جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۷

درآمد زنان نباید در پرداخت یارانه لحاظ شود

جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 354316
رئیس فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از محاسبه میزان درآمد زنان به عنوان یکی از شاخصهای دریافت یا عدم دریافت یارانه گفت: درآمد زنان متعلق به خود آنهاست و براساس تکلیف و وظیفه زن می تواند درآمد خود را صرف هزینه های زندگی نکند و آن را برای خود پس انداز کند، اما در حال حاضر شاهد هستیم که برای ثبت نام یارانه درآمد زنان شاغل نیز به عنوان یکی از آیتم ها در فرم مورد نظر لحاظ شده است.
به گزارش جهان، فاطمه رهبر در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرده که معیار دریافت یارانه خانواده ها درآمد سرپرست خانوار است، این در حالی است که در فرم لحاظ شده برای ثبت نام افراد گزینه ای بنام میزان درآمد زن خانواده نیز آورده شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که براساس تکلیف، درآمد هزینه ای زندگی بر عهده مرد خانواده است و زن می تواند درآمد مالی خود را پس انداز کرده و آن را صرف هزینه های زندگی نکند.

رهبر با بیان اینکه میزان درآمد زن نمی تواند شاخصی برای تشخیص خانواده به منظور پرداخت یا عدم پرداخت یارانه به خانواده ها باشد، تصریح کرد:این موضوع باید از نظر فقها، علما و روحانیون پیگیری شود و آنها باید نظر نهایی خود را اعلام کنند.

وی درباره اقدامات فراکسیون زنان مجلس برای جلوگیری از اعلام درآمد زنان توضیح داد: اعضای فراکسیون زنان مجلس با روحانیون و علمای مجلس در حال بحث و گفتگو هستند و بزودی روحانیون مجلس نظر خود را اعلام می کنند که قطعاً این نظر در اختیار دولت نیز قرار می گیرد.

این نمایند مجلس درباره تعامل با معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز گفت: هنوز صحبتی با معاونت حقوقی ریاست جمهوری انجام نشده است و در ابتدا می خواهیم رای و نظر علما و روحانیون را داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دولت راستگویان است برای حفظ کرامت انسانی خصوصا کرامت زنان این کار کرده!!!!!!!!!!!!!!
درامد فرزندان نیز نباید جزو در امد خانوار باشد.
ایا این فرزندان نباید پس اندازی برای تشکیل خانواده داشته باشند.
هرچند در مواقع لوزم ، فرزندان از در امد خود برای خانواده بدون هیچ چشمداشتی خرج می نماییند
خدا خیرتان بدهد . همسر بنده فرهنگی بازنشسته است و حقوقش هم متعلق به خودش است نیمی از حقوقش را هم برای امور خیریه هزینه می کند .
تکریم زنان در دولت فخیمه همین هست
كبير
از لحاظ حقوقي و فقهي مطالب صحيحي ايراد فرمودند جاي تامل دارد زنان كارمند در بسياري از موارد حقوق خود را صرف نارسايي هاي ناشي از اشتغال خود مي نمايند بسياري از كمبود هاي عاطفي و... ناشي از اشتغال بانوان با پول جبران نمي شود
Kuwait
علماء در این مورد نظر بدهند.
اینا طمعشون زیاده...