معضلي براي کشور محسوب مي‌شود.
 
حسین قربانی استاد دانشگاه دراین باره گفته : البته هندي‌ها و پاکستاني‌ها از المان‌هاي ايراني در بافت فرش‌هاي خود استفاده مي‌کنند، اما به دليل اينکه چيني‌ها از المان‌هايي نظير اژدها در فرش‌هاي خود بهره مي‌برند، دور از انتظار نيست که اژدهاي چيني وارد فرش‌هاي کشور شود.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتي قاليبافان اين كشور چشم و دست و زندگي خود را به زحمت مي اندازند و تنها دستمزد اندكي نصيبشان مي شود و سود كلان به جيب دلالان و تاجران سرازير مي شود اينگونه مي شود كه ديگر بافنده هاي فرش دل بكار ندهند و اينگونه آتش به جان بازار فرش ايران بيفتد. هرچند كه در هر دو صورت تاجران و دلالان به منافع خود مي رسند.